Doktorgrad i pedagogisk innovasjon

Tecnológico de Monterrey - ITESM

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Doktorgrad i pedagogisk innovasjon

Tecnológico de Monterrey - ITESM

Doktorgradsprogrammet i pedagogisk innovasjon har til formål å trene forskere som er i stand til å gi ny kunnskap som vil bidra til videreføring av disiplinen, og som er underlagt publisering, overføring og søknad. I denne sammenheng har programmet blitt utviklet for å trene folk i stand til å designe, implementere og evaluere utdanningsløsninger til komplekse problemer i landet og det moderne samfunn. Programmet har fire forskningslinjer som gjør det mulig å klassifisere prosjekter av både lærere og studenter: psykopedagogiske studier, studier om utvikling og bruk av teknologi, sosiokulturelle studier og disiplinære studier. Det er et program som krever at studentene skal studere på heltid, bosette seg i hovedstaden Monterrey i løpet av doktorgradsstudiet, og å ha et faglig opphold i Mexico eller utlandet med et universitet som Tecnológico har en avtale med. Det varer i åtte semester eller mindre, avhengig av tidligere studier som søkeren har.

nytte

akkrediteringer

  • Dette programmet har akkrediteringer og anerkjennelser fra nasjonale og internasjonale institusjoner som:
  • Program godkjent av National Graduate Quality Register (PNPC) av CONACYT.
  • Kommisjonen for universiteter i Sammenslutningen av skoler og universiteter i sør i USA (SACS).
  • Den Tecnológico de Monterrey er akkreditert av Kommisjonen for Universiteter av Foreningen av Skoler og Universiteter i Sør for USA for å gi profesjonelle grader og akademiske grader av master og doktorgrad. Kontakt kommisjonen ved 1866 Southern Lane, Decatur, Georgia 30033-4097, eller ring (1) 404-679-4500 (1) 404-679-4500, for spørsmål om Tecnológico de Monterrey-akkreditering.
  • Nasjonalt Nagrads Program i Kvalitet (PNPC) ved Nasjonalt råd for vitenskap og teknologi (CONACyT).
  • Anerkjennelse av offisiell gyldighet av sekretariatet for offentlig utdanning i Mexico.

Jeg leder til

Doktorgrad i utdanningsinnovasjon er rettet mot:

  • Akademikere på kandidatnivå interessert i en karriere som forskere innen en offentlig eller privat høyere utdanningsinstitusjon og / eller forsknings sentre på utdanning eller andre samfunnsfag
  • Utdanningsadministratorer i høyere utdanningsinstitusjoner interessert i en administrativ karriere i institusjoner som krever en fullført doktorgrad fra sine administratorer.
  • For øyeblikket og i hvert fall på mellomlang sikt fremtiden (de neste 50 årene), vil antallet professorer med doktorgrad i utdanningsområdet som Mexico og andre latinamerikanske land bare trenger for å sikre minimumsakkreditering av institusjoner som tilbyr høyere utdanningsprogrammer i Utdanning er slik at etterspørselen overstiger leveransen mer enn 15 ganger. Hvis alle dagens doktorgradsprogrammer i utdanning i Mexico aksepterer elevene til sin fulle kapasitet, ville det ikke være mulig å oppfylle de institusjonelle kravene i fakultetene til legerlandet i utdanning i de følgende 25 årene. Underskuddet av leger i utdanning er enda større i Latin-Amerika.

Det forventes at de som deltar i programmet vil ha følgende egenskaper:

  • Tilgjengelighet for å studere heltid i programmet (dette innebærer at du bærer minst 36 enheter per semester).
  • Tilgjengelighet for å bo i hovedstaden Monterrey under doktorgradsstudier.
  • Intellektuell nysgjerrighet om utdanningsspørsmål som fører ham til å gjennomføre prosesser for systematisk forespørsel og generering av ny kunnskap.
  • Kritisk og kreativ ånd på utdanningsspørsmål som fører ham til å gjennomføre prosesser for innovasjon og kontinuerlig forbedring.
  • Ønsker å fungere som agent for forandring på arbeidsplassen der du skal utvikle seg profesjonelt.
  • Interesse i å fullføre doktorgradsoppgaven i noen av de nåværende forskningslinjene som tilbys av programmet.
  • Kompetanse i muntlig og skriftlig kommunikasjon, både på spansk og engelsk, tilstrekkelig til å forstå og produsere akademisk informasjon på det språket.
  • Tilgjengelighet for å gjøre et akademisk opphold i Mexico eller i utlandet for å ha en opplevelse som gjør det mulig å vite hva som gjøres i utdanningsforhold i andre institusjoner, samt å dele det som er gjort i egen.

målsettinger

Det generelle målet med doktorgradsprogrammet i utdanningsinnovasjon er å utdanne forskere som er i stand til å gi ny kunnskap innen utdanningsområdet. samt utforme, implementere og evaluere pedagogiske løsninger på komplekse problemer i landet og det moderne samfunn.

Linjer for generering og anvendelse av kunnskap

Programmet har 4 linjer for generering og anvendelse av kunnskap som er beskrevet nedenfor:

  • Psykopedagogiske studier
    Denne forskningen omfatter studier relatert til læring og undervisning generelt. Fra et pedagogisk perspektiv inkluderer denne linjen studier som involverer læreplanen, kompetansebaserte utdanningsmodeller, instruksjonsdesign, bruk av ulike didaktiske teknikker og metodikker, og blant annet utdanningsvurdering. Fra et psykologisk perspektiv inngår studier som involverer ulike kognitive, affektive og motiverende prosesser.


  • Studier om utvikling og bruk av teknologi
    Denne forskningen omfatter studier knyttet til bruk og innvirkning av teknologi i utdanning, både personlig og eksternt. Noen temaer som tas opp i denne forskningen er åpen tilgang, digital læring, adaptiv læring, gamified learning, hybrid læring, fjernlaboratorier, audiovisuelle ressurser, MOOCs, forsterket virkelighet, elektroniske porteføljer og mobile enheter, blant annet.


  • Fagstudier i utdanning
    Denne forskningen omfatter studier knyttet til læreplanen og læringsprosessen av disipliner som blant annet matematikk, naturvitenskap, ingeniørfag, regnskap, næringsliv og engelsk. Noen spesifikke emner som tas opp i denne forskningen er matematisk modellering, problemløsning, konseptuell forståelse og teknologiske applikasjoner for å fremme læringen av disse disiplene.


  • Sosiokulturelle studier
    Denne forskningen inneholder studier som legger vekt på den sosiokulturelle konteksten der utdanningsprosessen foregår. Fra tilnærminger rettet mot bestemte kulturer, til internasjonale studier, omfatter denne arbeidslinjen studier om sosial oppbygging av kunnskap, samarbeidsnett, praksisområder, connectivism, dialog, sosial inkludering, multikulturell, moralsk og etisk, skolevold og utdanningspolitikk, blant annet.
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Spansk


Sist oppdatert October 7, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Duration
Varighet
4 år
Heltidsstudier
Price
Pris
37,300 MXN
Information
Deadline
Locations
Mexico - Monterrey, Nuevo Leon
Studiestart : Aug. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Aug. 2019
Mexico - Monterrey, Nuevo Leon
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen