Doktorgrad i pedagogisk innovasjon

Generelt

Les mer om dette programmet på skolens hjemmeside

Programbeskrivelse

Navn på studiet: Doktorgrad i utdanningsinnovasjon
Nøkkel DGP: 241609
Normal periode for uteksaminering: 6 semestre
Studiepoeng: 210
Grad som gir: Doktor i pedagogisk innovasjon
Campus hvor den tilbys: Hermosillo

Programbeskrivelse

Generelt mål

Å trene forskere som er i stand til å produsere opprinnelige kunnskaper om pedagogiske realiteter og anvende dem på en kreativ måte med det formål å med etisk forstand bidra til løsningen av problemer og oppmerksomheten til utdanningsbehov gjennom formulering av fundament som opprettholder innovasjoner og reformer utdanningsaktiviteter på regionalt og nasjonalt nivå.

Spesifikke mål

  • Å trene forskere som bidrar til produksjon av kunnskap om utdanning i Sonora og Mexico.
  • Å trene forskere som er i stand til å fremme pedagogisk innovasjon ved å undersøke problemene i utdanningsområdet i regionen og landet.
  • Å trene nye generasjoner av forskere med kapasitet og vilje til å bidra med opprinnelig kunnskap om løsningen av utdanningsproblemer i Sonora og Mexico.

Hva vil dine ferdigheter være når du fullfører programmet?

Graduate Profile

Doktorgradskandidaten i Pedagogisk Innovasjon ved Universidad de Sonora vil ha følgende spesifikke kompetanser:

  • Utvikler evnen til å vurdere tilstanden av utdanningssystemet i Mexico for å bygge studieobjekter på utdanningsområdet i forhold til utdanningsinnovasjon.
  • Bruker de viktigste teoriene om utdanning og pedagogisk innovasjon, understreker strømninger av tanker og modeller som påvirker formuleringen av endringer, reformer og pedagogiske innovasjoner.
  • Det handler om de teoretiske oppfatninger med utformingen av en undersøkelse for å støtte sin ekte karakter og dens bidrag til toppmoderne.
  • Den inneholder de behov og problemer som utdanningsinstitusjoner presenterer for å veilede og gi tilbakemelding om utforming, gjennomføring og evaluering av tiltak, innovasjoner og reformer.
  • Den fremmer innovasjon av pedagogiske prosesser for å forbedre kvaliteten på undervisning, læring og ledelse i utdanningsforhold.
  • Deltar i nasjonale og internasjonale forskningsgrupper, grupper og nettverk, spesialisert på pedagogiske spørsmål.
  • Effektivt utfører rollen som forsker i institusjonene som utgjør det meksikanske utdanningssystemet og det nasjonale vitenskaps- og teknologisystemet.

Curriculum

Curriculum map

114664_MapaCurricular15.png.jpg

Liste over fag

  • Samtidsproblemer i utdanningsseminaret
  • Valgfritt seminar
  • Teori for utdanning og innovasjon Seminar
  • Valgfritt seminar II
  • Seminar om utdanningsforskningsmetodikk I
  • Seminar om utdanningsforskningsmetodikk II
  • Kvantitative teknikker for utdanningsforskning
  • Kvalitative teknikker for utdanningsforskning
  • Avhandling Seminar I
  • Avhandling Seminar II
  • Avhandling Seminar III
  • Avhandling Seminar IV
  • Avhandling Seminar V
  • Avhandling Seminar VI

Linjer for generering og / eller anvendelse av kunnskap om programmet.

  • Emner, institusjoner, reformer og utdanningspolitikk. Denne linjen inkluderer studier med bred eller makro fokus på aktørers eller pedagogiske deltakers deltagelse i ulike scenarier eller sammenhenger, institusjonens rolle, reformer og utdanningspolitikk i prosessene for utdanningsendring.
  • Pensum, opplæring og innovative pedagogiske modeller. Denne linjen inkluderer studier med fokus fokusert på meso og mikro pedagogiske nivåer knyttet til prosesser og modeller av trening, undervisning, didaktikk, læreplan og teknologier.

Academic Core

navn

post

Dr. Elva Nora Pamplón Irigoyen

npamplon@correom.uson.mx

Dr. Etty Haydée Estévez Nenninger

ettyestevez@gmail.com

Dr. Gustavo Adolfo León Duarte

gustavol@guaymas.uson.mx

Dr. Francisco Javier Parra Bermúdez

francisco.parra@fisica.uson.mx

Dr. José Luis Ramírez Romero

jlrmrz@golfo.uson.mx

Dr. José Ángel Vera Noriega

avera@ciad.mx

Dr. José Raúl Rodríguez Jiménez

rraul@sociales.uson.mx

Dr. Edgar Oswaldo González Bello

edgar.gonzalezb@gmail.com

Dr. Daniel Carlos Gutiérrez Rohán

dcgutier@sociales.uson.mx

Dr. Juan Pablo Durand Villalobos

duralobos@hotmail.com

Hvordan gå inn på denne postgraduate kurs?

Oppføringskrav

  • Mastergrad i områder knyttet til utdanning og har fortrinnsvis skrevet og forsvunnet en avhandling på dette nivået.
  • Har bestått emnene til en mastergradsplan med et gjennomsnitt høyere enn 80.
  • Faglige publikasjoner på utdanningsområder.
  • Akkreditering av Graduate Entrance Exam for CENEVAL (EXANI-III) med en minimumscore på 1000.
  • Akkreditert bevis på engelsk tilsvarende TOEFL med 450 poeng.
  • Akkreditert skriftlig eksamen og faglig leseforståelse.
  • Forpliktelse til å tilegne seg heltid til studiene av programmet og vilkår for å oppfylle det.
  • Tegn overføring av opphavsrett til data, modeller og forskningsmetoder som er produktet av det akademiske arbeidet og avhandlingen i DIE-UNISON.
  • Intervju med Kommisjonen om inngang.
  • Søknad om inntekt
  • Forklarende memorandum
  • Kopi av mastergrad.
  • Kopi av mastergradssertifikatet, som angir summen av faglige studiepoeng som er dekket.
  • Minst gjennomsnittlig poengsum på 80 i masterstudiet.
  • Original eller sertifisert kopi av fødselsattest.
  • Curriculum Vitae.
  • Foreløpig forskningsprosjekt samordnet med noen av doktorgradsforskningslinjene, fortrinnsvis knyttet til et prosjekt utviklet av programmets faglige.

opptak Profile

Kandidaten til å delta i doktorgradsutdanningen skal ha følgende kunnskaper og ferdigheter:

  • Av metodikken for å realisere et foreløpig undersøkelsesprosjekt i noen av undersøkelsene som fremmer doktorgraden.
  • Fra engelskspråket med en minimumscore på 450 på TOEFL eksamen.
  • Bruk av elektroniske programmer og medier for utarbeidelse av avhandlingsprosjektet.
  • Kritisk lesing og skriving av vitenskapelige tekster.
  • Å handle med en etisk forstand.

Hva trenger du for å få graden?

Kvalifikasjonskrav

For å oppnå en PhD-grad må du:

  • Godkjen de totale studiepoengene og oppfylle de øvrige kravene som er fastsatt i det tilsvarende kandidatprogrammet;
  • Bevis for å forstå et annet språk enn spansk, slik det ble etablert av Norges fagutvalg i henhold til studieprogrammet.
  • Pass eksamen i karakter i skriftlig fase og i muntlig fase før en jury som heter ex profeso.
  • For graden av lege, for å bestå en generell undersøkelse av kunnskap i tilfelle hvor kandidatprogrammet vurderer det.
  • Overholde de bestemmelser og krav som Skoleverket krever for utstedelse av graden.

Titreringsalternativer

For å bestå eksamen i grad i skriftlig og muntlig fase, i de vilkår som er angitt i artikkel 61 og 62 i forskrift for høyere studier ved Universidad de Sonora . Den skriftlige fasen på doktorgradsstudiet skal bestå av utarbeidelse av en individuell avhandling. Presentere og forsvare den tilsvarende avhandlingen, før utpekt avhandlingskomité, basert på prosjektet utviklet med råd fra sin veileder og veilederne i komiteen.

Hvor mye koster det å studere dette kurset?

Kostnad for EXANI-III

Registreringsprisen for søkere til Universidad de Sonora er kunngjort årlig sammen med første innmeldingsmelding.

Registrerings- og studieavgift

Studentene, når de registrerer seg i noen av kandidatprogrammene, må dekke de tilsvarende honorarene i henhold til gjeldende minimumslønn i byen Hermosillo, som fastsatt i Quotas-forordningen.

Større rapporter

Dr. Juan Pablo Durand Villalobos
Program koordinator
Rosales og Blvd. Luis Encinas s / n, Col Centro, CP 83000, Bygning 9B. Hermosillo, Sonora.
coordinaciondie@unison.mx
Tlf: 52 (662) 2592206 og 52 (662) 2592205
href = "http://www.die.uson.mx/

Sist oppdatert mars 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

La Universidad de Sonora es una institución pública autónoma que tiene como misión formar, en programas educativos de calidad y pertinencia, profesionales integrales y competentes a nivel nacional e i ... Les mer

La Universidad de Sonora es una institución pública autónoma que tiene como misión formar, en programas educativos de calidad y pertinencia, profesionales integrales y competentes a nivel nacional e internacional, articulando la docencia con la generación, aplicación y transferencia del conocimiento y la tecnología, así como con la vinculación con los sectores productivo y social, para contribuir al desarrollo sostenible de la sociedad. Minimér
Hermosillo