Read the Official Description

Doktorgradsprogrammet i ledelse med spesialisering i utdanningsteknologi- programmet utvikler teknologieksperter til teknikere med ansvar for instruksjonsdesign, utvikling av menneskelige ressurser, faglig utvikling, prosjektledelse og videreutdanning av ansatte. Nyutdannede vil kunne designe, implementere, evaluere og administrere pedagogisk teknologi for K-12 utdanning, høyere utdanning, bedriftsopplæring, medisin og videreutdanning i faglige omgivelser.

Målene for doktorgradsstudier er å utvikle forskning og kritisk tenkning ferdigheter innen pedagogisk teknologi på både teoretisk og praktisk nivå; utvikle kompetanse innen teknologiutvikling, gjennomføring og evaluering; forbedre sammenhengen mellom teknologi og lærings- og læringsprosessen; bygge en sterk faglig bakgrunn på områder relatert til utdanningsteknologi; og støtte og lede reform og endre innsats relatert til teknologipraksis og human resource management. Kursene vil hjelpe til med å lette utforsking, diskusjon og forståelse av utfordringer og muligheter for utdanningsteknologi i en rekke utdanningsinnstillinger.


Læringsmål

Doktorgradene i ledelse med spesialisering innen utdanningsteknologi er basert på de konseptuelle læringsretningslinjene som er foreslått av International Society for Technology in Education (ISTE), slik at doktorgradskandidater kan engasjere studenter og forbedre læring, berike faglig praksis og gi positive modeller for studenter og kolleger å:

  • Visjonært lederskap
  • Digital age learning culture
  • Excellence i profesjonell praksis


Curriculum

* INTERNASJONALE STUDENTER: I tillegg til baseprogrammet pensum som er oppført nedenfor, er internasjonale studenter som møter ansikt til ansiktsklasser på CUC-campus, pålagt å ta seminaret i høyere utdanning, en 3-kredittkurs.

Doktorgradsspesialisering: Utdanningsteknologi

  • Teknologiledelse i organisasjoner
  • Teknisk avdeling
  • Dataledelse
  • Strategisk planlegging
  • Teorier i pedagogisk teknologi for undervisning
  • Design av læringsmiljøer
  • Moderne problemer i teknologi

K-12 Utdannelse Strand: Utdanningsteknologi Emphasis

  • Utgaver i teknologiutforming og -administrasjon
  • Teknologipolitisk analyse og utvikling

Velg en:

  • Skole / Distriktsforbedring ved hjelp av dataanalyse
  • Curriculum Theory and Design

Bedrifts- / høyere utdanning Strand: Utdanningsteknologi Fokus

  • Prosjektledelse for opplæringsdesign
  • Human-Computer Interactions for Learning Systems
  • Design av læringsmiljøer

Fundamenter / Filosofi / etikk

  • Filosofi for vitenskapelig kunnskap (kun Ph.D.)
  • Filosofiske og teoretiske grunnlag for lederskap (kun EdD)
  • Organisasjonsendring
  • Policyanalyse
  • Etikk for utdanningsledere

Forskning og statistikk for EdD, Practitioner Track

  • Forskningsdesign
  • Kvantitativ forskning
  • Kvalitativ forskning

Forskning og statistikk for Ph.D., Researcher Track

  • Forskningsdesign
  • Kvantitativ forskning
  • Kvalitativ forskning
  • Blandet metodeforskning
  • Undersøkelsesforskning
  • Avanserte emner i statistikk
  • Avanserte emner i kvalitativ analyse

Omfattende eksamen og avhandling

  • Omfattende eksamen
  • Dissertation
  • Dissertasjonstilsyn


Justering

I tillegg til ISTE-standardene, er programmet tilpasset Interstate School Leaders Licensure Consortium (2008), og Educational Leadership Constituent Council (2011) standarder i oppfyllelse av doktorgrad i pedagogisk teknologi lederskap.

* Vær oppmerksom på at Concordia University Chicago ikke tilbyr full eller delvis stipend eller undervisning til noen interessert student eller søker.

Program taught in:
Engelsk

See 8 more programs offered by Concordia University Chicago »

Last updated June 25, 2018
Dette kurset er Nettstudie, Campus based
Startdato
Juli 2019
Sept. 2019
Duration
Kontakt skolen
Heltid studier
Deadline
By locations
By date
Startdato
Sept. 2019
Sluttdato
Application deadline
Startdato
Juli 2019
Sluttdato
Application deadline

Juli 2019

Location
Application deadline
Sluttdato

Sept. 2019

Location
Application deadline
Sluttdato