Ph.D. I Ingeniørfag - Utdanning og Transformativ Øvelse
University of Georgia - College of Engineering
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Athens, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* Høst 2019 og vår 2020-undervisning vil være: In-state studenter: $ 370 / hr for 1-11hrs; $ 4,439 for 12 eller flere kreditt timer Utenfor-statlige studenter: $ 1,050 / time for 1-11 timer; $ 12,593 for 12 eller flere kreditt timer Gebyr for høst 2019 / vå
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
I en globalt tilkoblet og raskt foranderlig verden, må ingeniører jobbe på tvers av nasjonale, domene og disiplinære grenser for effektivt å håndtere komplekse sosio-tekniske utfordringer. For å fullt ut anta dette ekspanderende ansvaret for ingeniørfaget, må vi forandre måtene som ingeniørstudenter er utdannet på lavere nivå, og også utruste fremtidige ingeniører på kandidatnivå med ferdigheter og orienteringer til å bli grenseøkkere og bytte ledere. Hovedfeltet Teknisk utdanning og transformativ praksis retter seg mot disse relaterte utfordringene i en roman, tverrfaglig Ph.D. program.
Dette fokusområdet i vår Ph.D. I Engineering forbereder kandidater til bred praksis og faglige applikasjoner i krysset mellom menneskelige og tekniske systemer. Gjennom en nyskapende sammensmelting av metoder for samfunnsforespørsel, kunnskap om menneskelig utvikling og verktøy for positiv endring innebygd i en kontekst av dyp teknisk kompetanse, er kandidater i stand til å gi transformativt lederskap i en rekke pedagogiske, tekniske og organisatoriske innstillinger. Etter oppgradering vil studentene kunne anvende sin unike ferdighet satt til en rekke ulike sammenhenger, inkludert formelle og uformelle utdanningsmiljøer, ingeniørfag, læringsorganisasjoner, sosialt entreprenørskap, kundeoppdagelse, lederskap og politikk.
Engineering Education and Transformative Practice bygger på disiplinære styrker i ingeniørutdanning, den tverrfaglige bredden til et bredt utdannet kursutbud i et større liberal arts universitet, og den tekniske sammenhengen med å bli integrert i den nyskapende utdannings- og forskningsoppdraget til våre College of Engineering. Denne unike innstillingen gir studentene tilgang til et bredt spekter av innhold, mangfold av fakultetskompetanse og ulike applikasjonsinnstillinger som grunnlag for å forme sine individuelle studieprogrammer og forskningsbaner.
Fokusområdet består av to brede Pathways som rammer den fleksible og kontekstavhengige utviklingen av den enkelte studieplan og forskning.
- Engineering Education fokuserer på de komplekse prosessene som underbygger læring og profesjonell sosialisering av ingeniører over k gjennom gråspekteret. Områder av interesse inkluderer, men er ikke begrenset til, spørsmål om undervisning og læring i universitet, k-grå og uformelle innstillinger; utvikling av teknisk kompetanse og brede faglige egenskaper som kreativitet, empati og etisk resonnement; Innovativ bruk av teknologi i utdanning; og problemstillinger av underrepresentasjon og inklusivitet i engineering.
- Transformativ praksis fokuserer på å undersøke og forstå ingeniørvitenskap og knowing i moderne ingeniør praksis. Utredningsområder inkluderer, men er ikke begrenset til, ingeniørarbeid i krysset mellom organisasjonspraksis, disiplinære domener og nyskapende teknologisk utvikling; faglig utvikling i tverrfaglige og inter-profesjonelle rom; og samarbeid, innovasjon og cross-domain integrasjon som karakteriserer ingeniørarbeid i sammenheng med det 21. århundre, store utfordringer.
Opptak til vekten
Studenter som har en bachelorgrad eller MS i ingeniørfag fra et ABET-godkjent program eller en BS eller MS i et relatert felt fra en akkreditert institusjon, blir invitert til å søke om opptak.
Opptak til Graduate Studies
Studenter som har en bachelorgrad eller MS i ingeniørfag fra et ABET-godkjent program eller en BS eller MS i et relatert felt fra en akkreditert institusjon, inviteres til å søke om opptak til mastergrad eller doktorgradsprogram. Studenter som ikke har en ABET-godkjent BS-ingeniørfag, men har grader i matematikk eller fysisk / biologisk vitenskap eller andre fagområder, kan bli bedt om å ta ytterligere utvalgt kursarbeid for å tilrettelegge dem for deres spesifikke ingeniørstudier.
Grunnkrav for vederlag for opptak til Engineering College's Graduate Programs er oppført nedenfor. Spesifikke studieprogrammer og vektområder kan legge til flere krav:
- Fullføring av en BS og MS (for Ph.d.-søkere) med et minimum GPA på 3,00 (ut av 4,00) fra et ABET-godkjent program eller program i et beslektet felt. Den gjennomsnittlige lavere GPA og uteksaminere GPA av nylig aksepterte studenter er henholdsvis 3,4 og 3,6.
- Innlevering av online UGA Graduate School Søknad og innsending av:
- Offisiell grunnskole og uteksaminert akademisk transkripsjoner.
- En redegjørelse for hensikt.
- Tre anbefalingsbrev.
- CV eller CV.
- General Graduate Record Examination (GRE) Scores. Gjennomsnittlig kvantitative GRE-poeng av nylig aksepterte studenter spenner nær 80-tallet. Søkere som har en UGA-grad kan fravike dette kravet dersom de oppfyller GPA og forskerutdanningskrav.
- TOEFL kreves for internasjonale studenter hvis morsmål er annet enn engelsk.
- Tilleggskrav kan gjelde for opptak til disiplin-spesifikk MS og Ph.D. Programmer og vektområder som tilbys gjennom kollegiums skoler.
Krav
Kandidater til Ph.D. grad med vekt på Engineering Education og Transformative Practice er forventet å skaffe seg ferdigheter, kunnskaper og orienteringer som gjør dem i stand til å lage kreative og originale bidrag til disiplin på nasjonalt eller internasjonalt nivå. Filosofien i fokusområdet er grunnlaget i et mangfold av mulige Pathways som bygger på studenters byrå og initiativ for å søke ut relevant kurs og tverrfaglig kompetanse for å støtte deres valgte forskningsprosjekt.
Krav til satsingsområdet inkluderer minimum 73 studiepoeng i studentens studieprogram utover BS-graden som følger:
- Fokusområde kurs (6 per område) * 18
- Valgfritt kursarbeid * 18
- Graduate Seminar 1
- Doktorandforskning (9000 eller 9010) 33
- Doktorgradsavhandling (9300) 3
* I løpet av utvalgte kurs er det nødvendig med minst 16 timer 8000 eller 9000 nivåkurs og ytterligere 4 timer med kurs som er åpne for bare studenter.
En masteroppgave fra et akkreditert universitet kan bli akseptert i opptil 30 studiepoeng, og minst 42 studiepoeng godkjent kursarbeid, forskning og avhandling utover MS-studiet er påkrevd som følger:
- Fokusområde kurs (3 per område) * 9
- Valgfag Kursarbeid * 6
- Graduate Seminar 1
- Doktorandforskning (9000 eller 9010) 23
- Doktorgradsavhandling (9300) 3
* I løpet av utvalgte kurs kreves minst 15 timer 8000 eller 9000 nivå kurs.
Arbeids
Det anbefalte kurstilbudet er organisert i tre fokusområder. Individuelle studieprogrammer vil bli utviklet sammen mellom studenten og deres hovedprofessor (se kursliste med eksempler på kurs i hvert fokusområde).
Engineering Education Core
Kernteknikkutdanningen gir forståelse for landskapet i denne globalt tilknyttede disiplinen. Individuelle kurstilbud fokuserer på teorier om læring og menneskelig utvikling i ingeniørfag; samtidige problemstillinger i engineering formation; og forsknings- og evalueringsmetoder i ingeniørutdanning og praksiskontekster.
Sosial og pedagogisk Forespørsel Metoder
Forskningsmetoder kursene trekker på det brede tilbudet av kurs over Universitetet i Georgia, inkludert College of Education. I tråd med studentens forskningsprosjekt kan disse kursene inneholde tilbud på kvalitative, kvantitative eller blandede områder.
Søknad og kontekst
Kursutvalget i Applikasjons- og kontekstområdet trekker på full bredde av studietilbudet i tekniske og ikke-tekniske fag som gir spesifikt innhold, teori eller metoder for å støtte og jorde studentens valgte forskningsprosjekt.