Forskningsgrader (MPhil / PhD) i kulturelle, litterære og postkoloniale studier

SOAS University of London

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Forskningsgrader (MPhil / PhD) i kulturelle, litterære og postkoloniale studier

SOAS University of London

Forskningsgrader i kulturelle, litterære og postkoloniale studier

Tilstedeværelsesform: Heltid eller deltid

SOAS senteret for kultur-, litteratur- og postkolonialstudier (CCLPS) vil hilse på søknader fra MPhil / PhD-studenter som ønsker å foreta forskning i disiplinerne Comparative Literature, Cultural Studies og Postcolonial Studies. Senteret har utviklet sitt eget MPhil opplæringsprogram som gjør det mulig for forskerstudenter å bli registrert i senteret snarere enn i bestemte regionale avdelinger eller i andre fagområder. Senteret legger vekt på oppkjøp av kritiske teoretiske ferdigheter og grundig regional, språklig og kulturell kunnskap med spesiell henvisning til Asia, Afrika og Midtøsten, men også to litteratur skrevet på europeiske språk. Prospektive forskerstuderende vil ha den unike muligheten til å jobbe med et eksepsjonelt bredt spekter av emner, teoretisk og kritisk, veiledet i henhold til ekspertisen til et bredt spekter av akademiske medarbeidere på tvers av fakultetet og SOAS .

En forskningsgrad i Comparative Literature (Asia / Afrika / Nær og Midt-Østen), Kulturstudier (Asia / Afrika / Midtøsten) eller Postkolonialstudier (Asia / Afrika / Nær og Midtøsten) tar normalt tre år, eller opp til maksimum fire år bør perioder med feltarbeid / forskning og materialinnsamling kreves. Deltidsregistrering er også mulig.

Struktur

Forskningen vil bli veiledet gjennom en forskningskomité av tre kjerne CCLPS medlemmer, bestående av en primær veileder (kjerne CCLPS fakultet for språk og kulturer) og to støttende veiledere i rådgivende kapasitet (CCLPS kjerne eller SOAS medlemmer). Avhengig av arten av undersøkelsen, er det noen ganger anbefalt å følge tilsynet, under ledelse av to veiledere.

I det første året forbereder studentene seg på forskning ved å følge et MPhil-opplæringsprogram som samles av formannen for Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier. Studentene vil også bli sterkt oppfordret til å delta i kjerne teori kursene i de tre fagområdene, de andre elementene blir enige mellom studenten, forskerveilederen (et medlem av CCLPS styrekomiteen) og veileder (e). Valgfrie elementer kan bestå av spesialist disiplinære, språklige eller regionale kulturkurs, hvorav det kan avtales mellom studenten og tilsynsutvalget.

MPhil-studenter er pålagt å delta på CCLPS Weekly Research Training Seminar (detaljer nedenfor) og et generisk forskningsmetoder kurs tilbys innen Fakultet for språk og kulturer, innkalt av dekan for forskning. Den generiske forskningsmetoden trening inkluderer kurs som tilbys av Academic Development Directorate (ADD) og SOAS Library.

Doktorsskole nettside tilbyr også informasjon om forskningstrening over London høyere utdanningsinstitusjoner.

MPhil / PhD-studenter forventes i tillegg å delta regelmessig på Senterets seminarserier, forelesninger, konferanser og CCLPS Postgraduate Annual Conference, som startet i juni 2012, og organiseres årlig av CCLPS Ph.D. samfunnet. Alle detaljer om CCLPS-hendelser vil være tilgjengelige på SOAS CCLPS-nettsiden. Tredje og siste år CCLPS Ph.D. Studentene blir bedt om å presentere sine forskningsprosjekter i CCLPS-seminarene og forelesningsseriene, da det utgjør et viktig element i deres faglige opplæring.

Oppgraderingsprosedyre

MPhil-studenter sender inn et oppgraderings-kapittel (med ca. 10 000-12 000 ord uten bibliografi) innen fredag ​​12. mai 2017, som vanligvis inneholder følgende elementer:

  1. Forskningsgrunnlag og sammenheng med foreslått forskning;
  2. Litteratur gjennomgang;
  3. Hovedfaglige spørsmål;
  4. Teoretisk og metodisk rammeverk
  5. Foreslåtte forskningsmetoder;
  6. Etiske problemer (hvor gjeldende);
  7. Skissere struktur av doktorgradsavhandling
  8. Schedule for forskning og skriving;
  9. Bibliografi.

Tilpasninger til en eller flere av disse seksjonene, inkludert tillegg eller slettinger, hvor det er hensiktsmessig, er mulig etter avtale mellom studentene og lederveiledningene.

Dette oppgraderingsforslaget blir vurdert av studentens forskningsutvalg, basert på en muntlig presentasjon på 20-30 minutter, etterfulgt av en diskusjon, også åpen for andre ansatte og studentmedlemmer ved Senter for kulturelle, litterære og postkoloniale studier. Etter vellykket gjennomføring av oppgraderingskapitlet blir elevene formelt oppgradert til PhD og fortsett til det andre året. (Hvis bedømmerne vurderer at det er mangler i oppgraderingsforslaget, blir studentene bedt om å revidere det til tilfredsstillelse før oppgraderingen til doktorgradsstatus kan bekreftes.) Studentene er normalt ikke tillatt å fortsette til det andre året før oppgraderingsprosessen har blitt fullført.

Studenter som studerer deltid, tar MPhil-treningsseminaret i det første året og skriver oppgraderingspapiret (se ovenfor) i det andre året. Lengden på tid for felt eller forskning og materialinnsamling, og oppskrivning, justeres tilsvarende.

Grader er tildelt av SOAS , University of London og er underlagt SOAS , University of London regler.

CCLPS Weekly Research Training Seminar

I tillegg til generisk opplæring, må MPhil / PhD-studenter i CCLPS delta i et ukentlig forskningsopplæringsseminar i disiplinerne Comparative Literature, Cultural Studies og Postcolonial Studies, samt i tverrfaglige metoder og metodikker i løpet av en og to. Målet med treningsprogrammet er å gi grundig grunnlegging i teori, metoder, regional, kulturell, språklig og spesiell faglig kompetanse som kan være nødvendig for forskningen.

Fokuset på CCLPS MPhil / PhD-opplæringsseminaret vil være på disipliner i Comparative Literature, Cultural Studies og Postcolonial Studies, og i forhold til litterære, kritiske og kulturelle praksis i asiatiske og afrikanske tradisjoner. Opplæringsprogrammet vil også bli støttet av vanlige CCLPS-forelesninger og seminarer, konferanser og workshops og CCLPS årlige postkonferanse.

CCLPS treningsøktene er designet for å tilby

  • Analyse av og en jording i teoretiske lokaler og kritiske paradigmer som ligger bak de tre fagområdene og deres sammenflettede baner og tverrfaglighet.
  • En kritisk utforskning av europeiske og ikke-europeiske kritiske tradisjoner.
  • En kritisk forankring i krysset av humaniora og samfunnsvitenskapelige kritiske metoder og metodikker.
  • Praktiske analytiske øvelser og selektiv dybdeanalyse av enkelte tekster samt kulturfenomener og institusjoner, særlig i forhold til kulturstudier.
  • Modus for engasjement med kritisk stipend og måter å konstruere teoretiske rammer på.
  • En kritisk jording i de nye teoriene om "World Literature."
  • Kritiske sammenhenger der studentene er i stand til å identifisere og forfølge figurer, skoler, teorier de anser relevant for sitt arbeid - treningsøktene er ikke utformet for å tilby generelle undersøkelser.
  • Øvelser i bruk av visse analytiske verktøy og kritiske metoder, særlig i forhold til å vedta en komparativ studieform, en postkolonial tilnærming til forskning og kulturstudier strategisk tverrfaglighet.
  • Opplæring i feltarbeid og innsamling og analyse av data.
  • Opplæring i metoder som brukes til media- og filmstudier.
  • Opplæring i praksis for å lese avhandlingens korpus eller dets primære materiale.
  • Opplæring i presentasjon, formidling, kommunikasjon av forskning og måter å tilbakemeldes om på prosjektet mens studentene blir bedt om å presentere på sin "litteraturgjennomgang" i løpet av 1 og på "måter å lese deres korpus" i vilkår 2.

CCLPS Research Training Seminar tilbyr også muligheter for førsteårsstudenter til å møte og hilse på sine senior CCLPS ph.d.-studenter og utveksle synspunkter og erfaringer fra CCLPS postgraduate samfunnet.

Det CCLPS ukentlige forskningsutdannelsesseminaret tar sikte på å forankre vår nye MPhil / Ph.D. studenter i ulike teori og praksis basert metodikk slik at byrået for ikke-europeiske tradisjoner kan identifiseres og utøves, styrket av det unike spekteret av forskningsaktiviteter og regional kompetanse som tilbys på SOAS . Dette er også den planlagte veien der elevene kan være i stand til ikke bare å legge sitt arbeid i en disiplin, men også å planlegge fremtidige bidrag i denne disiplinen samtidig som de utvider sfærene i deres respektive fagområder.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert May 10, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
3 år
Deltid
Heltidsstudier
Price
Pris
4,271 GBP
Fulltid UK / EU-avgifter: £ 4,271; Fulltid Oversjøisk Avgifter: £ 16.950 per studieår
Information
Deadline
Locations
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Sept. 1, 2021
Dates
Sept. 2019
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Sept. 1, 2021