Forskningsgrader (MPhil / PhD) i kunsthistorie og / eller arkeologi
SOAS University of London
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 4 670 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Heltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 4,396; Utenlandske £ 17.967. Deltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 2 198; Oversjøiske £ 8.984.
Introduksjon
Modus for oppmøte: Heltid eller Deltid
Selv om en forskningsgrad personlig skal være veldig givende, er det også et alvorlig og noen ganger intenst arbeid. I henhold til det nåværende systemet har en doktorgradsstudent på heltid tre år på seg til å fullføre et fullstendig utkast til oppgaven og deretter ytterligere ett år til å skrive opp (kjent som en 3 1 grad). Det er alltid ensomme øyeblikk når du utfører individuell forskning, selv om en avdeling har en sterk kollegial atmosfære, slik vår gjør. Forskningsgrader utføres vanligvis av enkeltpersoner som tar sikte på å bli fagpersoner innen kunsthistorie og / eller arkeologi, enten som akademikere som driver forskning og underviser på universiteter eller som kuratorer eller pedagoger i museer, biblioteker eller arkiver, eller i et hvilket som helst antall av andre beslektede områder som akademisk publisering eller til og med den kommersielle kunstverdenen.
Det er generelt lurt å ha litt erfaring med arbeid utenfor universitetet før du søker på doktorgradsprogram, for eksempel i en eller annen rolle i et museum eller et galleri. Å begi seg ut på en forskningsgrad handler ikke bare om kvalifiseringen, men også om å utvikle seg som person og profesjonell for å kunne bidra til nasjonale og internasjonale diskurser i, og kanskje også langt utenfor kunst- og arkeologiens historie.
Hvorfor på SOAS ?
Utover SOAS særegne intellektuelle miljø, trekkes doktorgradsforskere vanligvis sammen med en individuell veileder som er en kjent ekspert på et bestemt felt, ellers er kjent for en bestemt kritisk tilnærming. Mange av våre nåværende studenter fullførte MA-grader ved SOAS løpet av hvilken tid de tok kurs med og ble kjent med fagpersoner på instituttet, erfaringer som oppmuntret dem til å vurdere en forskningsgrad. Potensielle søkere kan ønske å bla gjennom personalets nettsider der oppdaterte biografier og publikasjoner fra de enkelte ansatte kan bli funnet. Noen veiledere foretrekker at forskerstudentene sine har trent under seg på MA-nivå selv om de har en MA i kunsthistorie eller arkeologi fra andre steder. Vår avdeling gir vanligvis rundt 10-20 tilbud hvert år. En grunn til at en tilbudsinnehaver kan velge Institutt for kunst og arkeologihistorie, bortsett fra å ville jobbe under tilsyn av en bestemt stipendiat ved SOAS , er at programmet vårt har en av de høyeste fullføringsgradene på SOAS og faktisk i sektoren: vi graderer om lag 0,7 doktorgrader hvert år, innenfor de 3 1 år lange rammene, per heltidsansatt.
Hva har våre nyutdannede gått på å gjøre?
Nyutdannede har gått videre til en rekke forskjellige roller, hovedsakelig i akademia og museumsverden. Ofte, etter fullført doktorgrad, er det en overgangsfase der en tidlig karriereforsker vil jobbe som postdoktor, noen ganger med stipendiat, før han sikrer en lærerstilling. Noen nyutdannede går rett i lærerstillinger ved universiteter rundt om i verden. Mange av kandidatene våre har endt opp med å jobbe i museer, gallerier og biblioteker, ellers gjennomførte de grader på deltid mens de jobbet i et av disse, og jobbet der etter fullføring. Endringer i hvordan forskning utføres og formidles gjennom publiseringsformer, brakt frem ved ankomsten av den digitale tidsalderen, antyder at mange nye typer yrkeskarriere vil åpne seg i løpet av en nær fremtid, som bare kan gjettes på nå.
Struktur
Årskravene for heltidsstudenter til MPhil og PhD-forskere er som følger:
År 1
I løpet av år 1 foredler studenten forskningsforslaget og bestemmer i samarbeid med sin veiledende komité om forskningsprosjektet skal rettes mot målet om en MPhil eller en doktorgrad. Studenter som ønsker å jobbe mot doktorgraden må bestå prosessen med å oppgradere registrering fra MPhil til ph.d.-kandidatur. De må gi følgende til tilsynsutvalget innen mai-fristen (den nøyaktige datoen settes hvert år av SOAS registeret):
- Skriftlig arbeid for HAA Research Skills (15 PAR H061) Obligatorisk emne 1. semester (5.000 ord).
- Utkast til kapittel (er) (15 000 ord).
- Et kapitteloversikt og en tidsplan for gjennomføring av hvert kapittel.
- Feltarbeid og forskningsplan for år 2.
- En bibliografi over relevante kilder.
- En regional presentasjon av forskningsseminar.
År 2
Studenten utfører feltarbeid eller datainnsamling. Regelmessige rapporter må sendes til sin veileder, via e-post eller personlig. Et annet kapittel vil normalt bli fullført.
År 3
Studentene fullfører et fullstendig utkast av sin avhandling. De må gjøre følgende:
- Termin 1: Nødvendig uformell presentasjon i HAA Research Skills seminar om utfallet av feltarbeid og dets innvirkning på deres forskningsprosjekt.
- Termin 2: Nødvendig presentasjon i HAA-avdelingen 3.-årige ph.d.-studenters feltarbeidsseminar i mars.
- Term 3: Innlevering av utkastet innen 15. september, sammen med en utfylt godkjenningsformular. Dersom Tilsynsutvalget er tilfreds med at utkastet til oppgave kan utarbeides til en avhandling av en kvalitet som er verdig til innsending til eksamen i det påfølgende studieåret, vil studenten få lov til å registrere seg på forlengelse av oppretting (fortsettelse) i år 4 .
År 4
Studentene fullfører og sender opp sin avhandling. Ved viva (avhandlingseksamen) tar eksaminatorene seg til å bekrefte at:
- De har tilfredsstilt seg med at avhandlingen virkelig er kandidatens arbeid.
- Oppgaven utgjør et tydelig bidrag til kunnskapen om emnet og gir bevis på originalitet ved (i) oppdagelsen av nye fakta og / eller (ii) utøvelse av uavhengig kritisk makt.
- Oppgaven er tilfredsstillende når det gjelder litterær presentasjon.
- Oppgaven er av en standard for å fortjene publisering helt eller delvis eller i en revidert form.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.
Forskningsopptak og applikasjoner
Vi tar imot søknader fra kvalifiserte studenter som har en god mastergrad (eller tilsvarende i utlandet) i et relevant fag for forskningsgrader ved SOAS . Søknader skal sendes online.
Det er viktig å søke i god tid før studieåret du ønsker å melde deg på for å gi oss tid til å behandle søknaden din. Hvis du søker om stipend, kan det hende at tidligere frister gjelder.
SOAS PhD-programmet er konkurransedyktig, og søkerne skal ha en oversikt over høy akademisk prestasjon og et levedyktig forslag som vil bidra til forskningsinteressene ved instituttet. Merk: vi fraråder rent spekulative bruksområder. Søknader om tverrfaglig forskning er velkomne, men bare en søknad til en avdeling kan sendes inn.
Krav til ubetingede engelskspråk
Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må oppgi et UKVI IELTS akademisk sertifikat fra et UKVI-godkjent testsenter.
