Les den offisielle beskrivelsen

Doktorgradsprogrammet innen kjemi og kjemisk teknologi kommer fra den strenge tilpasningen av Kjemisk Doktorgrads og Kjemisk Ingeniørprogram, nevnt av MECs kvalitet siden 2004 (MCD 2004/00261), som også oppnådde Mention Toward Excellence i år 2011 (MEE2011-0426).

Den sosiale konteksten der programmet er utviklet, er det for et fellesskap med et lite industrielt stoff, som omfatter 224 selskaper innen kjemisk industri, 97 i provinsen Santa Cruz de Tenerife og 127 i Las Palmas de Gran Canaria, ifølge katalogen over selskaper.

Disse selskapene spenner fra fremstilling av maling og lakk til diettprodukter, som er den største gruppen dedikert til "produksjon av såper, vaskemidler og andre rengjørings- og poleringsartikler." Produksjon av parfymer og skjønnhets- og hygieneprodukter.

Det eneste store selskapet i sektoren er CEPSA oljeraffinaderi.

I årsberetningen for den kanariske økonomi i 2012 sier det kanariske arbeidsgiverforbundet at "Spesielt i disse krisetidene, med høy ledighet, søkes markedsnicher for å utvikle en profesjonell karriere med garantier" og inkluderer Kjemi karriere innenfor de som genererer det største antallet kontrakter i Spania.

Randstad Professionals har utviklet en rangering av løpene med den beste profesjonelle produksjonen i de første månedene av 2012, som inkluderer kjemi blant de mest krevende karriere

På Kanariøyene er det klart at den økonomiske fremtiden innebærer å gjøre vitenskapelig og teknisk kunnskap til en fordel for sosial velferd og økonomisk aktivitet.

I tillegg har kjemiske studier ved Universidad de La Laguna betydelig sosial prestisje, avledet fra prestasjonene fra forrige århundre av tall som Dr. D. Antonio González, som var svært publisert. I dag fortsetter arbeidet ved Universitetsinstituttet for bioorganisk Antonio González i media, slik at forskningen innen kjemi blir anerkjent på det populære nivået. Dette gjør at studiet av kjemi på universitetet har en viss prestisje som har gjort antall studenter på ulike nivåer, har blitt igjen.

Den faglige relevansen av doktorgradsprogrammet støttes av antall faglige emner hvor det har blitt utdannet med en rimelig suksess for studenter, et akseptabelt antall doktorgradsarbeid, forsvar fra publikum og den høye prosentandelen av kandidater som har innlemmet i arbeidsverdenen i høyt kvalifiserte stillinger.

Etterspørselen fra de forskjellige doktorgradsprogrammene i kjemi og kjemisk ingeniørfag som har eksistert ved Universidad de La Laguna har alltid vært rimelig for et sentrum av vår størrelse, noe som skyldes forskningstradisjonen i vårt kunnskapsområde. De siste årene har innmeldingen hatt et gjennomsnitt på 14 studenter / år.

Antall tilbud som tilbys (30) er rimelig med hensyn til kapasiteten og tilgjengeligheten til forskergruppene som inngår i opplæringstilbudet. Av disse er det estimert, basert på tidligere erfaring, at maksimalt 10 kunne velge å utføre sine deltidsoppgaver.

Språket som brukes vil hovedsakelig være spansk, med en viktig tilstedeværelse av engelsk, siden det er hovedspråket i den vitenskapelige litteraturen innen kjemi og kjemisk prosjektering.

De spesifikke regler for varighet i doktorgradsstudiet finnes i artikkel 8 i forskriften om offisiell doktorgrad ved Universidad de La Laguna publisert i De Kanariske Kanadiske offisielle tidskrifter og tilgjengelig på følgende adresse.

Universidad de La Laguna har nylig godkjent (Styrelsesråd den 26/9/2013) opprettelsen av en doktorgradskurs der alle de offisielle doktorgradsprogrammene skal integreres. I nevnte forskrift er det fastslått at programmene midlertidig skal utplasseres til fakultetene før doktorgradsprogrammene som gikk foran dem, tradisjonelt lærte. Derfor vil det foreslåtte nye programmet tildeles midlertidig til fakultetet for kjemi og vil senere avhenge av doktorgradskolen Universidad de La Laguna .

Doktorgradsstudier innen kjemi og kjemisk ingeniørfag er rettet mot avansert opplæring innen kjemi og kjemisk prosjektering og gir fremtidige leger kompetanse til å utvikle forskningsaktiviteten og opprettelsen av kunnskap uavhengig. I tillegg gir opplæringsaktiviteter evnen til å utvikle forskningsprosjekter og skrive vitenskapelige artikler.

For å garantere kvaliteten på undervisningen som tilbys, samt forbedring og garanti for studenters og professors rettigheter, er doktorgradsprogrammet integrert innenfor omfanget av det interne kvalitetssikringssystemet ved Det fakultet for kjemi.

Dette doktorgradsprogrammet vil, som de forrige, ha deltakelse fra forskere fra instituttet for naturprodukter og agrobiologi av CSIC, et senter som det er inngått en avtale med for dette formål.

Når det gjelder internasjonalisering, er det viktig å påpeke at doktorgrader innen kjemi, tilbys Universidad de La Laguna , historisk har hatt stor innflytelse i Ibero-amerikanske land siden det er opprettet vitenskapelige obligasjoner som har utviklet seg forskyvningen av mange sør- og sentralamerikanske studenter til La Laguna for å gjennomføre doktorgradsstudier. I dag fortsetter denne trenden, men i mindre grad på grunn av vanskeligheten med å skaffe stipend. Til tross for dette gjennomføres avhandlingen under samsyn med forskere fra andre land. Antall første studenter fra andre land enn Spania har vært gjennomsnittlig 4,6 per år de siste fem årene.

Syv avhandlinger med internasjonal omtale har blitt lest i de siste tre kursene (2010-2011 til 2012/2013), noe som indikerer en tendens til å søke internasjonale relasjoner. Forskningsgruppene som deltar i programmet har fremmet spesifikke samarbeidsavtaler med mer enn et dusin forskergrupper fra forskjellige land.

Disse avtalene pleier å være for mobilitet av forskerpersonell, noe som gjør at våre PhD-studenter kan tilbringe litt tid i andre laboratorier og motta utenlandske doktorgradsstudenter, noe som utvilsomt fører til bedre opplæring.

I Europa er Erasmus-avtaler etablert der doktorgradsliv er spesifisert, med land som Belgia, Italia, Portugal, Tsjekkia og Romania.

PhD-programmet i kjemi og kjemisk ingeniørfag er en del av den strategiske planen Universidad de La Laguna i seksjonene knyttet til forskning og høyere utdanning.

I den strategiske planen, godkjent av Styrelsesrådet den 17/7/2008, innenfor handlingene med sikte på å utvide ekstern projeksjon av våre undervisnings- og forskningsaktiviteter, er det tatt hensyn til målet om å skape et tilbud om kvalitetsgraduate undervisning ved å benytte seg av Vår evne til forskningstrening.

I tillegg er det foreslåtte doktorgradsprogrammet en del av ULLs IDI-strategi, som omfatter utviklingen av Tricontinental Atlantic Campus (International Excellence Campus), et ekspertisemiljø som må baseres på 2015 Atlanterhavet refererer til Europa som mottaksakse og katalysator for talent i undervisning, forskning, innovasjon og overføringsprosjekter med Afrika og Latin-Amerika, og under fellesnevneren av en modell for integrert bærekraft for utviklingen.

Noen av handlingene på den tidligere nevnte Tricontinental Atlanterhavskampus er direkte knyttet til forskerlinjene i doktorgradsprogrammet i kjemi i kjemisk ingeniørfag. Spesielt følgende linjer:

B7. Internasjonalt tverrfaglig senter i vannbruk

Målet er å inkludere i samme rom de tre store fasene knyttet til gjenbruk av vann: undervisning, forskning og overføring av resultater til samfunnet og de involverte produktive sektorer.

B11. Senter for miljøforskning og klimaendringer i Atlanterhavet.

Foreløpig har klimaforskningene blitt påbegynt på Kanariøyene, og deres virkninger på menneskers helse og planteøkosystemer i et strukturprosjekt som samler syv forskningsgrupper fra ulike spesialiteter (Geografi, Økologi, Økofysiologi, Kjemi, Fysikk, Medisin og Apotek ).

B15. ID-nettverk av biodiverse medisiner

For å få en vellykket konklusjon i denne handlingen, er Kanariøyene CEI en del av en 50 år lang tradisjon for å skaffe nye økologiske produkter fra tørkede planteekstrakter, deres rensing og deres kjemiske eller bioteknologiske modifikasjoner. Røde Atlanfarm har som mål å utvide omfanget av søk etter mulige nye naturlige forbindelser, inkludert våte ekstrakter av grønne planter, som inkluderer aktive ingredienser som proteiner, polysakkarider, komplekse lipider etc. Opplevelsen i disse nye feltene er fortsatt begynnende, selv om flere eksempler har en lang tradisjon for kommersiell utnyttelse (det finnes flere selskaper av aloe vera og naturlige polyfenoler på Kanariøyene). Det er også en lang tradisjon på Kanariøyene å studere ulike biologiske aktiviteter av naturlige og syntetiske produkter (antiparasittisk, antimikrobiell, antineurodegenerativ, antitumor og modulatorer av kjønnshormonreceptorer, hovedsakelig). Begge tradisjonene har kommet sammen i en rekke forskningsprosjekter som har gitt dusinvis av publikasjoner av internasjonal status.

kompetanser

grunnleggende

  • CB11 - systematisk forståelse av et fagområde og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til feltet.
  • CB12 - Evne til å tenke, design eller opprette, implementere og vedta en betydelig prosess for forskning og nyskaping.
  • CB13 - Evne til å bidra til å utvide grensene av kunnskap gjennom original forskning.
  • CB14 - Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til å kommunisere med den faglige og vitenskapelige miljøet og samfunnet generelt om sine områder av ekspertise på de måter og språk som vanligvis brukes i internasjonale vitenskapelige samfunn.
  • CB16 - Evne til å fremme innen akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell avansement i et kunnskapsbasert samfunn.

Personlige evner og ferdigheter

  • CA01 - Navigere våre sammenhenger der det er lite konkret informasjon.
  • CA02 - Finn de sentrale spørsmål som må besvares for å løse et komplekst problem.
  • CA03 - Å designe, skape, utvikle og lansere nye og innovative prosjekter på sitt område av ekspertise.
  • CA04 - Arbeid i utstyr og selvstendig i en internasjonal eller tverrfaglig sammenheng.
  • CA05 - integrere kunnskap, håndtere kompleksitet og formulere dommer med begrenset informasjon.
  • CA06 - Kritikk og forsvar av intellektuelle løsninger.

andre ferdigheter

  • CE01 - Oppkjøpet av tilleggskompetanse i det foreslåtte doktorgradsprogrammet er ikke tatt i betraktning.

opplæringsaktiviteter

  • Studentkongress for Det fakultet for kjemi
  • Vitenskapelig uke Antonio González
  • Kursprogram ved Universitetet Institutt for materialer og nanomaterialer. Fremskritt i materialer og nanomaterialer
  • Workshop: Tilgang til informasjon i digitalt format: bøker og elektroniske tidsskrifter. Bibliografiske ledere
  • Mobilitet: Gjør et opphold i et annet senter
  • Workshop. Utarbeidelse av en vitenskapelig artikkel
  • Seminar: Utarbeidelse av et forskningsprosjekt
  • Profesjonell orienteringsseminarer og jobbssøkteknikker

forskningsområder

  • IQI Line: Materialer og Engineering
  • QA Line: Agri-mat, miljø og industriell analytisk kjemi
  • QF Line: Nanostrukturer og elektrokjemi
  • QO Line: Medisinsk, bio-organisk og syntetisk kjemi

opptakskriterier

For å bli tatt opp i Kjemi og Kjemisk Engineering, er det nødvendig å overholde adgangskravene som er inkludert i forrige avsnitt. På samme måte fastslår forordningen om offisiell doktorgrad ved Universidad de La Laguna (resolusjon 17. januar 2013) at doktorgrads faglige oppdrag kan fastsette krav og tilleggskriterier for valg og opptak av studenter som svarer til program.

På denne måten, under hensyntagen til de nevnte tilgangskravene, vil programmets fagutvalg, organet med ansvar for opptaksprosessen og sammensetningen ta hensyn til følgende aspekter og vektinger ved evaluering og behandling av søknader om opptak til programmet. PhD:

Akademisk post (0-7 poeng)

Forskningserfaring (0-1 poeng)

Profesjonell erfaring (0-1 poeng)

Akkreditering nivå B2 eller høyere på engelsk (0-1 poeng)

I tilfelle at antall søkere overstiger antall tilbud som tilbys, vil denne skalaen bli brukt som et utvalgskriterium.

Studenter med spesifikke pedagogiske behov

ULL, gjennom rektoratet for studenter og velferdstjenester, har siden 1999 utviklet et program for oppmerksomhet til studenter med nedsatt funksjonsevne (PAED). Målet med dette programmet er å sikre like muligheter

og fremme integrering av studenter med spesifikke pedagogiske støttebehov. EL PAED, gjennom direkte og personlig oppmerksomhet, fremmer konkrete tiltak for den integrerte utviklingen av disse studentene i et åpent og tilgjengelig miljø.

Akademisk komité med råd fra ULLs støtte og rådgivning vil på en personlig måte vurdere behovet for mulige pensumtilpasninger, reiseruter eller alternative studier.

Dedikasjonsregime

tre år på heltid, fra opptak av doktorgradsstudent til programmet til presentasjon av doktorgradsoppgaven. Til tross for det foregående, og med forhåndsgodkjenning fra fagkommisjonen som er ansvarlig for programmet, kan deltid doktorgradsstudier utføres. I slike tilfeller kan slike studier ha maksimalt varighet på 5 år fra opptak til Programmet fram til presentasjon av doktorgradsoppgaven.

I henhold til forordningen om offisiell doktorgrad ved Universidad de La Laguna (Beslutning av 17. januar 2013, Kanariske øyas offisielle magasin 25. januar 2013), artikkel 7:

Per definisjon er det forstått at alle studenter som registrerer seg i doktorgradsprogrammet, vil være heltid.

For å kvalifisere som en doktorgradsstudent i ensom deltidsstilling, må du sende inn en søknad på den måte og innen de frister som er fastsatt for det, begrunner manglende evne til å utføre disse studiene under en heltids grunner arbeidskraft aktivitet, særskilte behov, behovene til familiens omsorg, høy ytelse idrettsutøvere eller høyt nivå, så vel som de som er vurdert i reglene for permanens av ULL eller eventuelt i regelverket som utvikler.

Disse søknadene vil bli løst før perioden fastsatt for innmelding i doktorgradsstudier av fagutvalget i det tilsvarende doktorgradsprogrammet.

Mot denne resolusjonen kan en klage innleveres for rektor innen en måned etter at han har meldt seg.

Doktorgradsstudenter kan be om endring av dedikasjonsregime på grunn av årsak. Den faglige komiteen for doktorgradsutdanningen skal utstede en rapport i denne henseende om å godkjenne eller nekte slike endringer.

Mot denne resolusjonen kan en klage innleveres for rektor innen en måned etter at han har meldt seg.

Studenter registrert og opprinnelse

Doktorgradsprogrammet i kjemi og kjemisk ingeniørfag kommer fra et annet med samme navn som for tiden er i kraft med en Melding mot Excellence.

Utviklingen av nye studenter har variert i henhold til følgende tabell:

kurs

Antallet 37 som vises i dataene i 2009-kurset, skyldes tilpasning av studentene til tidligere programmer som ble utryddet.

Denne tabellen indikerer en rimelig stabilitet når det gjelder ny inntekt (foreløpig tall for 2013/14 akademiske år er for tiden 12 studenter innmeldt).

Antall studenter fra andre land har gått ned de siste årene på grunn av de negative økonomiske faktorene som har påvirket antall stipendier. Vi forventer imidlertid en moderat utvinning på grunn av interesse fra fremvoksende land, hovedsakelig fra Latin-Amerika, som har begynt å tilby stipend for å gjennomføre sin PhD i Spania.

Program undervist i:
Spansk
Engelsk

Se 16 flere kurs fra Universidad de La Laguna »

Sist oppdatert June 19, 2018
Dette kurset er Campus based
Startdato
Sept. 2019
Duration
Kontakt skolen
Deltid
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
Sept. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

Sept. 2019