PhD biologiske vitenskaper
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 23 850 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Internasjonalt gebyr
Introduksjon
School of Biological Sciences tilbyr doktorgrads- og MPhil -programmer (faggrader) i emner som spenner fra grunnleggende biokjemi, molekylær genetikk og kreftforskning, til landbruksvitenskap, marin økologi og økonomisk evaluering av økosystemtjenester og matvarehandel. Hvis du har et tema eller forskningsspørsmål i tankene, kan du kontakte en veileder for å identifisere den mest passende medarbeideren for å støtte ideen din. Hvis ikke, ikke bekymre deg, vi annonserer regelmessig finansierte prosjekter, og det er ingen skade i å bla gjennom profiler for akademisk stab for å få inspirasjon og deretter kontakte den som synes best: vi er veldig åpne for søknader fra kvalifiserte personer som er interessert i vitenskapelig forskning. I alle tilfeller gir et PhD- eller MPhil -kurs midler til å være en del av et banebrytende vitenskapelig forskningsteam og bidra til ekte nye oppdagelser eller utvikling av nye metoder for praktisk bruk. Hvis du ikke kan studere på heltid, tilbyr vi også pro rata deltidsstudier.
For å hjelpe orienteringen er skolen organisert i tre forskningstemaklynger:
- Økosystembiologi og bærekraft
- Mikrober og patogenbiologi
- Mattrygghet og ernæring
Økosystembiologi og bærekraft
I denne klyngen kan du undersøke biologisk mangfold og økosystemtjenester for miljøer som strekker seg fra tropiske skoger til dype hav, ved å bruke feltteknikker og ferdigheter som sporing av dyreliv, taksonomi, geostatistikk, molekylær og genetisk økologi, analyse av matvev, mikrokosmos og mesokosmoseksperimenter og matematiske /beregningsmetoder. Alternativt kan du studere atferd og temperament til ville dyr, landbruks- eller husdyr og deres implikasjoner for velferd og evne til å reagere på miljøendringer. Potensielle forskningsprosjekter inkluderer fylogenetisk analyse av sjeldne og nylig oppdagede arter, undersøkelse av økologiske interaksjoner i tropiske systemer, jordbruksjord eller havsamfunn, ved hjelp av topp moderne genetisk analyse, undersøkelser ved bruk av droner eller satellittmerking, eller eksperimenter i tanker og tomter, inkludert nøye og etiske undersøkelser av dyrs oppførsel. Prosjekter spenner fra teoretisk analyse av stabilitet i økosystemer, gjennom oppdagelse av nye arter og interaksjonsmekanismer, eller reaksjoner på klimaendringer, til vurdering av EUs landbruksmiljøordninger, utvikling av nye metoder for kommersiell fiskeriforvaltning og økonomiske evalueringer av bevaring målinger. Prosjekter har veldig ofte en internasjonal dimensjon og inkluderer samarbeid med andre forskere over hele verden.
Mikrober og patogenbiologi
Denne klyngen dekker et mangfoldig utvalg av forskningsinteresser forent med vekt på molekylære tilnærminger som brukes på både grunnleggende og anvendte spørsmål i området fra molekylære til økologiske systemer. Disse interessene inkluderer biokjemi, mattrygghet, mikrobiologi og parasittbekjempelse med applikasjoner innen helse for mennesker og dyr, ernæring, plante- og jordvitenskap og landbruksutvikling. Vi har et mangeårig rykte innen parasittbiologi og i anvendt mikrobiologi (for eksempel i rensing av forurensning), i tillegg til sterke bidrag til grunnleggende metoder for å forstå kreft, utvikle veterinærvaksiner og molekylære detektorer for giftstoffer og sykdommer. Den røde tråden er vår sterke molekylære tilnærming som bruker og utvikler banebrytende genomiske, transkriptomiske/proteomiske metoder. Forskningsstudenter i denne klyngen har en rekke sterke internasjonale forbindelser i Europa, Asia, Nord- og Sør -Amerika.
