Velkommen til Institutt for filosofi ved Boston College

Boston Colleges kandidatfilosofi programmer tiltrekker talentfulle studenter fra hele verden. Vi tilbyr master- og doktorgrad, som dekker alle perioder i filosofiens historie og med et mangfold av filosofiske tilnærminger.

Institutt for filosofi er kjent for sin styrke i filosofiens historie, dagens kontinentale filosofi og praktisk filosofi, inkludert etikk og sosialpolitisk filosofi. I tillegg tilbyr instituttet to tverrfaglige programmer: filosofi og lov, og filosofi og teologi. Programmet omfatter også asiatisk filosofi og diasporastudier.

Hver september innrømmer doktorgradsprogrammet en liten gruppe nye studenter, som umiddelbart er velkommen som forskningsassistenter. Erfaringen med å jobbe med en etablert lærer er utformet for å hjelpe studenten å lære noen av de grunnleggende ferdighetene i filosofisk forskning og etablere et mentorforhold med ett eller flere fakultet. Programmets fleksibilitet sikrer individuell oppmerksomhet i utformingen av en velkomstplan til filosofins avdeling ved Boston College. Alle Ph.D. Studentene har midler gjennom sitt femte år i programmet (fjerde år hvis de inngår med en MA) forutsatt vellykket gjennomføring av krav. Doktorgradsstudenter får erfaring med å undervise i universitetets to-semestersfilosofi av Personens kjernekurs. Det er et undervisningsseminar i de to første årene av programmet for å bidra til å forberede doktorgradsstudenter til å designe sine egne pensum og gi tilbakemelding på undervisning; pågående klassevisninger finner sted senere.

MA-programmet tillater en ekstra gruppe studenter, som deler det samme fakultetet, kurs og andre ressurser til studiet av filosofi, inkludert språkforberedelse.

Filosofi ved Boston College drar nytte av vår beliggenhet i Boston-området, et rikt senter for akademisk liv, inkludert universiteter, biblioteker og kulturinstitusjoner som støtter alle aspekter av vår forskning og vitenskapelig utveksling. Det er muligheter for studier i utlandet på utvalgte universiteter.

Vi inviterer deg til å vurdere å bli med i vår blomstrende intellektuelle samfunn som vi fortsetter å undersøke filosofiens staude problemer.

Uteksamineres

Filosofieavdelingen tilbyr et MA-program, en Ph.D. program, og to tverrfaglige programmer: en felles MA i filosofi og teologi, og to grader i filosofi og lov (MA / JD og Ph.D./JD).

Et vesentlig trekk ved disse programmene er det omfattende og varierte spekteret av kurs tilgjengelig for studenter hvert semester. De dekker filosofiens historie og problemer, og gir mulighet for konsentrasjon på følgende områder: Antikkens filosofi, middelalderfilosofi, moderne filosofi, fenomenologi og moderne Kontinental filosofi, etikk, sosial og politisk filosofi, lovfilosofi, religionsfilosofi, epistemologi og vitenskapsfilosofi. Avdelingen er knyttet til forskningsinstitusjoner som Lonergan Institute og er hjemsted for flere vitenskapelige tidsskrifter. Avdelingsmedlemmer er nasjonalt og internasjonalt kjent, og er involvert i banebrytende forskning.

Videre arrangerer avdelingen hvert år mange høyttalere fra USA og utlandet (gjennom sin egen forelesningsserie eller konsortier som Boston Area Colloquium i antikkfilosofien), og inviterer en fremtredende lærer til å være Gadamer besøksprofessor og undervise for fire til seks uker.

I tillegg kan studentene ta passende utdanningsnivå kurs i andre avdelinger i Boston College (for eksempel statsvitenskap, teologi), og kan benytte seg av Boston bredere intellektuelle tilbud takket være Boston College deltakelse i Boston Area Consortium, som tillater dem å kryssregister for ett kurs per semester ved Boston University, Tufts University eller Brandeis University. Ved søknad kan de også delta i The Graduate Consortium i Women's Studies og Boston Theological Institute.

Boston College er en forstad campus ligger på den vestlige kanten av byen Boston. Flere høyskoler og universiteter, inkludert Boston University, MIT og Harvard University, er lett tilgjengelig med offentlig transport. Utveksling av ideer mellom fakultet og studenter i Boston-høgskoler og universiteter er rik og mangfoldig.

Læringsutbytte

Graduate Programmer

Studenter i løpet av MA og Ph.D. programmer i filosofi vil

  • demonstrere en omfattende og sofistikert forståelse av den vestlige filosofiens historie (antikk, middelalder, moderne og moderne), dvs. kunne formidle informasjon om individuelle forfattere og tekster, for å oppgi forbindelser mellom hovedforfattere og tekster, men også å forklare hvordan individuelle tekster og forfattere passer inn i den samlede bevegelsen av vestlig filosofi; evne til å artikulere en fortelling av denne tradisjonen; i tilfelle MA studenter og ph.d. studenter som fullfører sitt første år i programmet, evne til å snakke om kunnskapen om den vestlige filosofiens historie, samt om to av de store systematiske områdene i filosofien (metafysikk, epistemologi, etikk, naturlig teologi / religionsfilosofi, sosial / politisk filosofi) .
  • demonstrere en sofistikert lesing og tolkning av filosofiske tekster, dvs. å identifisere hovedoppgaven av en tekst, forklare avhandlingen, å skissere i detalj de viktigste argumentene til støtte for avhandlingen, og å identifisere de viktigste forutsetningene som ligger til grunn for teksten; å kontekstualisere filosofiske tekster og problemstillinger på en ganske sofistikerte måte, dvs. å lokalisere dem i deres hensiktsmessige historiske sammenhenger, å vise bevissthet om den historiske bakgrunnen til filosofiske problemstillinger og å vise varsomhet til forskjellene mellom filosofiske sjangre.
  • demonstrere en sofistikert forståelse og evaluering av filosofiske argumenter, for å skille lokaler og konklusjoner, for å skille spørsmål om logisk gyldighet fra spørsmål om lokalitetens sannhet eller falskhet, å plukke ut og forklare tvetydige termer, å identifisere forutsetninger og å markere mest fremtredende styrker eller svakheter i et argument.
  • demonstrere en sofistikert evne til å skrive om filosofiske tekster og problemstillinger, dvs. å oppgi en filosofisk avhandling, forklare avhandlingen, å konstruere et argument eller argumenter til støtte for avhandlingen, å svare på mulige misforståelser eller innvendinger mot avhandlingen om alternative tolkninger av teksten og alternative stillinger om problemene.
  • demonstrere evnen til å undersøke og velge sekundær litteratur som passer til sitt arbeid, og å gjøre en rettferdig og effektiv bruk av denne sekundære litteraturen.
  • demonstrere en sofistikert evne til å skille filosofiske krav fra andre typer krav, dvs. å gjenkjenne og artikulere forskjellene mellom filosofiske krav og for eksempel historiske og naturvitenskapelige krav når de presenteres med disse ulike typer krav; for å kunne forklare tekster der påstander av forskjellige typer ikke bare er funnet side om side, men også forvirret.
  • demonstrere en relativt sofistikert forståelse av slike filosofiske problemstillinger som naturen og omfanget av menneskelig kunnskap, betydningen av menneskelig personlighet, det gode liv og moralsk forpliktelse, den sosiale og politiske dimensjonen av menneskets eksistens, forholdet mellom tro og grunn og eksistensen og Guds natur. Denne ganske sofistikerte forståelsen vil innebære å kunne angi hva de viktigste spørsmålene er i de fleste, om ikke alle disse områdene, hva de viktigste svarene på disse spørsmålene er, hva de viktigste kildene til bevis er som disse svarene appellerer til; å stave ut en begrunnet stilling på minst noen av disse spørsmålene; og å vise en forståelse av hva de gjør og ikke vet om disse ulike problemene.
  • i tilfelle ph.d. studenter, demonstrere evnen til å kommunisere tydelig og effektivt om de filosofiske teksten og problemene nevnt ovenfor.

Felles MA i filosofi

  • Demonstrere en fungerende forståelse av de grunnleggende tekster, stemmer, samtaler og debatter som har formet historien om filosofi og teologi i den vestlige tradisjonen (antikk, middelalder, moderne og moderne);
  • Oppskrive og systematisk engasjere den historiske og pågående samspillet mellom filosofi og teologi i den vestlige tradisjonen, særlig når det gjelder spørsmål om Gud, grunn, åpenbaring, tro, språk, lære, kultur og menneskelig erfaring;
  • Oppskrive og konstruktivt engasjere ulike genrer, metoder, stiler, mål og historiske sammenhenger av filosofisk og teologisk forespørsel;
  • Utvikle et studieprogram i samråd med en rådgiver som inkluderer en konsentrasjon på ett av følgende områder: Tro, Vitenskap og Filosofi; Grunnlag i filosofi og teologi; Middelalderens filosofi og teologi; og filosofi og religioner.
  • Demonstrere en sofistikert evne til å skrive og snakke om filosofiske og teologiske tekster og problemstillinger gjennom kandidatseminarer, språkstudier, en omfattende eksamen og en valgfri avhandling.

doktorgrads

Doktorgradsarbeidet har lenge vært forpliktet til studiet av filosofiens historie med særlig vekt på utviklingen i den moderne europeiske tanken. Det er likevel forpliktet til pluralisme, mangfold og inkludering, med en rekke kurs i den angloamerikanske filosofien, og en rekke lærde arbeider tett i moderne etikk, sosial og politisk filosofi, kritisk filosofi om rase, epistemologi, vitenskapsfilosofi, og religionsfilosofi. Vi er overbevist om betydningen av tverrfaglig arbeid, med aktive, formelle programmer innen filosofi og lov, psykoanalytiske studier, Lonergan-studier, middelalderlig tanke og filosofi og teologi. Vi kultiverer en sterk følelse av både amerikanske og internasjonale sammenhenger for vårt arbeid, med en rekke fakultetsledere knyttet til Europa, Asia, Sør-Amerika og Australia.

Adgang

Avdelingen kan normalt innrømme fem nye studenter til doktorgradsprogrammet hvert år. Studiene er fullt finansiert, avlønning og stipend (stipendiatassistent og stipendier), i fem år (fire for de som allerede har MA når de går inn i programmet). Studenter med institusjonell ekstern finansiering (f.eks. Fulbright) kan bli tatt opp i tillegg etter undersøkelse av saksdokumentet. Studenter inn på programmet uten en MA tjene en MA på vei til Ph.D.

Opplæring i undervisning og forskning

Instituttet legger vekt på viktigheten av å trene doktorgradsstudenter i undervisning og filosofisk forskning og skriving. Doktorgradsstudenter følger en "Professional Development Curriculum" forpliktet til hvert av disse områdene, noe som forbereder dem på en akademisk karriere. I løpet av det første året av programmet, arbeider doktorgradsstudent tett med fakultetets medlemmer som forskningsassistent og deltar på undervisningsseminaret for å forberede seg på undervisning i eget to-semester grunnleggende introduksjonskurs til filosofi i de følgende årene. Studentene lærer for hvert av de neste tre årene og fortsatt deltar i undervisningseminaret i sitt andre år. Skriftseminaret, rettet mot publisering og ledet av en fakultetmedlem, møtes gjennom hele studieåret. Studentene kan delta i hele doktorgradsstudiet. Andre møter forbereder seg til bibliografisk forskning, informerer om hovedtrekkene i dagens stipend, etc. Endelig er studentene garantert det siste året med finansiert forskning og skriving, uten noen annen forpliktelse enn å skrive sine avhandlinger.

Studentliv i instituttet

På et gitt tidspunkt er det omtrent 40 studenter aktivt på jobb i ulike stadier av programmet, hvorav over halvparten er tilstede på campus. Mange av våre studenter kommer fra andre land, inkludert Chile, Kina, Colombia, Kongo, India, Italia, Spania, Storbritannia og Vietnam. De som kommer fra USA kommer fra et bredt spekter av liberale kunsthøgskoler og universiteter fra kysten til kysten. Et nummer tilbringer en del av sin tid i programmet som utfører forskning i utlandet (f.eks. I de senere år, Belgia, Danmark, Frankrike, Tyskland, Storbritannia). Studentene opprettholder flere livlige studiegrupper hvert år og organiserer minst en stor konferanse hvert semester (f.eks. En workshop om moderne filosofi i høst og en studiekonferanse om våren, se Graduate Activities). Det er også en toårig off-campus fellesskapsdagen, hvor fakultet og doktorgradsstudenter påtar seg en utvidet diskusjon av faglige og sosiale forhold valgt av studentene. Noen midler er tilgjengelige for å hjelpe studenter som leverer avhandlinger på vitenskapelige konferanser. Se også delen "Ressurser" i Handelshøyskolen.

Tilleggsinformasjon

Kursarbeid

Det totale kursarbeidet som kreves for Ph.D. er 16 kurs (48 studiepoeng). Studenter inn på programmet med en MA i filosofi kan gis kreditt for opptil seks kurs (18 studiepoeng) mot dette kravet, men må ta minst ti kurs (30 studiepoeng) i programmet. Studenter inn på programmet uten en MA tjene en MA på vei til Ph.D.

Forskningsassistentskap

Doktorgradsstudenter finansiert av BC er forskningsassistenter i sitt første år og er ansvarlige for totalt opptil 20 timer i uken av tjeneste til fakultetets medlemmer av filosofieavdelingen.

Undervisningssamfunn

Doktorgradsstudenter finansiert av BC fungerer som undervisningsfellesskap fra andre til fjerde år (tredje år for studenter som allerede har en mastergrad når de kom inn i programmet). Undervisningsfellesskap er ansvarlig for å undervise en enhet av personfilosofiens filosofi i høstsemesteret og personlighetsfilosofi i vårsemesteret. Kursbeskrivelsen er for tiden som følger:

Dette kurset introduserer studentene til filosofisk refleksjon og dens historie gjennom presentasjon og diskusjon av skrifter fra store tenkere fra gammel, middelalder, moderne og moderne perioder. Kurset er utformet for å vise hvordan fundamentale og varige spørsmål om universet og menneskene kommer tilbake i forskjellige historiske sammenhenger og fra en rekke tilnærminger og metoder. Det legges vekt på etiske temaer som menneskets natur, grunnlaget for menneskerettigheter og tilhørende ansvar og problemer med sosial rettferdighet.

Seminar i undervisning

Å gi Ph.D. Studenter med nødvendig pedagogisk instruksjon og veiledning, krever avdeling første og andre ph.d. studenter som er eller vil bli lærerfellere til å delta i fire semestre i en serie treningseminarer. Dette kurset skal tas i løpet av studieåret før første undervisningsår og første studieår (dvs. generelt de to første årene av programmet). Disse seminarene omhandler slike temaer som utarbeidelse av pensum og eksamensplaner, grunnleggende for undervisning, klassifisering og rådgivning. Hver student presenterer en prøveplan som deretter diskuteres av gruppen. Seminaret i undervisning møter seks ganger i semester, vanligvis på mandag ettermiddager. Seminaret teller ikke i forhold til doktorgradsforskriften på 16 kurs (48 studiepoeng).

Logikkfaglighet

Ph.D. student må demonstrere ferdighet i logikk ved å ta PHIL5577 Introduksjon til symbolsk logikk med karakteren "B" eller bedre, eller ved å oppnå en poengsum på 80% eller bedre på Logic Proficiency Examination, eller ved å vise bevis på sammenlignbare tidligere kursarbeid.

Språkferdigheter

Ph.D. studentene må demonstrere ferdigheter i to av følgende fremmedspråk: latin, gresk, fransk eller tysk, ved å ha fått karakteren "b" eller bedre i et språkkurs (to semester på grunnskolenivå eller ett semester på mellomproduktet høyskole nivå, eller i 12-ukers sommer språkkurs for studenter på Boston College), eller ved å gjennomføre avdelingens egen språkeksamen. De kan ta språkkurs ved Boston College på en nedsatt undervisningstid, enten i løpet av studieåret eller om sommeren.

Foreløpig omfattende eksamen

Ph.D. Studentene forventes å bestå denne eksamenen ved utgangen av deres første år i programmet for å få lov til å undervise det følgende året.

Doktorgradsomfattende eksamen

Denne eksamen, som skal tas i fjerde år (tredje år for studentene som allerede har en mastergrad når de kom inn i programmet), består av to deler: 1. Et kvalifiserende papir, 2. Et avhandlingsforslag.

Dissertation

En Ph.D. Student forventes å fullføre en avhandling som utgjør en original og selvstendig forskning, og som demonstrerer avansert vitenskapelig prestasjon. Forskningen må gjennomføres og avhandlingen skrives under veiledning av en fakultet fra filosofi. Etter godkjenning av veileder og annen leser forsvinner avhandlingen i en offentlig muntlig eksamen.

Tidsbegrensning

Alle krav til doktorgradsutdanningen må være gjennomført innen åtte år på rad fra begynnelsen av doktorgradsstudiet. Utvidelser utover denne grensen kan kun gjøres med avdelingens anbefaling og godkjenning av dekanen for Graduate School of Arts and Sciences.

Økonomisk hjelp

Avdeling Finansiering

Doktorgradsstudenter er generelt innlagt med økonomisk hjelp i form av forskningsassistentskip. Disse premiene inkluderer et konkurransedyktig stipend og en fullundervisning stipend til alle kurs relatert til programmet. Doktorgradsstudenter tjener generelt som undervisere etter det første året. Finansiering kan fornyes i opptil fem år på betingelse av tilfredsstillende fremgang mot ferdigstillelse.

Ph.D. kandidatene forventes å forfølge graden på heltidsbasis og for å opprettholde tilfredsstillende fremgang mot ferdigstillelse av gradskrav.

Federal Financial Aid

Graduate studenter kan søke om føderal økonomisk hjelp ved hjelp av FAFSA. Lånene som kan være tilgjengelige for å oppgradere studenter er Federal Direct Unsubsidized Stafford Lån og Perkins Lån, basert på kvalifisering. Hvis det er behov for ekstra midler, kan studenten søke om et Grad Plus-lån.

Kontor av Sponsede Programmer

Office of Sponsored Programs (OSP) hjelper både fakultet og studenter å finne kilder til ekstern finansiering for sine prosjekter og gir råd i utviklingen av forslag. OSP opprettholder et referansebibliotek med publikasjoner fra både offentlig og privat sektor som viser finansieringskilder for sponsede prosjekter. Nyutdannede har nylig fått støtte fra fremtredende byråer, bedrifter og organisasjoner som Fulbright Commission, Guggenheim Foundation, National Science Foundation, American Political Science Association, American Chemical Society og American Association of University kvinner.

Program undervist i:
  • Engelsk
Boston College

Se 5 flere kurs fra Boston College »

Sist oppdatert Januar 31, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
5 år
Heltid studier
Pris
- Fullt finansiert av undervisningsfrihet og stipend
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato