Concordia University Chicago doktorgradsprogram i ledelse med spesialisering i tidlig barndomsutdanning fokuserer på forberedelse av selvsikker og kompetent ledere som kan gi stemme til små barn og hvem vil dedikere seg til å sikre at alle små barn har tilgang til rettferdig, passende og kvalitet muligheter for omsorg og læring i alle aldre og i alle miljøer.
Graden er bygget på kandidatens tidligere arbeid i feltet. Programmet gir et teoretisk og praktisk rammeverk for avansert arbeid og lederskap innen tidlig barndom med vekt på dagens forskning.
EdD / Ph.D. Programmet gir mulighet for nåværende og fremtidige ledere i feltet å utvide kunnskap i tidlig barndomsutdanning og utvikle forståelser av nåværende og fremtidige problemstillinger i feltet. Disse mulighetene er organisert i kurs, praktiske erfaringer innen fag og forskning.
Programmet vil gjøre det mulig for kandidater å:
- Styrke teoretiske forståelser av tidlig barndomsutdanning.
- Øke kunnskap om barneutvikling og læring og utvikling, med vekt på det unge barnet.
- Styrke kompetanse i utviklingseffektive tilnærminger og innholdskunnskap for å bygge meningsfylt læreplan i tidlig barndomsutdanning.
- Utvikle ferdigheter i administrasjon, advocacy og organisering av tidlig barndomsutdanningsprogrammer.
- Øk bevisstheten og fortalene om støttetjenester til familier med små barn.
- Utvikle større kunnskap gjennom forskning og analyse ferdigheter som vil videre og støtte dagens kunnskap i feltet.
- Forbered fremtidige utøvere i to- og fireårige institusjoner.
Læringsmål og -kompetanse
Etter fullføring av alle kurs og oppgave krav, vil kandidatene ha en teoretisk og praktisk kunnskap og ferdigheter i følgende:
- Lederskap og advocacy ferdigheter i tidlig barndom utdanning som vil støtte den pågående utviklingen av feltet.
- Forståelse av metodikk og hensiktsmessig praksis og problemer i offentlige og private barndomsprogrammer med vekt på å kommunisere ny kunnskap og ferdigheter innen feltet og til beslutningstakere og bedriftsledere som samarbeider med barndomsprofessorer for å skape positive endringer.
- Anvendelse av barns utvikling av tidlig barndomsutdanning til gjeldende praksis og forskning.
- Analyse av moderne tidlige utdanningsspørsmål over hele landet med det formål å identifisere forsknings- og advokatbehov i feltet som vil føre til løpende løsninger og beste praksis.
- Rik erfaring med pågående pedagogisk forskning som vil fremme utviklingen og modningen av tidlig barndomsutdanning som et viktig pedagogisk felt.
- Syntese av tidlig barndoms pensum, undervisning og pedagogikk til effektiv lærereledelse over hele spekteret av tidlig barndomspolitikk og praksis.
- Utforming og gjennomføring av hensiktsmessige strategier for forbedret undervisning og lederskapspraksis som deretter kommuniseres til neste generasjon av barnehageprofessorer gjennom lærerutdanning, advokatvirksomhet og politikkutvikling.
- Utvikling av faglige vaner og ansvarsfølelse for reflekterende praksis, noe som gir en modell for den refleksjonen til kolleger og samfunn og samfunn.
Gjennom programmet vil kandidatene bli pålagt å reflektere over deres tro og praksis som de vedrører tidlig utdanning. Den refleksjonen vil understreke utviklingen av kompetanse og tjenerledelse i sammenheng med integritet og kristne verdier.
Curriculum
* INTERNASJONALE STUDENTER: I tillegg til baseprogrammet pensum som er oppført nedenfor, er internasjonale studenter som møter ansikt til ansiktsklasser på CUC-campus, pålagt å ta seminaret i høyere utdanning, en 3-kredittkurs.
Doktorgradsspesialisering: Videregående opplæring
- Barnutvikling og utdanningsprosessen
- Ledelsen / tilsynet med barndomssenter og -programmer
- Trender, utgaver og forskning i barndomsutdanning
- Kulturelle og samfunnsøkonomiske innflytelser som påvirker ulike lærere
- Modeller av vurdering
- Pensummodeller i barndomsutdanning
- Språk-, lese- og leseopplæring i barndomsutdanning
- Juridiske spørsmål i barndomsutdanning
- Familie- og fellesskapssamarbeid og advokat
- Videregående opplæringstilbud
Fundamenter / Filosofi / etikk
- Filosofi for vitenskapelig kunnskap (kun Ph.D.)
- Filosofiske og teoretiske grunnlag for lederskap (kun EdD)
- Organisasjonsendring
- Policyanalyse
Velg en:
- Etikk for utdanningsledere
- Ledelse: Politikk, Makt og Anvendt Etikk
Forskning og statistikk for EdD, Practitioner Track
- Forskningsdesign
Velg to:
- Undersøkelsesforskning
- Kvantitativ forskning
- Kvalitativ forskning
- Handlingsmetoder for forskningsundersøkelse
Forskning og statistikk for Ph.D., Researcher Track
- Forskningsdesign
- Kvantitativ forskning
- Kvalitativ forskning
Velg to:
- Blandet metodeforskning
- Avanserte emner i kvalitativ analyse
- Avanserte emner i statistikk
- Undersøkelsesforskning
Videregående opplæringsvalg for barn (valgfritt)
- Edu-Entrepreneurial Ferdigheter, Verktøy og Teknikker
- Moral, etisk, åndelig formasjon i barndomsutdanning
- Instruksjonsmodeller og leveransesystem for tidlig opplæring
Omfattende eksamen og avhandling
- Omfattende eksamen
- Dissertation
- Dissertasjonstilsyn
Karriere
Fokuset på dette programmet er å forberede barndomsprofessorer til å ta lederskap i tre hovedområder:
- Videregående opplæring (inkludert undervisning, service og forskning)
- Ledelse og administrasjon av organisasjoner
- Politikk, advocacy og politikk
Nyutdannede av programmet har blitt tidlige barndomsledere i universiteter, flersidige programmer, pedagogisk planlegging og styring og ledelse.
Kursene gir mulighet til å motta et høykvalitets utdannelsesprogram som oppfordrer til utvikling av ferdigheter og kompetanser som trengs gjennom kandidatens yrkeskarriere som en dyktig barndomspedagog, administrator, forsker, politikk og advokatspesialist eller andre lederroller.
* Vær oppmerksom på at Concordia University Chicago ikke tilbyr full eller delvis stipend eller undervisning til noen interessert student eller søker.
Program taught in:
See 8 more programs offered by Concordia University Chicago »
Sept. 2019