Atlanterhavene Ph.d.-programmet: Historie, kulturarv og institusjonell-juridisk rammeverk er et tverrfaglig forskningsopplæringsforslag, tilbys av universitetene i den makaronesiske regionen som har til hensikt å bekrefte økestudiernes vitenskapelige gyldighet og særlig de av Archipelagos av Midt-Atlanterhavet, i henhold til deres historiske, kulturelle, patrimonial og juridiske særegenheter, forstått som en felles øyverden. Selv om professorer som tilhører den juridiske institusjonelle rammen ved Universidad de La Laguna deltar i tilbudet til de andre tre universitetene i programmet, omfatter opplæringstilbudet kun programmets første og andre linjer.

Den offisielle forslaget doktorgrads Atlantic Islands: Historie, økonomi, arv og juridiske og institusjonelle rammeverket svarer til behovet for å fullføre akademisk grad og master sykluser som innenfor det europeiske området for høyere utdanning gjennomfører våre universiteter.

Vår tilnærming tar sikte på å følge de institusjonelle strategier for ID i, som definerer at universitetene skal ha doktorgrad i sentrum av virksomheten, gir høye nivåer av kvalitet, internasjonalisering, innovasjon, anerkjennelse og mobilitet. I denne ånd er vi interessert i å skape et stabilt rammeverk som muliggjør samarbeid med andre etater, organisasjoner og institusjoner som er involvert i ID i både nasjonalt og internasjonalt.

Til syvende og sist denne doktorgradsprogram må fullføre opplæringsbehov for doktorgradskandidater, oppdatere metodisk og til slutt, hans innvielse i forskning gjennom den endelige realiseringen av doktorgradsavhandlingen.

De spesifikke målene for dette programmet kan identifiseres som følger: fullføre akademiske sykluser av humaniora, jus og samfunnsvitenskap og arkitektur; Møte behovene til studenter og lærlinger, ikke bare fra universitetene i Las Palmas og La Laguna, men Universitetet i Azorene og Madeira og Kapp Verde og for den latinamerikanske og afrikanske området; Møte behovene til kvalitetstrening på doktorgradsnivå, en omfattende og åpen måte, og tilbyr samfunnet Frontline forskning; Øke potensialet av kvaliteten på forskning og innovasjon; Utvikle en grunnleggende og anvendt forskning som disse universitetene har en viktig potensial i menneskelige ressurser, slik at våre universiteter i internasjonal referanse; Prioritering linjer ledende forskning i de ulike områdene som gjør det, med prosjekter av regional, nasjonal og europeisk nivå.

Dette doktorgradsprogram innenfor rammen av doktorgrads School ved University of Las Palmas og relaterte institusjoner ULL, UAC og EMA, bør få til å kombinere ulike linjer av forskning som vil forsøke å svare, både retningslinjer definert av Kanariøyene regjeringen (Strategi definere prioriteringene i å tilby Canarias høyere utdanning 2010-2020), som er spesielt relevant eksplisitt omtale av kapitalforvaltning og utvinning, som ULPGC (Strategisk plan institusjonelle ved Universitetet i Las Palmas 2011-2014), eller retningslinjene for ULL, UAC og Uam.

Vårt prosjekt har som mål, i tråd med ovennevnte, for å heve nivået på fremragende forskning, for å øke nivåer av økonomisk, sosial og kulturell utvikling av Kanariøyene, for å søke partnere, etc.

Vårt forslag søker å spesialisere deltakende universitetene innenfor rammen av Atlanterhavet øyene, som vi foreslår en tett allianse, som forskningsplattform Tricontinental Atlantic Studies. Det er derfor en nær sammenheng mellom CEI (Campus of International Excellence) carespecto de to universitetene avsnitt 6.1. Memory).

Kanari universiteter (ULPGC og ull) i fellesskap delta i Campus of International Excellence Regional Omfang: "Tricontinental Atlantic Campus En av de viktigste tiltakene i avsnittet Undervisning forbedring og tilpasning til EHEA, det er gjennomføringen av den internasjonale skolen. Postgraduate Interuniversity ULL-ULPGC, noen hovedformål er:

Utvikling basert på kombinasjonen og interaksjons egenskapene til de to universitetene i sine tematiske spesialiseringer utsikt aksen Europa-Afrika-Latin Amerika programmer.

Dette omfatter også avtaler med universiteter i disse områdene for å innlemme dem i hovedfags-programmer.

  • Tricontinental programmer for talent, både for lærere og elever.

I feltet for forskning, spesielt, utvikling strategi vil være basert på:

  • Marker strategiske spørsmål i avhandlingen prosjekter innen Tricontinental.
  • Spør Doktorgrads programmer basert på strategisk og felles samarbeid med fakultetene, forskningssentre og doktorand mest egnet i hvert tematisk undervisning.
  • Organisering av tverrfaglige seminarer med toppforskere og professorer fra andre universiteter Campus den Tricontinental nivå, som arbeider fra forskjellige vinkler strategiske spørsmål.
  • Formidling av skolen for å tiltrekke talent Tricontinental
  • Samlingen av tjenester for doktorgradsstudenter (påmelding, informasjon, overnatting, ...).

I dette arbeidet, PhD-programmet i Atlantic Islands: Historie, arv og institusjonelle Legal Framework, vil verdien egenskapene til de atlantiske Archipelagos karakteristikker, fremhever geostrategiske verdien av denne, forsterkende ledelse av Kanariøyene som en katalysator for dette området geografiske vitenskapelige forhold som er relevante for de områder av ekspertise av cis-kanarifugler og bidrar til større vekselvirkning Interuniversity gitt Interuniversity fakultet, som hører til de to kanariske universiteter

og Universitetet i Azorene og Madeira.

Også det bør bemerkes at nominere universitetene er forbundet innenfor nettverket av universitetene i de ytterste delene av Den europeiske union (Red Unamuno av Atlanterhavet øyene), noe som letter mobiliteten av studenter og lærere, samt vitenskapelig og faglig samarbeid felles utstedelse av Atlanterhavet isalas Hensikten med dette PhD (CF 1,4 Memory)

ATLANTIC ISLANDS PhD Historie, økonomi, arv og juridiske og institusjonelle rammeverket i tilfelle av ULPGC, som leder, er et resultat av summen av tidligere erfaring i doktorgradsprogrammer utført av ulike avdelinger og forskningsgrupper som komponerer og tverretatlig i samme vitenskapelige omfanget av programmet nå foreslått. I denne bakgrunnen programmer har involvert Institutt for historiske Sciences (DCH), geografi (DGEO), grunnleggende juridiske fakultet (DCJB) og offentlig rett (DDP), Art, City og Territory (DACT), Bygg Arquitectonica (DCA), offentlig rett (DDP), Art, City og Territory (DACT), Arkitektonisk Anlegg (DCA), grafiske uttrykk og byggekunst (DEGPA).

kompetanser

grunnleggende

  • CB11 - systematisk forståelse av et fagområde og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til feltet.
  • CB12 - Evne til å tenke, design eller opprette, implementere og vedta en betydelig prosess for forskning og nyskaping.
  • CB13 - Evne til å bidra til å utvide grensene av kunnskap gjennom original forskning.
  • CB14 - Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til å kommunisere med den faglige og vitenskapelige miljøet og samfunnet generelt om sine områder av ekspertise på de måter og språk som vanligvis brukes i internasjonale vitenskapelige samfunn.
  • CB16 - Evne til å fremme innen akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell avansement i et kunnskapsbasert samfunn.

Ferdigheter og personlige ferdigheter

  • CA01 - Navigere våre sammenhenger der det er lite konkret informasjon.
  • CA02 - Finn de sentrale spørsmål som må besvares for å løse et komplekst problem.
  • CA03 - Å designe, skape, utvikle og lansere nye og innovative prosjekter på sitt område av ekspertise.
  • CA04 - Arbeid i utstyr og selvstendig i en internasjonal eller tverrfaglig sammenheng.
  • CA05 - integrere kunnskap, håndtere kompleksitet og formulere dommer med begrenset informasjon.
  • CA06 - Kritikk og forsvar av intellektuelle løsninger.

andre ferdigheter

  • EC1 - Maste metoder og forskningsteknikker i forskningsprogrammet som utkastet avhandling tilskriver.

opplæringsaktiviteter

Pedagogisk Seminar 1: Utfordringer for forskning i historiske og sosiale dynamikken i Atlantic verden

  • Antall timer: 10
  • beskrivelse:
    • innhold:
      1. Begrepet Atlanterhavet verden: historiografiske Panorama.
      2. Migrasjon og demografi: Perspektiver og forskningsfelt.
      3. Utsiktene for en komparativ historie av Atlanterhavet øygrupper.
    • Timing: To økter på tre timer og to av ytterligere to timer (3 3 2 2) i første halvdel av det første året.
    • Læringsutbytte:
      1. Demonstrere en systematisk forståelse av fagene adressert.
      2. gravid, designe, implementere og vedta en prosess av forskning med faglig rigor i den foreslåtte felt.
      3. Utfør en kritisk analyse, evaluering og syntese av forslagene til seminar
    • Aktivitets språk: spansk og portugisisk.
    • Mode: Videokonferanse
    • Kontroll av aktiviteten: oppkjøpet av ferdigheter og evner av kurset er akkreditert ved å utføre et verk skrevet mellom 6000 og 7000 ord på noen av de spørsmål som er reist på seminaret har koblinger med avhandlingen.
  • Prosesskontroll: oppkjøpet av ferdigheter og evner av kurset er akkreditert ved å utføre et verk skrevet mellom 6000 og 7000 ord på noen av de spørsmål som er reist på seminaret har koblinger med avhandlingen.
  • Mobilitet handlinger: Vedrørende mobilitets handlinger, basert på observasjoner gjort i rapporten og dagens ressurser budsjett har forslaget anslått at ingen spesifikke mobilitets handlinger vil finne sted. Medlemmer av doktorgradsprogrammet vil forsøke å maksimere potensialet i de tjenester som tilbys deltar universiteter rundt om råd og informasjon om stipend, tilskudd og reisevesker at elevene har tilgang til. De som velger det europeiske omtale oppgaven må oppfylle kriterier fastsatt av forskriften i kraft i deres spesifikke samtaler og programmet vil gi råd og oppmuntre mest mulig ut av denne formen for doktorgradsavhandlinger.

Pedagogisk Seminar 2: Utfordringer for forskning i Atlanterhavet verdens kulturarv

  • Antall timer: 10
  • beskrivelse:
    • innhold:
      1. Architectural Heritage Atlantic World: Ny forskning veier
      2. Balanse av historisk og kunstnerisk arv i Atlanterhavet øygruppene.
      3. Kulturminner: Overganger og verdier.
    • Timing: To økter på tre timer og to av ytterligere to timer (3 3 2 2) i første halvdel av det andre året.
    • Læringsutbytte:
      1. Demonstrere en systematisk forståelse av fagene adressert.
      2. gravid, designe, implementere og vedta en prosess av forskning med faglig rigor i den foreslåtte felt.
      3. Utfør en kritisk analyse, evaluering og syntese av forslagene til seminar
    • Aktivitets språk: spansk og portugisisk.
    • Mode: Videokonferanse
    • Kontroll av aktiviteten: oppkjøpet av ferdigheter og evner av kurset er akkreditert ved å utføre et verk skrevet mellom 6000 og 7000 ord på noen av de spørsmål som er reist på seminaret har koblinger med avhandlingen.
  • Prosesskontroll: oppkjøpet av ferdigheter og evner av kurset er akkreditert ved å utføre et verk skrevet mellom 6000 og 7000 ord på noen av de spørsmål som er reist på seminaret har koblinger med avhandlingen.
  • Mobilitet handlinger: Vedrørende mobilitets handlinger, basert på observasjoner gjort i rapporten og dagens ressurser budsjett har forslaget anslått at ingen spesifikke mobilitets handlinger vil finne sted. Medlemmer av doktorgradsprogrammet vil forsøke å maksimere potensialet i de tjenester som tilbys deltar universiteter rundt om råd og informasjon om stipend, tilskudd og reisevesker at elevene har tilgang til. De som velger det europeiske omtale oppgaven må oppfylle kriterier fastsatt av forskriften i kraft i deres spesifikke samtaler og programmet vil gi råd og oppmuntre mest mulig ut av denne formen for doktorgradsavhandlinger.

Pedagogisk Seminar 3: Forskning ytterste regioner og juridiske særegen

  • Antall timer: 10
  • beskrivelse:
    • innhold:
      1. Island og fjerntliggende regioner: Utfordringene ved anerkjennelse av statlige og internasjonale lover.
      2. Sammenlignings lovgivning av de atlantiske archipelagos.
      3. juridiske og administrative utfordringer i gjennomføringen av retten til Atlanterhavet skjærgård.
    • Timing: To økter på tre timer og to av ytterligere to timer (3 3 2 2) i første halvdel av det tredje året.
    • Læringsutbytte:
      1. Demonstrere en systematisk forståelse av fagene adressert.
      2. gravid, designe, implementere og vedta en prosess av forskning med faglig rigor i den foreslåtte felt.
      3. Utfør en kritisk analyse, evaluering og syntese av forslagene til seminar
    • Aktivitets språk: spansk og portugisisk.
    • Mode: Videokonferanse
    • Kontroll av aktiviteten: oppkjøpet av ferdigheter og evner av kurset er akkreditert ved å utføre et verk skrevet mellom 6000 og 7000 ord på noen av de spørsmål som er reist på seminaret har koblinger med avhandlingen.
  • Prosesskontroll: oppkjøpet av ferdigheter og evner av kurset er akkreditert ved å utføre et verk skrevet mellom 6000 og 7000 ord på noen av de spørsmål som er reist på seminaret har koblinger med avhandlingen.
  • Mobilitet handlinger: Vedrørende mobilitets handlinger, basert på observasjoner gjort i rapporten og dagens ressurser budsjett har forslaget anslått at ingen spesifikke mobilitets handlinger vil finne sted. Medlemmer av doktorgradsprogrammet vil forsøke å maksimere potensialet i de tjenester som tilbys deltar universiteter rundt om råd og informasjon om stipend, tilskudd og reisevesker at elevene har tilgang til. De som velger det europeiske omtale oppgaven må oppfylle kriterier fastsatt av forskriften i kraft i deres spesifikke samtaler og programmet vil gi råd og oppmuntre mest mulig ut av denne formen for doktorgradsavhandlinger.

Forskning 1 Seminar

  • Antall timer: 10
  • beskrivelse:
    • Innhold: Utstilling for hver doktorgradsstudent presentasjon av å følge protokollen består av målene, tilnærming til problemet, hypotese, teoretisk rammeverk, metodikk, state of the art forskning og timing. Som svar, lærere insisterer på å skrive prosedyrer humanistiske og vitenskapelige avhandlinger, avsløring og sosial kommunikasjon forskning og bruk av informasjonsteknologi.
    • Timing: To økter på tre timer og to av ytterligere to timer (3 3 2 2) i andre halvdel av det første året.
    • Aktivitets språk: spansk og portugisisk.
    • Mode: Videokonferanse
    • Kontroll av aktivitet: møte de mål som er satt i protokollene for å drive begge kreditert avhandling.
  • Kontroll prosedyre: samsvar med målene i protokollene for å drive begge kreditert avhandling.
  • Mobilitet handlinger: Vedrørende mobilitets handlinger, basert på observasjoner gjort i rapporten og dagens ressurser budsjett har forslaget anslått at ingen spesifikke mobilitets handlinger vil finne sted. Medlemmer av doktorgradsprogrammet vil forsøke å maksimere potensialet i de tjenester som tilbys deltar universiteter rundt om råd og informasjon om stipend, tilskudd og reisevesker at elevene har tilgang til. De som velger det europeiske omtale oppgaven må oppfylle kriterier fastsatt av forskriften i kraft i deres spesifikke samtaler og programmet vil gi råd og oppmuntre mest mulig ut av denne formen for doktorgradsavhandlinger.

Forskning Seminar 2

  • Antall timer: 10
  • beskrivelse:
    • Innhold: Utstilling for hver doktorgradsstudent presentasjon av å følge protokollen består av målene, tilnærming til problemet, hypotese, teoretisk rammeverk, metodikk, state of the art forskning og timing. Som svar, lærere insisterer på å skrive prosedyrer humanistiske og vitenskapelige avhandlinger, avsløring og sosial kommunikasjon forskning og bruk av informasjonsteknologi.
    • Timing: To økter på tre timer og to av ytterligere to timer (3 3 2 2) i andre halvdel av det andre året.
    • Aktivitets språk: spansk og portugisisk.
    • Mode: Videokonferanse
    • Kontroll av aktivitet: møte de mål som er satt i protokollene for å drive begge kreditert avhandling.
  • Kontroll prosedyre: samsvar med målene i protokollene for å drive begge kreditert avhandling.
  • Mobilitet handlinger: Vedrørende mobilitets handlinger, basert på observasjoner gjort i rapporten og dagens ressurser budsjett har forslaget anslått at ingen spesifikke mobilitets handlinger vil finne sted. Medlemmer av doktorgradsprogrammet vil forsøke å maksimere potensialet i de tjenester som tilbys deltar universiteter rundt om råd og informasjon om stipend, tilskudd og reisevesker at elevene har tilgang til. De som velger det europeiske omtale oppgaven må oppfylle kriterier fastsatt av forskriften i kraft i deres spesifikke samtaler og programmet vil gi råd og oppmuntre mest mulig ut av denne formen for doktorgradsavhandlinger.

Forskning Seminar 3

  • Antall timer: 10
  • beskrivelse:
    • Innhold: Utstilling for hver doktorgradsstudent presentasjon av å følge protokollen består av målene, tilnærming til problemet, hypotese, teoretisk rammeverk, metodikk, state of the art forskning og timing. Som svar, lærere insisterer på å skrive prosedyrer humanistiske og vitenskapelige avhandlinger, avsløring og sosial kommunikasjon forskning og bruk av informasjonsteknologi.
    • Timing: To økter på tre timer og to av ytterligere to timer (3 3 2 2) i andre halvdel av det tredje året.
    • Aktivitets språk: spansk og portugisisk.
    • Mode: Videokonferanse
    • Kontroll av aktivitet: møte de mål som er satt i protokollene for å drive begge kreditert avhandling.
  • Kontroll prosedyre: samsvar med målene i protokollene for å drive begge kreditert avhandling.
  • Mobilitet handlinger: Vedrørende mobilitets handlinger, basert på observasjoner gjort i rapporten og dagens ressurser budsjett har forslaget anslått at ingen spesifikke mobilitets handlinger vil finne sted. Medlemmer av doktorgradsprogrammet vil forsøke å maksimere potensialet i de tjenester som tilbys deltar universiteter rundt om råd og informasjon om stipend, tilskudd og reisevesker at elevene har tilgang til. De som velger det europeiske omtale oppgaven må oppfylle kriterier fastsatt av forskriften i kraft i deres spesifikke samtaler og programmet vil gi råd og oppmuntre mest mulig ut av denne formen for doktorgradsavhandlinger.

mobilitet

  • Antall timer: 160 (én måned, tjue virkedager x åtte timer for både heltidsstudenter som deltidsstudenter)
  • beskrivelse:
    • Bo i et forskningsprosjekt, dokumentasjonssenter eller utenlandsk universitet som er knyttet til doktorgradsprogrammet.
  • Prosesskontroll: oppkjøpet av ferdigheter og evner av opphold gjort ved å gjennomføre en skriftlig rapport på mellom 6000 og 7000 ord på spesifikke aktiviteter, og oppnåelse av målene er oppnådd i forkant av doktorgradsavhandlingen vil bli kreditert og inneholdt i sin plan for opplæringsaktiviteter.
  • Mobilitet handlinger: Hver doktorgradsstudent må utføre minst et opphold i et internasjonalt forskningssenter lagt til, på slutten av treningsperioden, som involverer minst en måned. Dette oppholdet vil ta sikte på å delta på spesifikke kurs og forskningsseminarer og utveksle erfaringer med andre forskere. Avhandlingen direktør, i samarbeid med veileder og doktorgradskandidat selv, planlegge disse rommene; De vil inngå i opplæringsplan for hver doktorgradsstudentaktiviteter og må derfor godkjennes av fagkomiteen for doktorgradsutdanningen. Fleksibilitet i å utvikle mobilitet opphold (legge flere opphold eller utføre dem i et enkelt år) har som mål å legge til rette for realisering av denne aktiviteten studenter deltid. For det formål å verifisere mobilitet, kan studenten bli utført i noen av de utenlandske institusjoner med eksisterende samarbeidsordninger og er oppført i den relevante vedlegg til dette forslaget.

forskningsområder

  • Linje 1: historiske og sosiale dynamikk.
  • Linje 2: Kulturminner.
  • Linje 3: Juridisk og institusjonelt rammeverk

opptakskriterier

Ifølge prinsippet om universell tilgjengelighet, generelt, vil ha tilgang til dette programmet alle studenter som oppfyller kravene i regelverket til de generelle reglene for doktorgrad, både statlige (RD 99/2011 og konkordant), som egen de deltakende universiteter. Totalt sett er inntektsprofilen for søkeren å bli med i dette PhD student, mastergrad eller tilsvarende, som har fått grunnleggende opplæring i etterforskningsmetoder. Doktoravhandlinger vil bli gjennomført på morsmålet, og de som krever internasjonale referanser, i samsvar med gjeldende regelverk for denne indikasjonen.

Utvalgskriteriene for studenter med heltids er:

  • Tilgang kvalifisering (vektet 50%), vurdert som følger: dersom studenten er i besittelse av en referanse, 10 poeng; hvis du er i besittelse av en grad fra samme gren av kunnskap, men lært av andre fakulteter, vil ha 8 poeng; og hvis du er i besittelse av bevis for en annen gren av kunnskap, 6 poeng.
  • Akademisk bakgrunn (vektet 50%): Gjennomsnittskarakteren for rekord Bachelor og Master grad (300 studiepoeng) er beregnet til én desimal.

Utvalgskriteriene for elever med særskilte behov som følge av nedsatt funksjonsevne er de samme som for andre elever, reserverer minst en firkant. Fagkomiteen vil vurdere i dette tilfellet behovet for mulige faglige tilpasninger.

Mellomrommene er reservert for en av de nærmere reglene for engasjement som ikke er dekket, vil bli lagt til den andre modusen.

Når den årlige skolepenger, kan det ikke gjøres endringer i regimet til engasjement i løpet av studieåret med mindre supervening alvorlige forhold som skal vurderes av fagkomiteen. Årsakene som kan hevdes i søknaden, blant andre, er: arbeidsaktivitet, særskilte behov, familie omsorgsbehov, høy ytelse idrettsutøvere og økonomiske situasjonen for husholdningen.

Med bare eksemplarisk i naturen og ikke uttømmende, i særdeleshet, er ventet til det største antall doktorgradsstudenter kommer fra følgende masterstudier:

  • De som tilbys av den ULPGC og ULL og ved UAC og UAM i Bioteknologi (fortrinnsvis linje 1), sosiale Sciences og jus (fortrinnsvis linje 3) og arkitektur og Human Sciences (fortrinnsvis linje 2 ). I alle fall er mulig at ko-retningen av avhandlinger av lærere utlånt til forskjellige programlinjer.
  • Enhver mester knyttet til forskningsprogrammet
  • Etter å ha overvunnet 300 studiepoeng lavere og høyere fortrinnsvis i humaniora, samfunnsvitenskap og jus og arkitektur.
  • Studenter med tittelen DEA innhentet gjennom programmer som reguleres av RD 778/98 og RD 1393/2007.
  • Utenlandske studenter i henhold til myndighetenes forskrifter.

Studenter med utenlandsk grad uten standardisering kan søke om opptak til doktorgradsstudier når et nivå som tilsvarer det spanske offisielle universitets mastergrad og myndighet i landet som utsteder kvalifisering for opptak til doktorgradsstudier trening er akkreditert .

Dette opptak innebærer ikke i noe tilfelle godkjenning av forrige tittel eller anerkjennelse for andre enn tilgang til denne læren formål.

Dermed studenter med utenlandsk grad uten standardisering er nødvendig for hele gyldigheten av registrerings en oppløsning på likeverdighet gitt av de respektive presidentene i universitetene som deltar i dette doktorgrad, når rapportene etablert av forskrift, der angi navnet på den utenlandske utdanningen anerkjennelse for det formål å forfølge disse studiene. Likeverdighet må bestilles innen fristen etablert, etter tittel basert på hvor du ønsker å få tilgang til tredje syklus studier og en akademisk sertifikat av studiene nevnt i begrunnelsen fagene og akademiske perioder cursados ​​og tittelen gir tilgang hjemme til doktorgradsstudier. Alle de ovennevnte vil bli presentert behørig legalisert (original og kopi for sortering eller fotokopier autentisert av spanske ambassader eller konsulære tjenester). I tilfelle av ikke å være kilden språket kastiljansk bør også følge en bekreftet oversettelse av de nevnte dokumentene.

Anmodningen om opptak av studenter muligheten til å samtidig utføre anmodningen om likeverdighet, om nødvendig vil også bli inkludert. Fagkomiteen for doktorgradsutdanning (CAPD) skal vurdere tilstrekkeligheten av akademiske studier gjennomført av søkeren, å måtte ta dette på forslaget tatt opp til studiet. Likeverdighet vedtak består i studentens fil og kan bli sertifisert som alle andre enden. Du kan også se at rapporter utstedt å tjene som presedenser lignende situasjoner. I slike tilfeller vil nye rapporter ikke være nødvendig. Studenter kan melde uten å vente på oppløsning på likeverdighet, men gyldigheten av registreringen vil være betinget av denne uttalelsen.

Studenter som kvalifiserer og opptak kan søke om opptak til doktorgradsprogrammet, som en pre-registreringsperioden vil bli etablert. Slik søknad skal være på plass for å ta samtalen.

Etter denne fristen, CAPD publisere, beordret foreløpig liste over innrømmet studenter i henhold til faglige kriterier Dossier BAREMADO som nevnt ovenfor.

Ikke-innrømmet søkere kan sende inn et krav innen den tid og på den måte i samtalen.

Etter tidsperioden kravene og løses disse, idet forholdet av studenter på de tilsvarende styring kropps elever, for å være i stand til å formalisere innmelding i perioden angitt vil bli videresendt. Ikke for å formalisere sin registrering, vil søkeren nedgang i sine rettigheter.

I alle fall vil det alltid opptre med full respekt for prinsippet om universell tilgjengelighet og ikke-begrenset tilgang av elever med særskilte behov som følge av funksjonshemming vil bli etablert.

Situasjonen for den spanske universitetet generelt og kanariske universitetene, spesielt, synes å indikere en nedgang i tilgangen til doktorgradsstudenter generelt og gjennom forskningsmidler, spesielt.

Den kanariske Agency for forskning (ACIISI), for eksempel, ikke har kalt spesifikk støtte til forskningsprosjekter siden 2010. Det er også problematisk å innlemme PDI studenter fra ULPGC og ULL seg selv, som ennå ikke er i besittelse av grad av lege, har begrenset rekrutteringen

POI som et resultat av RD 14/2012 av hastetiltak for å effektivisere offentlig forbruk på utdanning. I slike tilfeller er det nødvendig at antall mottakelige steder okkupert av deltidsstudenter er høyere enn for heldagsplasser, slik at elevene kan lykkes tilegne seg ferdighetene til PhD-programmet, spesielt å være i stand til å utføre et vitenskapelig bidrag gjennom original forskning som strekker grensene for kunnskap på dette feltet, og som fortjener publisering på nasjonalt eller internasjonalt nivå.

Will oppdrag av fagkomiteen (CAPD) gi sitt samtykke til behandling av de respektive doktorgradsavhandlinger gang innsendte forslag på en riktig måte (Regulering av doktorgradsstudier ULPGC Artikkel 8.2 på autorisasjon og innskudd av avhandlingen doktor). For dette formål fagkomiteen

etablere objektive kriterier omfatter, i det minste, kravet om at doktorgradsstudenten har produsert, som første eller senior forfatter vitenskapelige (publikasjoner i tidsskrifter, bøker eller bokkapitler, patenter eller kunstneriske verk) bidrag bevist kvalitet og bidrar til Doctoral Program støtte avledet fra doktoravhandling, før deponering.

Som følge av ovennevnte doktorgrads kan du melde deg på heltid eller deltid.

For den sistnevnte modus vil være absolutt nødvendig betingelse doctorando del tid gitt, hvis det er aktuelt, ved CAPD. Denne tilstanden må være forespurt hvert studieår til CAPD, og ​​gir støtte dokumenter. PhD student status for deltid vil bli vurdert grunnlag for karakter arbeid, familie eller ansatte. De grunner knyttet til diverse arbeidsforhold omfatter fortrinnsvis fast eller stabil natur, langtidskontrakter over tid, eller andre situasjoner for å vurdere CAPD. Årsakene til familie eller personlig karakter inkluderer blant andre situasjoner, avhengighet, omsorg for eldre eller funksjonshemmede barn og familier med barn i skolepliktig alder og kjønn vold situasjoner. Studenter med en uføregrad på 33%, om ønskelig og dokumentert rettferdiggjøre CAPD.

Endringen modus kan bli bedt om innmelding perioder felles lisens, betinget av en positiv rapport fra CAPD.

Program undervist i:
  • Spansk
  • Portuguese (Portugal)

Se 16 flere kurs fra Universidad de La Laguna »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
Kontakt skolen
Deltid
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019