Mattrygghet og ernæring
Forskningsmuligheter som tilbys av denne klyngen spenner over hele næringskjeden "fra gård til bord" med stor vekt på mattrygghet og ernæring, folkehelse og matsikkerhet. I denne klyngen vil du drive forskning under tilsyn av ledende forskere basert i Institute for Global Food Security og dra nytte av integrasjon med forretningseksperter, og hjelpe deg med å få lederstillinger nasjonalt og internasjonalt.
Biologiske vitenskaps høydepunkter
Industri Lenker
Skolen har et bredt spekter av sterke, internasjonale forbindelser med myndigheter, akademia og industri, som forskerstudenter er integrert i.
Fasiliteter i verdensklasse
Forskningsstudenter vil ha tilgang til laboratorierom etter behov (i våre toppmoderne forskningslaboratorier) og, hvor det er relevant, også en rekke feltstudier og utstyr (f.eks. Fjernstyrt droneutstyr). De har også tilgang til lokale og campusomfattende høyytelsesdatafasiliteter og full styrke i biblioteket vårt i verdensklasse. Mange studenter drar også nytte av det sterke samarbeidsnettverket som opprettholdes av våre vitenskapelige ansatte, noe som kan resultere i arbeid i laboratorier til partnerorganisasjoner i industri og regjering så vel som ved universitetet, under spesifikke ordninger.
Studenter som studerer i Food Safety and Nutrition -programmet vil få utmerket praktisk erfaring med avansert teknologi og bioanalytiske teknikker for analyse og overvåking av mattrygghet, inkludert:
- GC, HPLC og UPLC separasjonsplattformer;
- ICP, IR, qToF og QqQ massespektrometre;
- Mikrobiologiske forskningsanlegg;
- Antistoffproduksjon og utvikling av biomolekylbindemiddel;
- Cellekultursuite og bioanalytiske analysedeteksjonssystemer;
- NMR-, NIR- og Raman -spektrometre;
- Proteomiske og metabolomiske profileringsverktøy RT-PCR;
- Transkriptomisk profilering;
- Neste generasjons sekvensering;
- Multiplex biosensorplattformer og LFD -utvikling.
Nøkkelord
De fleste av de kritiske problemene menneskeheten står overfor - sykdom, klimaendringer og matsikkerhet - krever biologisk forståelse for å løse dem.
Karrieremuligheter
Queen's postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativer, for eksempel Degree Plus og Researcher Plus, styrker vårt engasjement for ansettelsesevne, mens nyskapende ledelse og utøvende programmer sammen med god integrering med forretningseksperter hjelper våre studenter med å få viktige lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt. Karrieremuligheter i biologi er eksepsjonelt gode. Til en viss grad avhenger det selvfølgelig av det spesifikke emnet, men laboratoriebaserte og spesielt kvantitative ferdigheter og den påviste innovasjonen til en doktorgrad eller MPhil er svært ettertraktet. Grader er veldig etterspurt, både innen kommersiell vitenskap og offentlig forskning og utvikling (f.eks. Oppdagelse og utvikling av legemidler, forbedringer av avlinger og dyr og velferd, bærekraftig jordbruk og ressursbruk, menneskelig ernæring og helse, dyrehelse, økologisk forvaltning, matsikkerhet og teknologi, vitenskapelig kommunikasjon, regulering og mange flere felt).
Sysselsetting etter kurset
Nyutdannede har fortsatt å være profesjonelle forskere, konsulenter eller inneha tekniske og junior ledende stillinger innen handel og regjering.
Læringsutbytte
En forskerutdanning involverer uavhengig forskning under veiledning av et profesjonelt akademisk veiledningsteam, vanligvis ved bruk av laboratoriefasilitetene som tilbys i en eller flere av teamenes laboratorier. Det forventes at studenten utvikler sine egne ideer og lærer metodene som trengs for å teste dem empirisk og teoretisk. Dette innebærer vanligvis å lære og øve både laboratorie- (og eller felt) ferdigheter, samt å utvikle en sterk teoretisk bakgrunn i det relevante emnet.
