Nye Frontiers PhD Prosjektene tar sikte på å utvide kollektiv intelligens og bidra til løsninger på globale utfordringer gjennom originale forsknings undersøkelser. Disse prosjektene ofte sitte i grenselandet mellom kunst og design, digital teknologi, utdanning og vitenskap, men dette er strengt tatt ikke obligatorisk. For eksempel har tidligere prosjekter involvert læring med spill, undervisning gjennom forskning, kommunikasjonsteknologi, deltakende vitenskap, kunst / design som et middel til å kommunisere vitenskap, etc.

Nye Frontiers PhD-prosjekter tar sikte på å bidra til løsninger på globale utfordringer gjennom nye forsknings undersøkelser. De bidrar til å mobilisere den kollektive intelligensen til løsninger på samfunnsmessige mål, for eksempel de som er angitt av FNs 2 030 Agenda for bærekraftig utvikling. Den originale bidrag i arbeidet omhandler spørsmål som er relevante i forskningssammenheng. PhD veileder, Thesis Advisory Committee, avhandlingen lesere, og forsvar jury gi veiledning og informasjon på akseptabelt innhold og format av avhandlingen.

Utvalgte New Frontiers prosjekter:

  • kunst og vitenskap
  • åpen vitenskap
  • spill for å lære
  • tidens forskning
  • læring og undervisning

Definisjon av forskningsprosjekter

Forskningsprosjektet kan beskrives ved å ta følgende sett av spørsmål. Studentene forventes å ta opp disse spørsmålene i begynnelsen av sine studier og å stadig reformulere svarene som sine prosjekter utvikle seg over de tre årene.

På emnet

  • Hva problem eller utfordring vil denne forskningen adresse?
  • Har fagstoffet selv skiller seg fra tradisjonell vitenskapelig forskning? Hvis ja, hvordan?

På den kunnskapen søkes

  • Hva slags kunnskap og forståelse vil denne forskningen avdekke?
  • Hvordan vil denne kunnskapen bidra til den kollektive intelligens og bidra til løsninger på globale utfordringer?
  • Hvordan denne kunnskapen relatere til mer konvensjonelle typer faglige kunnskaper?

På forskningsmetode

  • Hva forskningsmetoder og teknikker er hensiktsmessig å gjennomføre denne forskningen?
  • Hvordan er disse metodene i forhold til de metoder og teknikker i de formelle fag, realfag, samfunnsfag og / eller humaniora?

Forskningsmetoder

I motsetning til tradisjonell forskning innen realfag, problemene løses ved New Frontiers student forskere kan ikke nødvendigvis bli isolert fra omgivelsene og forstyrrelser det kan føre til. Problemet er ikke brutt ned i flere isolerte deler og tanken om en "kontroll" kan være irrelevant. Tvert imot, New Frontiers forskning ofte tar hensyn til kontekst og miljø der fagstoffet ligger. Regnskap for sammenheng hever ekstra kompleksitet som ikke kan løses utelukkende av tradisjonelle metoder. Dermed skape student forskere og ansette de riktige kvantitative og kvalitative metoder (f.eks eksperimentell, etnografisk, hermeneutisk, design-basert, etc.) som avdekke og artikulere taus og eksplisitt kunnskap som ligger og nedfelt i forskning utfall og / eller prosesser .

Dokumentasjon av forskningsprosessen og resultatene

De PhD forskning prosesser og resultater bør dokumenteres og formidles på en hensiktsmessig måte til forskersamfunnet og det brede publikum. Mens, gjør doktor skolen ikke krever et bestemt antall publikasjoner om fullmakt til forsvar, anbefaler det at studentene er involvert i tre publikasjoner.

For studenter som har komponenter i sin avhandling arbeid i en disiplin hvor peer-referee publisering er ikke vanlig (f.eks kunst, design), anbefaler doktorgrads skolen at elevene spre sitt arbeid i stedet passer for sitt felt. Disse stedene kan omfatte internasjonale konferanser, interaktive demonstrasjoner, utstillinger etc. Lik prosessen med peer-revisjon, er det forventet at eksperter på området vil gi tilbakemelding på problemstillinger, metoder og resultater gjennom disse alternative moduser av formidling, og dermed gjennomgå og evaluere arbeidet.

I tillegg er studentene forventes å dokumentere sin forskning fremgang i skriftlig avhandling Advisory Committee rapporter og presentere staten sin forskning til sin TAC komiteen årlig. De endelige resultatene og prosessen er dokumentert og presentert i den endelige PhD avhandling og forsvar. Mens andre medier tillates å følge avhandlingen, er obligatorisk for gjennomføring av doktorgrads et skriftlig dokument.

Utvalgte nye grenser Prosjekter

Disse prosjektene ofte sitte i grenselandet mellom kunst og design, digital teknologi, utdanning og vitenskap, men dette er strengt tatt ikke obligatorisk. Tidligere prosjekter har involvert læring med spill, undervisning gjennom forskning, kommunikasjonsteknologi, deltakende vitenskap, kunst / design som et middel til å kommunisere vitenskap, etc.

Program undervist i:
Engelsk

Se 1 flere kurs fra Center for Research and Interdisciplinary (CRI) »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
3 år
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato