Read the Official Description

PhD i informatikk - Nye Medier og Allestedsnærværende Systems (tredje syklus)

retning Course


Professor Paulo Mendes


Sekretariatet


Anabela Moura


Betingelser for Entry


Kan søke syklus av studier som fører til graden Doctor:


a) Innehavere av mastergrad eller juridisk tilsvarende;

b) bachelorholdere, innehavere av en relevant akademisk eller vitenskapelig læreplan anerkjent som attesterer kapasitet til å gjennomføre denne syklusen av studier av Vitenskapskomiteen for PhD;

c) innehavere av en akademisk, vitenskapelig og faglig pensum anerkjent som svekker evnen til å utføre denne syklusen av studier av Vitenskapskomiteen for PhD.



Study Program Krav


Å gå inn i doktorgradsprogram, må kandidaten oppfyller vilkårene fastsatt i nasjonal lovgivning, samt følgende sett av krav:

a) har en master-eller post-graduate grad i informatikk, elektro og datateknikk, multimedia kommunikasjon, eller andre lignende treningsområde.

b) har en grad fra en nasjonal eller internasjonal institusjon som anerkjennes av den vitenskapelige komiteen av doktorgradsutdanningen.

c) Ha en profesjonell eller faglig pensum anses relevant for doktorgradsutdanningen, den vitenskapelige komiteen for dette programmet.

d) Kandidater må snakke og skrive engelsk flytende. Antallet kandidater til å bli tatt opp er 15.

I tilfelle det er ingen minimum antall kandidater til å rettferdiggjøre oppstart og drift av NEMPS kan foreløpig valgt kandidater som oppfyller vilkårene, får graden Doctor begrenset til "utarbeidelse av en original avhandling, spesielt designet for å dette formålet, "ifølge punkt a) av kunst. 31 av resolusjon-Law 74/2006 av 24. mars, som endret ved resolusjon-Law No.107 / 2008 juni 2 og resolusjon-Law No 230/2009 av 14. september. Men opptak og innmelding i PhD i disse forholdene krever godkjenning av vitenskapelige komité NEMPS som må bli presentert med en skriftlig anmodning fra søkeren, sammen med noen meninger i den foreslåtte verge eller rådgiver.



presentasjon Course


Den stadig mer global tilstedeværelse av Internett som et middel for kommunikasjon og sosial innlevelse er å endre måten den dag-til-dag av et informasjonssamfunn er utviklet, gir ikke bare et solid fundament for å øke sosial interaksjon, men også bidrar til å spre lokale interesser, og dermed skape en sann global landsby. I dag, mer og mer, hvis du har en Internett og tjenester, ikke bare fokusert på Internett-bruker, men også formet av dette. I tillegg selve Internett, som et middel for kommunikasjon, introduserte i dag en utvikling basert på deltakelse fra sluttbrukeren. Virkningen av denne deltakelsen er et resultat av to grunnleggende prinsipper i området av teknologier og systemer: i) en rask evolusjon av Internett-tjenester og arkitekturer; ii) som er større vekselvirkning og nedsenking av brukeren som en integrert del av de samme tjenester og teknologier.

I denne sammenheng, foreslår det et doktorgradsprogram som har som mål å trene personer i området for informatikk, for å gi kunnskap om de to aspektene indikert gjennom samtrafikk mellom to delområder: New Media og Allestedsnærværende Systems.


Mål


Doktorgradsutdanningen har følgende mål:

a) Videreutdanning av lærere i realfag og ingeniørutdanning ved å tilby videregående opplæring i nye områder av Computer Science, spesielt i områder knyttet til nye gjennomgripende kommunikasjonssystemer medier og.

b) Utvikling av ferdigheter i form av forskningsmetodikk, slik at de selvstyrte utviklingsaktiviteter som dekker ulike aspekter av R & D prosessen, herunder valg og anvendelse av skriveteknikker for formidling av FoU-resultater.

c) gi deltakerne en nøyaktig oppfatning av nåværende utvikling i området av datateknologi i aspekt systemer og gjennomgripende medium, så vel som dens betydning for sluttbrukeren. Doktorgradsprogrammet innebærer lærere fra SCAIT, de fleste som integrerer SITI forskningsenhet, som assosierte medlemmer med kompetanse på områder som komplekse systemer, informatikk, digitale medier, systemer og internett-teknologi.


Kunnskaper, ferdigheter og kompetanse for å bli kjøpt opp
Kandidatene skal utvikle ferdigheter i tre områder av inngrep, over 36 måneder, etablert i samsvar med "European Charter for Researchers og Code of Good Conduct for rekruttering av forskere." Av de tre områdene intervensjon, to er obligatorisk (område av kunnskap og forskningsområde), området av valgfag trening. De tre områder kan beskrives som følger:

a) emnefeltet: Formålet er å støtte tilegnelse av kunnskap i bestemte vitenskapelige og teknologiske felt, blir gitt gjennom programmet av forelesninger og seminarer. Emner som dekkes er gruppert i to hoved tråder av programmet (Nye Medier og Ubiquitous System).