Internasjonale søkere som krever et Tier-4 Visa for å studere i Storbritannia
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i delscore. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng |
EØS- og EU-søkere
Test | Ubetinget oppføring | Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte |
IELTS (Akademisk) | 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i hver delpoengsum. | 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller høyere, med minimum 25 i delpoeng. | 105 totalt med minimum 22 i delpoeng. ELLER 100 totalt med minimum 25 skriftlig og 22 i andre delpoeng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller høyere, med minimum 70 i delpoeng. | 70 totalt eller høyere, med minimum 65 i delpoeng. |
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
År-for-år-kravene for heltidsstudenter i MPhil og PhD-forskere er som følger:
År 1
I løpet av 1. trinn foredler studenten forskningsforslaget og bestemmer i samarbeid med sin veileder om forskningsprosjektet skal rettes mot målet om en MPhil- eller en PhD-grad. Studenter som ønsker å jobbe mot doktorgraden må bestå prosessen med å oppgradere registreringen fra MPhil til doktorgradskandidatur. De må gi følgende til tilsynskomiteen innen mai-fristen (den eksakte datoen fastsettes hvert år av SOAS -registeret):
- Skriftlig arbeid for HAA Research Skills (15 PAR H061) Term 1 obligatorisk kurs (5000 ord).
- Utkast til kapittel(er) (15 000 ord).
- En kapitteloversikt og en tidsplan for hvert kapittels ferdigstillelse.
- En år 2 feltarbeid og forskningsplan.
- En bibliografi over relevante kilder.
- En regional forskningsseminarpresentasjon.
År 2
Studenten foretar feltarbeid eller datainnsamling. Regelmessige rapporter må sendes til deres veileder, via e-post eller personlig. Et andre kapittel vil normalt bli fullført.
År 3
Studentene fullfører et fullstendig utkast til oppgaven. De er pålagt å påta seg følgende:
- Termin 1: Nødvendig uformell presentasjon i HAA Research Skills-seminar om resultatet av feltarbeid og dets innvirkning på deres forskningsprosjekt.
- Semester 2: Obligatorisk presentasjon i HAA-avdelingen 3. års PhD-studenters feltarbeidsforskningsseminar i mars.
- Termin 3: Innlevering av oppgaveutkastet innen 15. september, sammen med et utfylt godkjenningsskjema. Dersom veiledningsutvalget er overbevist om at oppgaveutkastet kan utvikles til en oppgave av en kvalitet som er verdig for innlevering til eksamen i påfølgende studieår, vil studenten få lov til å registrere seg på forlengelse av oppskrivningsstatus i 4. trinn .
År 4
Studentene fullfører og leverer oppgaven. Ved viva (oppgaveeksamen) tar sensorene sikte på å bekrefte at:
- De har forsikret seg om at oppgaven er virkelig kandidatens arbeid.
- Oppgaven utgjør et tydelig bidrag til kunnskapen om emnet og gir bevis på originalitet ved (i) oppdagelsen av nye fakta og/eller (ii) utøvelse av uavhengig kritisk makt.
- Oppgaven er tilfredsstillende med tanke på litterær fremstilling.
- Oppgaven er av en standard som fortjener publisering helt eller delvis eller i revidert form.
Viktig varsel
Informasjonen på programsiden gjenspeiler den tiltenkte programstrukturen mot den gitte akademiske økten.
Karrieremuligheter
Hva har våre nyutdannede gått på å gjøre?
Nyutdannede har gått videre til en rekke forskjellige roller, hovedsakelig i akademia og museumsverden. Ofte, etter fullført doktorgrad, er det en overgangsfase der en tidlig karriereforsker vil jobbe som postdoktor, noen ganger med stipendiat, før han sikrer en lærerstilling. Noen nyutdannede går rett i lærerstillinger ved universiteter rundt om i verden. Mange av kandidatene våre har endt opp med å jobbe i museer, gallerier og biblioteker, ellers gjennomførte de grader på deltid mens de jobbet i et av disse, og jobbet der etter fullføring. Endringer i hvordan forskning utføres og formidles gjennom publiseringsformer, brakt frem ved ankomsten av den digitale tidsalderen, antyder at mange nye typer yrkeskarriere vil åpne seg i løpet av en nær fremtid, som bare kan gjettes på nå.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.