Offisielle doktorgradsprogram i egenkapital og innovasjon i utdanningen

Universidade da Coruña

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Offisielle doktorgradsprogram i egenkapital og innovasjon i utdanningen

Universidade da Coruña

comm

Introduksjon

Programmet PhD i egenkapital og innovasjon i utdanningen Det er fremmet av universitetene i A Coruña, Cantabria, Oviedo, Santiago de Compostela og Vigo (Coordinating University). Det er rettet mot opplæring av lærere og pedagogiske forskere fra perspektivet til egenkapital og innovasjon.

Hvorfor studere graden

Dette programmet har som mål å svare på behovet i dagens samfunn å fokusere på utdanning fra perspektivet til egenkapital og innovasjon, rettferdiggjøre deres interesse og behov på følgende bevis:

  • Behovet for kontinuitet og gi muligheter for forskning studier som følge av den nye organiseringen av universitetssystemet i utdanning spesialisering, spesielt:
    • studier lærerutdanning og grunnskolen, som etter siste reformene er kalt til å få tilgang til og ha kontinuitet i studier av andre og tredje syklus;
    • studier lærerutdanningen Obligatorisk opplæring, yrkesopplæring og språkopplæring,
    • másteres andre eksisterende pedagogisk kompetanse i de deltakende universitetene.
<li> Realisering av behovet for &aring; fremme forskning som l&oslash;ser problemene med sosial og pedagogisk ulikhet i v&aring;rt samfunn, og tar nye former som f&oslash;lge av sosiale transformasjoner av landet og effekten av en globalisert &oslash;konomi og et stadig mer fragmentert samfunn . Dannelsen av etterforskere forberedt p&aring; &aring; oppdage, analysere, utrede og fremme innovative pedagogiske prosesser forpliktet til egenkapital, sosial rettferdighet og inkludering er en utfordring av stor kompleksitet som er kjernen i dette programmet. I samme oppl&aelig;ring pedagogiske forskere som et viktig verkt&oslash;y antas &aring; fremme mer rettferdig utdanningssystemer og uunnv&aelig;rlig rolle utdanningsforskning kritisk til det pedagogiske og sosiale transformasjon er anerkjent. Derfor er det spesielt viktig &aring; vise at programmet Interuniversity PhD i egenkapital og innovasjon i utdanningen har som m&aring;l &aring; utvide grensene for pedagogisk kunnskap for &aring; &oslash;ke egenkapitalen som en utfordring for &aring; oppn&aring; forbedring og kvalitet i utdanning, slik at den binomiale egenkapital- Innovasjon er kjennetegn p&aring; dette programmet, som vil definere en bestemt m&aring;te &aring; forst&aring; pedagogisk forskning deles av de deltakende universitetene.</li> <li> Forskerutdanning er ogs&aring; en sentral del av et samfunn basert p&aring; kunnskap.</li>

For å oppnå dette målet er det nødvendig å øke betydelig antall personer med spesielle ferdigheter til å utvikle relevant og prosesser rettet mot å forbedre utdannings henvendelse.

Dette doktorgradsprogram vil bidra til å øke tilstedeværelsen i pedagogiske og sosiale institusjoner for et større antall personer med pedagogisk forskning kompetanse.

Forskning som tar sikte på å utvide grensene for utdanning, kunnskap forpliktet til overføring av kunnskap, i stand til å åpne nye ruter og alternative måter å tenke og re-Conceptualize utdanning samt forvandle og forbedre.

Hva du lærer

Programmet har to grunnleggende linjer av forskning, innen hvilke flere underlinjer forskjellig:

Prosesser inklusjons- og eksklusjons socioeducational

  • Egenkapital og inkludering for skoleutvikling
  • Abandonment og skole svikt
  • undervisningsmateriell og egenkapital
  • Kjønns tilnærmingen i prosesser av eksklusjon og inkludering
  • Flerspråklighet: inkludering og likeverd språk
  • Egenkapital, sosial endring og bærekraftig utvikling
  • Velferds, barn og ungdom
  • Grupper eller i fare for sosial eksklusjon
  • inter~~POS=TRUNC utdanning

Innovasjon for pedagogisk egenkapital

  • Undervisning-læring for egenkapital
  • mediekunnskap og digital kompetanse for egenkapital
  • Utvikling av pedagogiske ferdigheter for egenkapital
  • Råd og veiledning som støtte for kvalitet og likeverd i utdanning
  • Innovasjon i undervisningsmateriell
  • innovative utdanningspolitikk og sosial rettferdighet
  • Den historiske bygningen en inkluderende og nyskapende skolekultur