b) Forskningsområde: mål å sette studentene i stand til å tenke ut og følge en plan for forskningsstudier som passer til graden av lege. Denne studien planen vil bli implementert i forskningsmiljø tilknyttet enheten FoU SITI (Systems og Computer Technologies), som vil tillate elevene å tilegne seg ferdigheter i sammenheng med FoU oppslukende og ekte.

c) Opplæring Område: Formålet er å gi studentene mulighet til å møte virkelige utfordringene i å implementere sin forskningsplan. Denne treningen er valgfri karakter, og gyldigheten analyseres av studentens rådgiver. Hvis godkjent, bør det inngå i studentens forskningsplan og kan bli henrettet, for eksempel i samarbeid med en partner industrialou under en nasjonal eller internasjonal forskningsprosjekt.


forskning


Universitetet Lusophone utfyller doktorgradsprogram ved InvestigaçãoCOPELABS Unit - kognisjon og People-Centric Computing, og dermed tilby søkere mulighet til å utvikle sine vitenskapelig kunnskap og også dens forskning evner i sammenheng med en internasjonalt anerkjent team, med aktiviteter basert på forsknings linjene i doktorgradsutdanningen. De COPELABS ble formelt etablert som en tverrgående enhet i oktober 2013, og som følge av fusjon av to enheter SITILabs undersøkelsesenheten (databehandling, 2010 til 2012) og CEPCA (Psychology, 2008-2012). Den COPELABS er anerkjent som en nasjonal forskningsenhet ved Stiftelsen for Science and Technology og fikk en score på "Good" i den siste vurdering (2013). I 2015 COPELABS integrert 29 medlemmer, 18 av dem har doktorgrader. Den COPELABS har støttet flere doktorgradsstudenter på ulike doktorgradsprogrammer (vertsinstitusjonen: Universitetet Lusophone). Bestående internasjonalt team tiltrekker seg forskere fra flere land, inkludert Tyskland, Frankrike, Brasil, Pakistan, Zambia.


Utstyr og fasiliteter


I løpet av studiet vil bli holdt på campus av universitetet Lusophone som inkluderer:

a) 2 auditorier for klasser og et rom handlinger;

b) gjennomsnittlig antall kursrom.

c) plass for individuell arbeids plassert i enheten R & D SITI. Enheten har et areal på åpent rom hvor en sone er tilveiebrakt for å doktorander som vurderer en øy består av stolen, skrivebord, skuffeseksjoner, så vel som tilgang til infrastrukturen.

d) utstyr dedikert til forsknings- og utviklingsaktiviteter, deriblant testbenker.

e) delt sosial område med R & D enhet.

f) en dedikert plass i den generelle bibliotek med over 4000 titler av monografier, fagtidsskrifter og online tilgang til vitenskapelige tidsskrifter i området. inkludert titlene på salvie, Intelect og IEEE om dette området av trening;

Gjennom ULHT nettverkstilgang studenter nytte av online tilgang til relevante vitenskapelige repositories (ISI Web of Science, IEEExplore, ACM Digital Library) og også av vitenskapelige tidsskrifter pakkene som følger med Vítor de Sá bibliotek. Studentene vil ha tilgang til normal drift programvare og også tilgang til simulatorer (Matlab, omnet ++, NS2, ONE


Karrieremuligheter


Internett-tjenester området og spesielt nye medier knyttet til Internett som et middel gjennomgripende, økt sysselsetting har også vært utsatt miljø av entreprenørskap og dermed legge til rette for utvikling av mikro-økonomi, basert på tverrfaglige prosjekter. Det økende antall tjenester som sosiale medier og på den andre den økende inntrenging selv på Internett i den daglige rutinen av selskapet påpekt at mellomlang sikt, er det ingen reversering av den nåværende trenden.


Merknader


Merk også at NEMPS programmet spres internasjonalt, derav behovet for å vurdere mulige forsinkelser i oppføringen av kandidater, på grunn av visum anskaffelser.

Søkere er gjenstand for serialisering prosess hvor hvert element i Vitenskapskomiteen skal gi råd, og på slutten av prosessen en kopi av serialisering minutter leveres til Institutt for Postgraduate. Søknader er åpent hele året (15 seter), slik at alle potensielle kandidater kan melde sin interesse i doktorgradskurs og så få mer informasjon.

Påmelding kan gjøres via lenken "Registrer" som er på toppen av denne siden. Studieåret 2017 - 2018 etter planen starte i november 2017 og skal følge en lignende plan til inneværende skoleår. De 8 beste gjenopptar mottatt, vil bli tilbudt 8 poser ULHT for perioden 2017/2020. Vennligst referer til regulering: http://www.ulusofona.pt/noticias/bolsas-doutoramento-2017-2020.


fagområder


Teknologi og informasjonsteknologi.


For mer informasjon, se side av doktorgradsprogrammet: http://nemps.ulusofona.pt/pt/ eller sende e-post til nemps-sec@ulusofona.pt.

Program taught in:
Engelsk

See 7 more programs offered by Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias »

Dette kurset er Campus based
Startdato
Okt. 2019
Duration
3 år
Heltid studier
Pris
Free
Totalt avgifter 2016/19: € ​​5813 (under vurdering for 2017/2018)
Deadline
By locations
By date
Startdato
Okt. 2019
Sluttdato
Application deadline

Okt. 2019

Location
Application deadline
Sluttdato