Modus for oppmøte: Heltid eller Deltid


CISD tar imot søknader fra potensielle MPhil / PhD-studenter som ønsker å utføre flerfaglig forskning innen områder av globale studier som har tilknytning til sentermedlemmers forskningsinteresser og senterets forskningsprogrammer.

Det spesifikke fokuset for dette forskningsprogrammet er todelt: Tematisk adresserer programmet analysen av moderne globaliseringsprosesser og av de politiske, økonomiske, sosiale og kulturelle forhold og strukturer som definerer og former disse prosessene. I stedet for for eksempel studiet av forbindelser og avtaler mellom stater eller nasjoner som er det tradisjonelle domenet til Internasjonale studier, er kjernen i dette programmet å studere arten og utviklingen av den moderne globaliseringen selv og på globalt plan. delte spørsmål, fra et teoretisk så vel som et politisk perspektiv. Metodologisk fremmer programmet flerfaglig analyse av moderne globaliseringsprosesser. Forskningsemner og prosjekter vil analysere rollen til og utvekslingen mellom mennesker, institusjoner, organisasjoner og stater i utformingen av globaliseringsdynamikk gjennom prisme av (minst) to av følgende faglige disipliner: Internasjonale studier og politikk, jus, økonomi, ledelse Studier, utviklingsstudier, historie, medier og kommunikasjonsstudier.

Studentstøtte er kjernen i CISDs aktiviteter. Studenter i forskningsgrad støttes fullt ut av deres primære og sekundære veiledere og senterets forskerveileder, i dag senterdirektør dr. Plesch. Studentene blir oppfordret til å delta og presentere på senterets forskningsseminarer.

Struktur

Metodologier og treningsprogram for forskningsmetoder

Generelt sett skal et avtalt program for opplæring normalt være gjennomført i løpet av det første studieåret (hvis det er heltid), eller i løpet av de to første årene (hvis det er deltid). Alle studenter er pålagt å gjennomføre og lykkes med å fullføre sin forskeropplæring før den formelle oppgraderingen fra MPhil til doktorgrad som må finne sted innen mai / juni det første året (heltid) eller mai / juni det andre året (deltid) .

Ved registrering vil senterets forskerveileder, i samråd med ledende (og eventuelt tilleggsansvarlig) veileder, gi en opplæringsplan for forskningsmetoden for hver forskningsstudent. Dette vil benytte seg av eksisterende treningskurs for forskningsmetoder, først og fremst på Det juridiske fakultet

Alle CISD MPhil / PhD-studenter vil bli bedt om å delta på en spesialisert modul om forskningsmetoder for globale studier ved CISD. Dette en-termin kurset er utviklet for å komplettere og støtte sosialvitenskapelig SOAS ved SOAS ved å ta for seg tre kjerneaspekter ved utfordringer som stilles av forskning innen området globale studier: (1) Global Studies as a emerging disciplin: Methodological and epistemological framework for the analyse av fremvoksende globale strukturer for makt og kunnskap - deres begrensninger og muligheter, rollen som nye former for samarbeid og utfordringene ved deltakende offentlige beslutninger i en transnasjonal og / eller global sammenheng; (2) Utfordringen med tverrfaglig forskning: Hvor 'generisk' er metodologiske grunnlag for 'samfunnsvitenskapene' ?, komparativ diskusjon av forskjellige (fagfaglige) perspektiver på forklaring og årsakssammenheng i samfunnsvitenskapene, kjerneimplikasjoner for utformingen av flerfaglige forskningsprosjekter; (3) Globale studier som en anvendt samfunnsvitenskap: casestudier vs. samlet dataanalyse i analysen av globaliseringsprosesser og globale bekymringer, verktøy for kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, måling og konseptuelle spørsmål for trans- og tverrnasjonal empirisk analyse. En andre (éntids) forskningsmodul ved CISD vil fokusere på mer generisk trening i samfunnsfagets filosofi og metode. Dette vil bli organisert rundt 2-3 eksempler på forskningsprosjekter innen globale studier for å illustrere både generiske så vel som spesifikke metodologiske utfordringer som oppstår for flerfaglig forskning som ligger i grensesnittet mellom transnasjonale og internasjonale prosesser og strukturer, med tanke på konseptuelle samt empirisk analyse. Denne delen av opplæringsmetoden for forskningsmetoder ved CISD kan erstattes og / eller kompletteres med spesialisert opplæring i andre avdelinger (som ovenfor), der det er hensiktsmessig, og / eller av en etter hvert utviklende tverrdepartemental 'kjerne' av generisk samfunnsvitenskapelig metodundervisning på skolen.

På slutten av 2. semester vil første år MPhil / PhD-studenter i Global Studies-programmet bli bedt om å presentere forskningsprosjektene sine i et uformelt seminar for senteransatte og studenter. Målet er å la førsteårsstudenter, før de sender inn oppgraderingsoppgaven, diskutere teoretiske og empiriske spørsmål ved utformingen av forskningsprosjektet og designen blant jevnaldrende.

Gjennom hele graden gir senterets forskningsseminar-serie, hvor senterpersonalet og avanserte forskerstudenter presenterer forskning på gang for diskusjon, studentene en mulighet til å studere og diskutere metodologiske spørsmål og bekymringer.

Oppgraderingsprosedyre

I den første uken av termin 3, år 1, leverer studentene et kjernekapittel

Dette oppgraderingsforslaget blir vurdert av studentens forskningsutvalg, basert på en 20-30 minutters muntlig presentasjon, etterfulgt av en diskusjon, også åpen for andre ansatte og studentmedlemmer i senteret. Etter vellykket gjennomføring av det utvidede forslaget, blir studentene formelt oppgradert til PhD og fortsetter til andre år. (Hvis vurdererne vurderer det å være mangler i oppgraderingsforslaget, vil studentene bli bedt om å revidere det til deres tilfredshet før oppgraderingen til PhD-status kan bekreftes.) Studenter har normalt ikke lov til å fortsette til det andre året til oppgraderingsprosessen. har blitt fullført. Det kan ikke forventes at studentene avgir mer enn en muntlig presentasjon hvis dette også er et krav i det spesifikke opplæringsprogrammet.

Studenter som studerer deltid tar MPhil opplæringsseminar det første året og skriver kjernekapittelet

År ett

Det første året av programmet innebærer forskningsopplæringsseminarer og avanserte kurs. Samtidig jobber studentene med sin hovedveileder i samråd med adjungerende veileder for å utvikle et detaljert forskningsforslag, gjennomføre de første stadiene av forskning og skrive noen utkast til seksjoner for å skissere hovedargumentene til oppgaven. I hjertet av treningen er forskningsmetoder treningsprogram. Det er designet for å gi de analytiske verktøyene som kreves av studenter for å få en avansert forståelse av de siste utviklingene i hoveddisiplinene sentralt i sitt forskningsprosjekt og i de spesifikke utfordringene og mulighetene som er forbundet med deres engasjement med forskning i nye globale strukturer, prosesser og problemstillinger og for å utføre forskning på høyt nivå. Studenter på ph.d.-programmet kan også delta i individuelle emner fra MA / MSc-programmer for å styrke kompetansen i et bestemt emne. Ved slutten av det tredje akademiske semesteret forventes studentene å ha fullført oppgraderingskapitlet.

År to

I det andre året gjennomfører heltidsstudenter detaljert forskning som vanligvis inkluderer innsamling og behandling av data. Noe forskning for dette formålet kan utføres utenlands om nødvendig. I løpet av året skriver studentene utkast til kapitler i oppgaven og diskuterer dem med sin hovedveileder, og eventuelt også diskuterer spesifikke aspekter av forskningen med sin veileder.

År tre

Heltidsstudenter for doktorgradsutdanningen vil fullføre sin forskning og skrive et endelig utkast eller et nært utkast til oppgaven sin.

År fire

Alt arbeid på dette stadiet innebærer normalt omarbeidelse av kapitler i oppgaven for å oppnå standarder for publikasjoner. Eksamen må normalt være gjennomført i år. Eksamen skjer ved vurdering av oppgaven og en muntlig eksamen (viva voce) angående oppgaven og forskningen den bygger på.

Viktig varsel

Informasjonen på programsiden gjenspeiler den planlagte programstrukturen mot den angitte faglige økten.

Forskningsopptak og applikasjoner

Vi tar imot søknader fra kvalifiserte studenter som har en god mastergrad (eller tilsvarende i utlandet) i et relevant fag for forskningsgrader ved SOAS . Søknader skal sendes online.

Det er viktig å søke i god tid før studieåret du ønsker å melde deg på for å gi oss tid til å behandle søknaden din. Hvis du søker om stipend, kan det hende at tidligere frister gjelder.

SOAS PhD-programmet er konkurransedyktig, og søkerne skal ha en oversikt over høy akademisk prestasjon og et levedyktig forslag som vil bidra til forskningsinteressene ved instituttet. Merk: vi fraråder rent spekulative bruksområder. Søknader om tverrfaglig forskning er velkomne, men bare en søknad til en avdeling kan sendes inn.

Krav til ubetingede engelskspråk

Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må oppgi et UKVI IELTS akademisk sertifikat fra et UKVI-godkjent testsenter.

Internasjonale søkere som krever et Tier-4 Visa for å studere i Storbritannia

Test Ubetinget oppføring Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte
IELTS (Akademisk) 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i delscore. 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng

EØS- og EU-søkere

Test Ubetinget oppføring Ubetinget inngang med i-sessjonell støtte
IELTS (Akademisk) 7.0 totalt eller høyere, med 7.0 i hver delpoengsum. 7.0 totalt eller høyere, med minst 6,5 i delpoeng.
TOEFL IBT 105 totalt eller høyere, med minimum 25 i delpoeng. 105 totalt med minimum 22 i delpoeng.
ELLER
100 totalt med minimum 25 skriftlig og 22 i andre delpoeng.
Pearson Test of English (Academic) 75 totalt eller høyere, med minimum 70 i delpoeng. 70 totalt eller høyere, med minimum 65 i delpoeng.
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 20 flere kurs fra SOAS University of London »

Sist oppdatert September 28, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 28, 2020
Duration
4 år
Deltid
Heltid studier
Pris
4,396 GBP
Heltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 4,396; Utenlandske £ 17.967. Deltidsavgift per studieår: Storbritannia / EU £ 2 198; Oversjøiske £ 8.984.
Frist
Juni 30, 2020
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 28, 2020
Sluttdato
Juni 14, 2024
Søknadsfrist
Juni 30, 2020

sep. 28, 2020

Location
Søknadsfrist
Juni 30, 2020
Sluttdato
Juni 14, 2024