Forskning linjer

Dette er linjene av forskning av dette doktorgradsprogram:

  • Innovasjon for Educational Equity
  • Prosesser inklusjons- og eksklusjons socioeducational

Spesifikke opplæringstilskudd

Skulle doktorgradsstudent mangler fullstendig før opplæringen som kreves av programmet, vil opptak til programmet være betinget av vinne spesifikke opplærings kosttilskudd som kan være fag eller moduler og mastergrad. Ins tildelt samme doktorgradsstudent kan ikke overstige 15 studiepoeng og kan gjøres før eller samtidig innmelding i faglig veiledning i programmet form.

Ved samtidige ytelses studenter må registrere seg for disse tilskuddene på tidspunktet for innmelding i veiledningsprogrammet, som må overvinnes innen en periode på maksimum tre påfølgende semestre. Unnlatelse av å gjøre det, vil studentene i programmet fjernes.

utfyller

  • Statistisk dataanalyse i utdanningsforskning
  • postparadigmática fortolkende forskning i utdanning: etnografi sosial kartlegging
  • Pedagogisk forskning fra et kvantitativt perspektiv
  • Den historisk-utdanningsforskning
  • Aksjonsforskning og pedagogisk innovasjon
  • forskning orientering
  • Pedagogisk forskningsmetode: case-studier
  • Forskningsmetodikk i drama, historie og samfunn
  • Metoder for vurdering av kvalitet i skolen
  • Kontroverser og bilder i utdanning i et flerkulturelt samfunn.
  • Utdanning av mediene i samfunnet fler
  • Informasjonsteknologi og kommunikasjon (IKT) i utdanning: hva, hvem og hvordan de integreres i skoler og klasserom. Arbeidsprosjekter.
  • Integrering av pedagogisk inkludering av elever med særskilte behov
  • Videreutdanning i informasjonssystemer samfunn
  • Utdanning og likestillingspolitikk
  • Politikk, kultur, utdanning og faglige rettferdighet i demokratiske samfunn
  • Yrkesveiledning i sammenheng med læring gjennom hele livet
  • Vurderende forskningsprogrammer og pedagogiske tjenester
  • Forskningsmetodikk i scenekunst
  • kroppsøving, helse og livskvalitet
  • Ferie og fritid: utsiktene for sosialpedagogiske tiltak i barndommen
  • matematikk utdanning og sosiale og kulturelle komponenter av læreplanen
  • Holdninger i å lære matematikk
  • Læring problemer i realfag
  • Læringsstrategier i naturfag og miljølære
  • Genesis og utviklingen av utdanningssystemet i Galicia i moderne tid
  • sosiale problemer. juvenile rettferdighet og utdanning
  • Kommune og pedagogisk handling
  • Utdanningsreformer og innovasjoner: mellom utdanningspolitikk og skolepraksis
  • Aksjonsforskning og innovasjon
  • Instrumenter for evaluering av programmer og tjenester
  • Informasjonsbehandling i styring og evaluering av institusjoner
  • inkludering og pedagogisk psykologi praksis
  • Forskningsmetoder orientert innovasjon
  • Behovsvurdering og evaluering
  • Prosjekter og forskningsrapporter
  • Forskning og innovasjon i språkopplæringen og utenlandsk litteratur
  • Kvantitativ forskning orientert innovasjon
  • innovasjonsrettet kvalitativ forskning
  • kvalitativ metode
  • kvantitativ metode
  • Metoder og teknikker for å samle informasjon om anvendt psykologi

Trening Aktiviteter Program

Er planlagt i læreplanen av doktorgradsstudiet en rekke felles aktiviteter rettet mot å sikre samordning mellom universiteter og forholdet mellom studenter og lærere som kreves for inter-universitet program: gjennom de samme aktivitetene, som er rotasjons og sekvensert i forskjellige universiteter og gjennom universiteter holder seg under programmet og andre universiteter som avtaler vil bli forhandlet for å legge til rette for besøk av studenter.

I sin struktur og organisering, vil aktiviteter også vurdere 2-linjers forskningsprogram slik at studentene kan gå å velge (hjulpet av sine direktører og veiledere) de aktiviteter av opplæringen som tilsvarer linjen sin avhandling forskning register.