I tillegg til praktisk arbeid vil alle aktivitetene til uavhengig akademisk stipend, for eksempel litteratursøk og kritisk vurdering, skriftlig og muntlig kommunikasjon og akademisk nettverk bli utviklet under en forskningsgrad. Uavhengighet og innovasjon vil bli sterkt oppmuntret, men studenten vil bli støttet av regelmessig veiledning, og et bredt spekter av kurs vil også bli tilbudt, både i fagspesifikke ferdigheter og generiske ferdigheter, spesielt støttet av Graduate School.
Studentene oppfordres til å samhandle med hverandre og med medlemmer av vitenskapelig personale og postdoktorer for å bygge tillit og uformell læring, gjennom en rekke "forskningskultur" -aktiviteter, inkludert likegrupper der studentene møtes for å diskutere aktuelle forskningsartikler eller metoder, eller bare snakk om interessene deres.
Kursstruktur
Forskningsgrader varierer i lengde, men vanligvis for en doktorgrad er de tre eller fire år lange (heltid) og det dobbelte for deltidsstudier. De følger en årlig syklus med fremgang med formelle panelbaserte vurderinger av fremdriften, hvis utfall vanligvis er praktiske og akademiske råd om hvordan man kan overvinne problemer og hvordan man går videre til neste trinn. I løpet av hvert år forventes det at studentene supplerer studiene med noen skreddersydde kurs, alt fra svært spesifikke (f.eks. Å lære å bruke et apparat eller en teknikk) til generisk (f.eks. Å utvikle en muntlig presentasjon eller lederegenskaper). Hvert trinn støttes av veiledningsteamet, forsterket av et uavhengig panel av fremdriftsmonitorer samt full støtte fra Graduate School.
evaluering
Vurderingsprosesser for forskningsgraden avviker fra utdannede grader. Det forventes at studentene presenterer utkast til arbeidet sitt med jevne mellomrom for veilederen som gir skriftlig og muntlig tilbakemelding. en formell vurderingsprosess finner sted årlig.
Denne årlige fremdriftsgjennomgangen krever at studentene presenterer arbeidet sitt skriftlig og muntlig for et panel av akademikere fra skolen. Vellykket gjennomføring av denne prosessen vil tillate studenter å registrere seg for neste studieår.
Den endelige vurderingen av doktorgraden er både muntlig og skriftlig. Studentene vil levere avhandlingen til et internt og eksternt undersøkelsesteam som vil gjennomgå den skriftlige oppgaven før han inviterer studenten til å muntlig forsvare sitt arbeid på en Viva Voce.
Tilbakemelding
Veiledere vil gi tilbakemelding om utkast til arbeid med jevne mellomrom gjennom registreringsperioden på graden.
fasiliteter
Heltidsstudenter får tilgang til felles kontorlokaler og tilgang til et skrivebord med PC og internettilgang.
Inngangskrav
Uteksamineres
Minste akademiske krav til opptak til et forskerutdanning er normalt en høyere klasseklasse Honours-grad fra en britisk eller ROI HE-leverandør, eller en tilsvarende kvalifikasjon som er akseptabelt for universitetet. Ytterligere informasjon kan fås ved å kontakte skolen.
Internasjonale studenter
For informasjon om internasjonale kvalifikasjonsekvivalenter, vennligst kontakt for spesifikk informasjon for ditt land.
Engelsk Språkkrav
Det kreves bevis på en IELTS* score på 6,5, med ikke mindre enn 5,5 i en komponent, eller en tilsvarende kvalifikasjon som er akseptabel for universitetet (* tatt i løpet av de siste 2 årene).
Internasjonale studenter som ønsker å søke på Queen's University Belfast (og for hvem engelsk ikke er deres førstegangsspråk), må kunne demonstrere sin ferdighet på engelsk for å kunne dra full nytte av studiet eller undersøkelsen. Ikke-EØS-statsborgere må også tilfredsstille kravene til innvandringskrav til engelsk visum og innvandring (UKVI) for det engelske språket for visumformål.
Hvis du trenger å forbedre engelskspråklige ferdigheter før du går inn på dette studiet, tilbyr INTO Queen's University Belfast en rekke engelskspråkkurs. Disse intensive og fleksible kursene er utviklet for å forbedre din engelsk evne til opptak til denne grad.
- Akademisk engelsk: et intensivt engelskspråk og studiekompetanse for vellykket universitetsstudie på gradsnivå.
- Pre-sessional English: en kort intensiv akademisk engelsk kurs for studenter som starter et studieprogram på Queen's University Belfast og som trenger å forbedre engelsken sin.
Studieavgift
- Nord -Irland (NI) 1: 4500 pund
- Irland (ROI) 2: £ 4500
- England, Skottland eller Wales (GB) 1: £ 4500
- EU Other 3: £ 22.000
- Internasjonalt: £ 22 000
1 EU-borgere i EU Settlement Scheme, med bosatt eller forhåndsoppgjort status, forventes å bli belastet NI- eller GB-studieavgiften basert på hvor de vanligvis er bosatt, men dette er foreløpig og underlagt offentliggjøring av Nord-Irland Forskrift om studentavgifter. Studenter som er ROI -statsborgere bosatt i GB, forventes å bli belastet GB -gebyret, men dette er foreløpig og er underlagt offentliggjøring av forskriftene for studentavgifter i Northern Ireland Assembly.
2 Det forventes at EU -studenter som er ROI -borgere bosatt i ROI, vil være kvalifisert for NI -studieavgifter, i tråd med ordningene for Common Travel Agreement. Studieavgiften som er angitt ovenfor er foreløpig og er underlagt offentliggjøring av forskriftene for studentavgifter i Northern Ireland Assembly.
3 Andre EU -studenter (unntatt statsborgere fra Irland som bor i GB, NI eller ROI) belastes skolepenger i tråd med internasjonale avgifter.
Alle oppgitte skolepenger er for studieåret 2021-22 og gjelder et enkelt studieår med mindre annet er angitt. Skolepenger vil bli gjenstand for en årlig inflasjonsøkning med mindre annet er uttrykkelig angitt.
Ekstra kurs koster
Alle studenter
Avhengig av studieprogrammet, kan det også være andre ekstrakostnader som ikke dekkes av skolepenger, som studentene må vurdere når de planlegger studiene. Studenter kan låne bøker og få tilgang til online læringsressurser fra ethvert dronnings bibliotek. Hvis studenter ønsker å kjøpe anbefalte tekster, i stedet for å låne dem fra universitetsbiblioteket, kan prisene per tekst variere fra £ 30 til £ 100. Studenter bør også budsjettere mellom £ 30 til £ 100 per år for fotokopiering, minnepinner og utskriftskostnader. Studenter kan vurdere å kjøpe en elektronisk enhet; kostnadene vil variere avhengig av spesifikasjonen av modellen som er valgt. Det er også tilleggsavgifter for konfirmantseremonier og biblioteksbøter. Ved gjennomføring av et forskningsprosjekt kan studentene pådra seg kostnader forbundet med transport og/eller materialer, og det vil også være tilleggskostnader for utskrift og binding av oppgaven. Det kan også være individuelt tilpassede forskningsprosjektutgifter, og studentene bør kontakte skolen direkte for ytterligere informasjon.
Hvordan søke
- Identifiser forskningsområdet ditt: Når du vurderer forskningsspørsmålet eller forslaget ditt, identifiser et egnet forskningssenter eller en skole på Queen's som er i tråd med prosjektet ditt.
- Sjekk kravene: Kontroller at du oppfyller, eller forvent å oppfylle de akademiske og, om aktuelt, engelskspråklige kravene for programmet ditt. Husk også at hvis du søker om midler, kan det være en søknadsfrist. Så hold øye for å se om programmet ditt har en frist for søknader også.
- Snakk med veilederen din: Hvis du er interessert i et bestemt prosjekt, foreslår vi at du kontakter den relevante akademikeren før du søker, for å presentere deg selv og stille spørsmål. Hvis du har din egen forskningside, kan du kontakte den aktuelle skolen for å diskutere den med oss. Hvis du er usikker på hvem du skal kontakte, finn noen i ditt interessefelt og bruk knappen "gjør en doktorgradsforespørsel". Du kan bli bedt om å gi en kort oversikt over forslaget ditt for å hjelpe oss med å identifisere potensielle veiledere.
- Fullfør ditt forskningsforslag: Når du har snakket med en akademiker ved Queen's og har utviklet dine forskningsideer, er det på tide å fullføre forskningsforslaget. Se vår guide for å skrive et forskningsforslag.
- Søk: Søk ved hjelp av vår online Postgraduate Applications Portal og følg trinn-for-trinn-instruksjonene.
- Få din beslutning: Når vi har tatt en avgjørelse, sender vi deg en e -post som vil råde deg til å logge deg på Postgraduate Applications Portal for å se avgjørelsen.
Galleri
Opptak
Læreplan
Forskningsinformasjon
PhD veiledere
Informasjon om forskningsinteresser og aktiviteter til akademikere i biologiske vitenskaper kan nås via skolens nettsted og Finn en veileder-fasilitet (se Søk-fanen).
Karrieremuligheter
Introduksjon
Queens postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativ, som Degree Plus og Researcher Plus, styrker vår forpliktelse til ansettbarhet, mens innovative lederskaps- og executive-programmer sammen med fremragende integrasjon med forretningseksperter hjelper studentene våre med å få sentrale lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt. Karriereutsiktene innen biologiske vitenskaper er usedvanlig gode. Til en viss grad avhenger det selvfølgelig av det spesifikke emnet, men laboratoriebaserte og spesielt kvantitative ferdigheter og den beviste innovasjonen til en PhD eller MPhil er svært ettertraktet. Grader er svært etterspurt, både innen kommersiell vitenskap og forskning og utvikling i offentlig sektor (f.eks. oppdagelse og utvikling av legemidler, forbedringer og velferd for avlinger og dyr, bærekraftig landbruk og ressursbruk, menneskelig ernæring og helse, dyrehelse, økologisk forvaltning, mattrygghet og teknologi, vitenskapelig kommunikasjon, regulering og mange flere felt).
Sysselsetting etter kurset
Nyutdannede har fortsatt å være profesjonelle forskere, konsulenter eller inneha tekniske og junior ledende stillinger innen handel og regjering.
Læringsutbytte
En forskerutdanning involverer uavhengig forskning under veiledning av et profesjonelt akademisk veiledningsteam, vanligvis ved bruk av laboratoriefasilitetene som tilbys i en eller flere av teamenes laboratorier. Det forventes at studenten utvikler sine egne ideer og lærer metodene som trengs for å teste dem empirisk og teoretisk. Dette innebærer vanligvis å lære og øve både laboratorie- (og eller felt) ferdigheter, samt å utvikle en sterk teoretisk bakgrunn i det relevante emnet.
I tillegg til praktisk arbeid, vil alle aktivitetene til uavhengig akademisk stipend, som litteratursøk og kritisk vurdering, skriftlig og muntlig kommunikasjon og akademisk nettverk utvikles i løpet av en forskergrad. Uavhengighet og innovasjon vil bli sterkt oppmuntret, men studenten vil bli støttet av regelmessig veiledning og et bredt spekter av kurs vil også tilbys, både i fagspesifikke ferdigheter og generiske ferdigheter, spesielt støttet av Graduate School (https:// www.qub.ac.uk/graduate-school/).
Studentene oppfordres til å samhandle med hverandre og med medlemmer av vitenskapelig ansatte og postdoktorale forskere for å bygge selvtillit og uformell læring, gjennom en rekke "forskningskultur"-aktiviteter, inkludert jevnaldrende grupper der studentene kommer sammen for å diskutere aktuelle forskningsartikler eller metoder, eller bare chatte om deres interesser.
Kursstruktur
Forskningsgrader varierer i lengde, men typisk for en doktorgrad er de tre eller fire år lange (heltid) og det dobbelte for deltidsstudier. De følger en årlig syklus av fremgang med formelle panelbaserte vurderinger av fremgangen, der resultatet typisk er praktiske og akademiske råd om hvordan man kan overvinne problemer som oppstår og hvordan man går videre til neste trinn. I løpet av hvert år forventes studentene å supplere studiene med noen skreddersydde kurs, alt fra svært spesifikke (f.eks. lære å bruke et apparat eller teknikk) til generiske (f.eks. utvikle muntlig presentasjon eller lederegenskaper). Hvert trinn støttes av veilederteamet, forsterket av et uavhengig panel av fremdriftsmonitorer samt full støtte fra Graduate School.
evaluering
Vurderingsprosesser for forskningsgraden avviker fra utdannede grader. Det forventes at studentene presenterer utkast til arbeidet sitt med jevne mellomrom for veilederen som gir skriftlig og muntlig tilbakemelding. en formell vurderingsprosess finner sted årlig.
Denne årlige fremdriftsgjennomgangen krever at studentene presenterer arbeidet sitt skriftlig og muntlig for et panel av akademikere fra skolen. Vellykket gjennomføring av denne prosessen vil tillate studenter å registrere seg for neste studieår.
Den endelige vurderingen av doktorgraden er både muntlig og skriftlig. Studentene vil levere avhandlingen til et internt og eksternt undersøkelsesteam som vil gjennomgå den skriftlige oppgaven før han inviterer studenten til å muntlig forsvare sitt arbeid på en Viva Voce.
Tilbakemelding
Veiledere vil gi tilbakemelding om utkast til arbeid med jevne mellomrom gjennom registreringsperioden på graden.
fasiliteter
Forskerstudenter på heltid vil ha tilgang til en pult i et felles kontorlokale.
Programresultat
En forskergrad innebærer å gjennomføre uavhengig forskning under veiledning av et profesjonelt akademisk veilederteam, vanligvis ved å bruke laboratoriefasilitetene som tilbys i ett eller flere av lagenes laboratorier. Studenten forventes å utvikle egne ideer og lære metodene som trengs for å teste dem empirisk og teoretisk. Dette innebærer vanligvis å lære og praktisere både laboratorie- (og eller felt) ferdigheter samt å utvikle en sterk teoretisk bakgrunn i det aktuelle faget.
I tillegg til praktisk arbeid, vil alle aktivitetene til uavhengig akademisk stipend, som litteratursøk og kritisk vurdering, skriftlig og muntlig kommunikasjon og akademisk nettverk utvikles i løpet av en forskergrad. Uavhengighet og innovasjon vil bli sterkt oppmuntret, men studenten vil bli støttet av regelmessig veiledning og et bredt spekter av kurs vil også tilbys, både i fagspesifikke ferdigheter og generiske ferdigheter, spesielt støttet av forskerskolen.
Studentene oppfordres til å samhandle med hverandre og med medlemmer av vitenskapelig ansatte og postdoktorale forskere for å bygge tillit og uformell læring, gjennom en rekke "forskningskultur"-aktiviteter, inkludert jevnaldrende grupper der studentene kommer sammen for å diskutere aktuelle forskningsartikler eller metoder, eller bare snakk om deres interesser.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Queens postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativ, som Degree Plus og Researcher Plus, styrker vår forpliktelse til ansettelsesevne, mens innovative lederskaps- og executive-programmer sammen med fremragende integrasjon med forretningseksperter hjelper studentene våre med å få sentrale lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt. Karriereutsiktene innen biologiske vitenskaper er usedvanlig gode. Til en viss grad avhenger det selvfølgelig av det spesifikke emnet, men laboratoriebaserte og spesielt kvantitative ferdigheter og den beviste innovasjonen til en PhD eller MPhil er svært ettertraktet. Grader er veldig etterspurt, både innen kommersiell vitenskap og forskning og utvikling i offentlig sektor (f oppdagelse og utvikling av legemidler, forbedringer og velferd for avlinger og dyr, bærekraftig landbruk og ressursbruk, menneskelig ernæring og helse, dyrehelse, økologisk ledelse, mattrygghet og teknologi, vitenskapelig kommunikasjon, regulering og mange flere felt).
Ansettelse etter kurset
Nyutdannede har gått videre til å være profesjonelle forskere, konsulenter eller inneha tekniske og juniorlederstillinger i handel og myndigheter.
Fasiliteter
Akkrediteringer
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.