Read the Official Description

Er du ute etter å forfølge et doktorgradsprogram som kan hjelpe deg med å analysere lederutfordringene som står overfor skoler og utdanningsinstitusjoner i dag? Bli med oss ​​for en nær og personlig online EdD / Ph.D. program på Concordia University Chicago . Med omtrent tre års online kurs, i tillegg til vellykket gjennomføring av omfattende eksamener og doktorgradsavhandling, kan du tjene en doktorgradsutdanning som utvider potensialet til å fremme din karriere.

Concordia University Chicago doktorgradsprogram i lederskap med spesialisering i lærerlederskap er designet for studenter som ønsker å fortsette karrierer som undervisere, veiledere, spesialister, koordinatorer av distriktsinitiativer, trenere og bygg- og distriktslærer ledere i ulike pedagogiske innstillinger. Lærerutdannings doktorgradsprogrammet fokuserer på å fremme opplæringsforbedring for økt studentprestasjon, fremme lærer- og personalutvikling og vekst, organisasjonsendring og skolekulturer og oppsøkelse til familier og samfunn.

Dette doktorgradsprogrammet oppfordrer elevene til å tegne og bygge videre på kunnskaper og erfaringer knyttet til sitt faglige arbeid, samtidig som de krever at studentene utvikler sterke forskningsmessige ferdigheter og en kjennskap til data, skole og opplæring, voksen vekst og utvikling og bevisbasert beslutningstaking . Mens det er grunnlag i emner relatert til lærerledelse, gir dette programmet også muligheter til å utforske lærer- og undervisningsledelse i ulike utdanningsinnstillinger: pre-K-12 utdanning, ideelle organisasjoner, bedrifter og byråer.


Programutfall

Doktorgrad i lærerledelse er utformet slik at studentene kan:

  • Forstå kompleksiteten til pedagogiske innstillinger i forhold til voksenopplæring og utvikling, kultur og organisasjonsendring, studentprestasjon, vurdering og datastyrt beslutningsprosess, og samfunnsoppretting og samarbeid.
  • Bruk og analyser læringsløsninger som støtter og driver skoler og utdanningsinnstillinger for bedre studentprestasjon og suksess.
  • Strategisk støtte de ulike interessentene med informerte og dømmekraftige beslutninger.
  • Identifisere og integrere ledelsesretninger som samsvarer med skolens forbedringspraksis.
  • Tren faglig etisk oppførsel som støtter det institusjonelle oppdraget og allokering av ressurser for å støtte og oppnå institusjonelle mål.


Læringsmål

I tillegg til de overordnede målene for lederavdelingen og dets programmer, skal studentene få følgende kunnskaper, ferdigheter og kompetanse i lærerlederskapsprogrammet:

Støtte og legge til rette for voksenopplæring

Kompetanse: Forstå voksne som elever for å støtte faglige læringssamfunn.

Utfall:

  • Kandidatene letter gruppeprosesser for å håndtere vekst, konflikt og endring.
  • Kandidatmodell lytter, presenterer og leder samarbeide diskusjoner.
  • Kandidater bygger ferdighetsferdigheter som fremmer tillit, kollektiv visdom, sosial oppbygging av kunnskap og bygger eierskap og handling.
  • Kandidater oppretter inkluderende kohorter av kolleger som profesjonelle elever.
  • Kandidater fremmer bruk av teknologi for å lære samfunn.

Forskningsbasert pensum og opplæring

Kompetanse: Bruk forskning for å forbedre praksis og studentprestasjon.

Utfall:

  • Kandidater samarbeider med andre for å formulere studentens læringsproblemer og muligheter.
  • Kandidater assisterer kolleger i tilgang til forskning, studentinnlæringsdata.
  • Kandidater veileder kolleger i valg av forskningsbaserte strategier, utforming av aksjonsforskning og måleresultater.
  • Kandidater legger til rette for analyse av studentopplæringsdata og anvendelse av funn for å revidere instruksjonsstrategier.
  • Kandidater oppfordrer til samarbeid med høyere utdanning og andre samfunnsbaserte organisasjoner.
  • Kandidater arbeider med kollegaer for å tolke, kommunisere og formidle forskningsresultater knyttet til studentlæring.

Fremme profesjonell læring

Kompetanse: Fremme profesjonell læring for kontinuerlig forbedring.

Utfall:

  • Kandidater vurderer kollegeres læringsbehov og arbeider med administrasjonen for å sikre riktig PD.
  • Kandidater fremmer en rekke profesjonelle læring.
  • Kandidater bruker teknologi for å fremme samarbeid og differensiert profesjonell læring.
  • Kandidatene forbereder kolleger til å analysere og bruke studentprestasjonsdata og andre data for å forbedre instruksjonene og analysere virkningen av instruksjonsintervensjoner.
  • Kandidater gir tilbakemelding til kollegaer for å styrke lærerøvelsen.
  • Kandidater samarbeider med kollegaer for å samle, analysere og formidle data knyttet til effekten av læring.

Ledende initiativer i studentprestasjon

Kompetanse: Tilrettelegging av forbedringer i undervisning og studentlæring.

Utfall:

  • Kandidater lette innsamling og analyse av klasserom og skolebaserte data for å identifisere områder for å forbedre læreplan, instruksjon og vurdering.
  • Kandidater engasjerer seg i reflekterende dialog med kolleger basert på observasjoner og studentarbeid og vurderinger.
  • Kandidater tjener som mentor, coach, content facilitator, kritisk venn eller peer evaluator.
  • Kandidater tjener som gruppeleder for å utnytte ferdigheter og kunnskaper om kolleger for å ta opp læreplanenes behov for læring.
  • Kandidater fremmer opplæringsstrategier som adresserer mangfold og egenkapital.

Lead Data-Driven Instructional Improvements

Kompetanse: Bruke vurderinger og data for skole og distriktsforbedring.

Utfall:

  • Kandidater øker kollegers evne til å få tilgang til ressurser og kompetanse for å bruke hensiktsmessige vurderingsinstrumenter i samsvar med standarder.
  • Kandidater underletter lag av lærere i utforming og gjennomføring av klassebaserte formative vurderinger, scoring, tolkning av studentarbeid og anvendelse av funn for å forbedre utdanningspraksis (DDI).
  • Kandidater engasjerer kolleger i samarbeide samtaler om student læring data og instruksjonspraksis, utfordre dem til å utvikle løsninger, fremme et klima av tillit og kritisk refleksjon.
  • Kandidater jobber med kollegaer for å bruke funn for å anbefale organisatoriske endringer i struktur eller praksis for å forbedre studentprestasjonen.

Lead Outreach til fellesskap og familier

Kompetanse: Forbedre oppsøking og samarbeid med familier og samfunn.

Utfall:

  • Kandidater fremmer effektive samspill mellom kollegaer, familier og større samfunn.
  • Kandidater modell effektiv kommunikasjon med familier og andre interessenter fokusert på å forbedre utfallet.
  • Kandidater lette kollegers undersøkelse av egne forståelser av fellesskap og mangfold og bruk dette for å berike opplevelser fra studenter.
  • Kandidatene utvikler felles forståelse blant kolleger om utvikling av barn og ungdom i hjemmet og samfunnet.
  • Kandidater veileder kolleger i å identifisere og vurdere ressurser fra samfunnsbaserte organisasjoner som støtter studentlæring.
  • Kandidater utvikler omfattende strategier med kolleger for å engasjere familier og fellesskapsmedlemmer som partnere i utdanning.

Advokat for yrket

Kompetanse: Forespråker for studentopplæring og yrke.

Utfall:

  • Kandidatene deler informasjon om hvordan statlige og nasjonale politikk påvirker klasseromsøvelsen og forventningene til studentlæring.
  • Kandidater samarbeider med kollegaer for å bruke forskning til å talsmann for undervisning og læringsprosesser som møter alle studenters behov.
  • Kandidater samarbeider med kollegaer for å velge muligheter til å talsmann for studenters rettigheter / behov, sikre ytterligere ressurser.
  • Kandidater talsmann for faglige ressurser, økonomiske, menneskelige og andre ressurser som tillater kolleger å bruke betydelig tid på å lære om effektiv praksis.
  • Kandidater representerer og taler for yrket i sammenheng utenfor klasserommet.


Curriculum

Illinois Lærer Leader godkjenning kurs er notert med en (*) asterisk.

* INTERNASJONALE STUDENTER: I tillegg til baseprogrammet pensum som er oppført nedenfor, er internasjonale studenter som møter ansikt til ansiktsklasser på CUC-campus, pålagt å ta seminaret i høyere utdanning, en 3-kredittkurs.

Doktorgradsspesialisering: Lærerledelse

  • Skoler, familier og fellesskapspartnere *
  • Lærerledende praksis *
  • Strategier for pedagogisk lederskap *
  • Forskningsbasert beslutningstaking *
  • Tilsynsteori og praksis *
  • Skole / Distriktforbedringsdataanalyse *
  • Gir opplæringsstøtte
  • Ledende skolebaserte profesjonelle læringsgrupper *
  • Curriculum Theory and Design
  • Instruktør Coaching for effektiv undervisning

Fundamenter / Filosofi / etikk

  • Filosofi for vitenskapelig kunnskap (kun Ph.D.)
  • Filosofiske og teoretiske grunnlag for utdanning (kun EdD)
  • Organisasjonsendring
  • Policyanalyse
  • Etikk for utdanningsledere

Forskning og statistikk for EdD, Practitioner Track

  • Forskningsdesign

Velg to:

  • Undersøkelsesforskning
  • Kvalitativ forskning
  • Handlingsmetoder for forskningsundersøkelse
  • Kvantitativ forskning

Forskning og statistikk for Ph.D., Researcher Track

  • Forskningsdesign
  • Kvalitativ forskning
  • Kvantitativ forskning
  • Blandet metodeforskning

Velg en:

  • Undersøkelsesforskning
  • Avanserte emner i statistikk
  • Avanserte emner i kvalitativ analyse

Omfattende eksamen og avhandling

  • Omfattende eksamen
  • Dissertation
  • Dissertasjonstilsyn

* Vær oppmerksom på at Concordia University Chicago ikke tilbyr full eller delvis stipend eller undervisning til noen interessert student eller søker.

Program taught in:
Engelsk

See 8 more programs offered by Concordia University Chicago »

Last updated June 25, 2018
Dette kurset er Nettstudie, Campus based
Startdato
Aug. 2019
Sept. 2019
Duration
Kontakt skolen
Heltid studier
Deadline
By locations
By date
Startdato
Sept. 2019
Sluttdato
Application deadline
Startdato
Aug. 2019
Sluttdato
Application deadline

Aug. 2019

Location
Application deadline
Sluttdato

Sept. 2019

Location
Application deadline
Sluttdato