Som for sekvensering av læreplanen, 48 timer etter spesifikke aktiviteter som må ta hver elev, er fordelt over de tre-års program for studenter på heltid og over fem år for studenter i gang delvis, slik at opplæringen prosjekt av elevene på de ulike typene materialiserer som følger:

  • Veiledning dager. Obligatorisk det første året: 4 timer
  • Program møter med forskere. 5 holdes per år, med en varighet på 4 timer hver møte. 2 må delta hvert år, som representerer seks møter i løpet av tre år og totalt 24 timer med trening per student. Deltidsstudenter delta i henhold til deres tilgjengelighet og tematisk fokus, samme antall møter gjennom de 5 årene før det.
  • Monografiske seminarer. Minst ett år. Kreves 3, med en varighet på 4 timer, 12 timer representerer elev. Heltidsstudenter vil gjøre i de tre årene av studiet, mens deltidsstudenter har 5 år til 3 Seminarer oppmøte.
  • Møter med unge forskere. Held august 1 timer hvert år. 1 pålagt å delta i løpet av de tre årene for heltidsstudenter og det samme, men over 5 år, hvis deltidsstudenter. Totalt: 8 timer.

I tillegg til disse opplæringsaktiviteter, på slutten av første semester av det første året (starter etter ferdigstillelse av innmelding) alle studenter må forberede og forsvare sin avhandling prosjektet.

På slutten av den første og andre året alle studentene må presentere den årlige forskningsplan, og etter det tredje året forsvarer sin doktoravhandling. Disse vilkårene, som indikert forlenge i 2 år for deltidsstudenter, som under ledelse av styremedlemmer og veiledere, vil utforme en opplæring rute som skal kulminere i forsvaret av avhandlingen fem år startet doktorgradsperioden.

faglige og akademiske utganger

Lærere på ulike nivåer i utdanningssystemet og forskere innen utdanning.

Anbefalt profil

De vil ha prioritert tilgang til doktorgrads søkere som har før trening lavere og høyere karriere innen utdanning, prioriterte disse kandidatene i henhold til karakterutskriften.

CAPD kan innrømme kandidater som tidligere utdanning grad eller master er ikke kjernefysisk-relatert utdanning gitt Kommisjonen anser at deres karriere opplæring og / eller tidligere arbeidserfaring er i samsvar med programmet. Disse kandidatene vil bli like prioritert av akademisk bakgrunn.

Hvert universitet vil gjøre opptak av sin kvote på kandidater, og hvis kvoten ikke er dekket, kan ikke tildele plasser tildeles til kandidater fra andre universiteter.

Har prioritet som har fullført følgende mastergrader (i parentes er angitt om de skal lage opplæringstilskudd):

  1. Master i Innovasjon, veiledning og pedagogisk evaluering av Universitetet i A Coruña (nei).
  2. Master i lærerutdanning ESO, Baccalaureate, yrkesopplæring og Språkundervisning ved universitetene i A Coruña, Cantabria, Oviedo, Santiago de Compostela og Vigo (SI).
  3. Master i forskning og innovasjon i pedagogisk sammenheng ved Universitetet i Cantabria (ingen)
  4. Master i intervensjon og sosio Pedagogisk forskningsinstitutt ved Universitetet i Oviedo (ingen)
  5. Master i utdanning, likestilling ved Universitetet i Santiago de Compostela (ingen)
  6. Prosesser Master i pedagogikk fra Universitetet i Santiago de Compostela (ingen)
  7. Master i forskning i utdanning, kulturelt mangfold og Community Development ved Universitetet i Santiago de Compostela (ingen)
  8. Master i utdanningsaktiviteter i naturen ved Universitetet i Santiago de Compostela (ingen)
  9. Master i lærevansker og kognitive prosesser ved Universitetet i Vigo (ingen)
  10. Master i psicosocioeducativa forskning med ungdom fra Universitetet i Vigo (ingen)
  11. Master i spesifikke behovene til pedagogisk støtte fra Universitetet i Vigo (SI)
  12. Mastergrad i Tverrfaglig Intervention i Mangfold i pedagogisk sammenheng ved Universitetet i Vigo (SI)
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Spansk
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
3 - 5 år
Deltid
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Spania - A Coruña, Galicia
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
Spania - A Coruña, Galicia
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen