Les den offisielle beskrivelsen

Et av de viktigste målene for den økonomiske og sosiale utviklingen på Kanariøyene er å fremme forskning og opplæring innen områder knyttet til ingeniørfag og ny teknologi. Målet er å konsolidere et vitenskapelig og teknologisk system som fremmer økonomisk utvikling og letter skiftet mot en produksjonsmodell basert på kunnskap.

Programmet som presenteres, gir et bidrag i denne forstand som tilbyr 4 forskningslinjer av utvilsomt interesse for en student med vitenskapelige og teknologiske hensyn: Industriell ingeniørfag, elektronisk teknologi og kommunikasjon; Systemteknikk og automatisering; Datasystemer og databehandling og observasjon og modellering av jord-atmosfæresystemet. Alle linjene støttes av konsoliderte forskerteam med en viktig internasjonal projeksjon som sikrer kvaliteten på opplæringen til doktorgradsstudenten.

Studenten vil i dette programmet finne en plattform for å dykke inn i områder av stor interesse for samfunnet. Det foreslåtte programmet vil gi deg opplæring på høyt nivå som gjør at du kan presentere deg selv før næringslivet som en høyt kvalifisert profesjonell for å møte de viktige utfordringene samfunnet står overfor.

begrunnelse tittel

Foreløpig doktorgradsprosjekt har sine antecedenter i Ph.D. og Computer Science and Physics and Engineering programmer, sistnevnte er sistnevnte. Ph.d.-studiet i fysikk og datavitenskap ble anerkjent med forskjellen på kvalitetsnevnelse fra utdanningsdepartementet med referanse MCD2004-00437, et skille som ble fornyet i de påfølgende samtalene. Ph.d.-studiet i Fysikk og Teknologi, som for tiden er i kraft, oppnådde Oppdrag for Excellence av Utdanningsdepartementet med referanse MEE2011-0330. Men før utryddelsen av sistnevnte ved den nåværende lovgivningen om forskerutdanning (som er et program som er formulert i henhold til kongelig dekret 1393/2007), foreslås en struktur basert på programmet som skal slokkes, opprettholder sin tverrfaglige karakter og Tilpasning til spansk, kanarisk og Universidad de La Laguna regelverk så langt som postgraduate studier er bekymret.

I Fysikk og dataprogrammet ble 32 avhandlinger lest mellom 2007-2008 og 2012-2013, med en rekke påmeldinger tilsvarende 53. I fysikk og ingeniørstudiet er 32 studenter innskrevet og to doktorgraser har blitt lest så langt. .

De akademiske og administrative myndighetene ved Universidad de La Laguna , økonomiske og sosiale agenter og brede sektorer av den offentlige mening har vist at et av de viktigste målene for den økonomiske og sosiale utviklingen på Kanariøyene er fremme av forskning og opplæring i områder relatert til ingeniørfag og ny teknologi. Målet er å konsolidere et vitenskapelig og teknologisk system som støtter økonomisk gjenoppretting og letter overgangen til en produksjonsmodell basert på kunnskap.

Behovet for de ulike linjene innenfor det foreslåtte doktorgradsprogrammet er basert på de direkte fordelene det har for det kanariske samfunnet, for det vitenskapelige samfunn og for Universidad de La Laguna . Spredningen av kunnskap og den utviklede forskningen har en direkte innvirkning på opplæringen av nødvendig personell

for vitenskapelig og teknologisk utvikling av vårt miljø og for den voksende prosessen med teknologisk utvikling der Universidad de La Laguna er forpliktet. Det støtter også konsolideringen av et stort antall ingeniørgrader.

En ytterligere begrunnelse for vårt program er etterspørselen som eksisterer for leger som effektivt og kompetent utfører sine faglige funksjoner innen førskoleutdanning og i fremvoksende selskaper på øyene, sammen med behovet for å trene kvalitetsforskere som bidrar til konsolidering og forbedring av landets kompetanse i forsknings- og utviklingsoppgaver.

I vårt miljø er det en økende etterspørsel etter leger med høy kvalifikasjon innen Engineering. Spesielt gir områdene systemteknikk og automatisering, datavitenskap og kunstig intelligens og språk og systemer legene som bidrar til innovasjon og utvikling av mellomstore næringer. I samme sammenheng har nye selskaper begynt å utvikle sine egne programvareprodukter basert på fremveksten i vårt miljø av stadig mer kvalifiserte leger. Spesielt viktig er fagarbeidet med trening i kommunikasjonsnett og vitenskapelig utveksling på et territorium som øyene.

perifer til halvøya og EU og svært fragmentert. Utviklingen på disse områdene anses strategisk i det kanariske samfunnet, fra økonomisk og sosial synspunkt.

Forvaltningen av miljøet vurderes også som en grunnleggende interesse for det kanariske samfunnet. Det er viktige aspekter knyttet til riktig miljøstyring, som starter med diagnose og evaluering av relevante parametere til forslaget om konkrete løsninger på spesielle forhold. Øyene har rikdom i sitt miljø som strømmer sin hovedindustri: turisme. Bevaring av naturlige rikdommer er derfor avgjørende. Hver gang det er en større etterspørsel, fra det private selskapet og administrasjonene, av revisjoner og diagnoser av miljøkvaliteten som fører til en bærekraftig turistinvestering. På den annen side er det diagnose, kontroll og endelig løsning av miljøforurensning på grunn av støy.

Doktorgradsstudenter vil også være innenfor programmet, med mulighet for å fokusere sin forskning mot feltfjerningsområdet, det vil si registrering, behandling og analyse av bilder oppnådd via satellitt eller på feltnivå. Ikke mindre viktig er oppgavene for å prognose og oppdage høye forurensninger i luften, spesielt på Kanariøyene, som har en høy allergisk populasjon som ligger over nasjonalgjenomsnittet. En annen sektor som drar nytte av opplæring av forskere i ekstern sensing er fiskerisektoren, hvor den reverserer bruken av fjernvarslingsteknikker i fangstbankenes plassering og i større grad kontroll av ulovlig forurensende utslipp i våre kyster.

I rammen av forskning og utvikling vil våre leger ha et avgjørende bidrag i flere tjenester på universitetet vårt, som informasjonstjenester og kommunikasjonsteknologiservice og den virtuelle campus ved Universidad de La Laguna , av spesiell betydning på et territorium perifer og fragmentert som øynene

Kanariøyene

På samme måte garanterer den vitenskapelige kvaliteten til deltakerne i forslaget et meget høyt utdannelsesnivå, som vist ved oppnåelse og vedlikehold av kvalitetsnevnelsen av fysikk og informasjonsprogrammet og å oppnå omtale av fortreffelighet for fysikk og ingeniørfag. , forgjengere av det foreslåtte programmet, og som det har til hensikt å være en fortsettelse.

Det er en sosial etterspørsel å nå et høyt nivå av ID i. Det viser retningslinjene til de ulike regjeringene som støtter handlinger knyttet til ID, til tross for den nåværende økonomiske situasjonen. En sterk ID jeg innebærer sterkere selskaper, generering av sosiale fremskritt i form av en forbedring i livskvaliteten mv. Og i det aspektet oppstår den sosiale etterspørselen etter tilstrekkelig opplæring i aspekter av ID, som i viss grad tar sikte på å bli dekket av dette foreslåtte doktorgradsprogrammet.

For tiden jobber Universidad de La Laguna med utarbeidelsen av sin ID i strategi der det utvilsomt vil bli etablert at det er et mål for universitetet å fremme kvalitetsforskning innen ingeniørfag. Doktorgradsprogrammet i industri-, datateknikk og miljøteknologi er på grunn av bakgrunnen et referansepunkt på dette feltet ved Universidad de La Laguna og vil derfor bli integrert i denne strategien.

Doktorgradsprogrammet i ingeniørvitenskap og miljø vil bli integrert i den nylig opprettede doktorgradskolen Universidad de La Laguna .

kompetanser

grunnleggende

  • CB11 - systematisk forståelse av et fagområde og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til feltet.
  • CB12 - Evne til å tenke, design eller opprette, implementere og vedta en betydelig prosess for forskning og nyskaping.
  • CB13 - Evne til å bidra til å utvide grensene av kunnskap gjennom original forskning.
  • CB14 - Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til å kommunisere med den faglige og vitenskapelige miljøet og samfunnet generelt om sine områder av ekspertise på de måter og språk som vanligvis brukes i internasjonale vitenskapelige samfunn.
  • CB16 - Evne til å fremme innen akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell avansement i et kunnskapsbasert samfunn.

Ferdigheter og personlige ferdigheter

  • CA01 - Navigere våre sammenhenger der det er lite konkret informasjon.
  • CA02 - Finn de sentrale spørsmål som må besvares for å løse et komplekst problem.
  • CA03 - Å designe, skape, utvikle og lansere nye og innovative prosjekter på sitt område av ekspertise.
  • CA04 - Arbeid i utstyr og selvstendig i en internasjonal eller tverrfaglig sammenheng.
  • CA05 - integrere kunnskap, håndtere kompleksitet og formulere dommer med begrenset informasjon.
  • CA06 - Kritikk og forsvar av intellektuelle løsninger.

opplæringsaktiviteter

  • Workshop etter forskningslinje
  • Seminar for spesialisering ved forskningslinje
  • Utvikling av state of the art
  • Opplæring i informasjonssøkekonkurranser
  • Oppholder seg i andre undervisnings- eller forskningssentre

forskningsområder

  • Linje 1: Industriell ingeniørfag, elektronisk teknologi og kommunikasjon
  • Linje 2: Systemteknikk og automatisk
  • Linje 3: Observasjon og modellering av jord-atmosfæresystemet
  • Linje 4: Datasystemer og databehandling

opptakskriterier

  1. Doktorgradsprogrammets faglige oppdrag, nevnt i artikkel 14 i denne forskriften, kan fastsette ytterligere krav og kriterier for valg og opptak av studenter til tilsvarende doktorgradsprogram.
  2. Opptak til doktorgradsprogrammer kan inneholde krav om spesifikke treningsopplegg, i tråd med opptaksprofilene som er etablert for tilsvarende doktorgradsprogram.
  3. Disse spesifikke treningstilskuddene vil i forbindelse med offentlige priser og tildeling av stipendier og studiehjelper, ikke vurderes av doktorgradsstudiet og dets utvikling ikke med tanke på kredittgrensene fastsatt i artikkel 5.2 i denne forskriften .
  4. Kravene og opptakskriteriene nevnt i første del, samt utformingen av opplæringskomplementene som er etablert i seksjon 2 i denne artikkelen, skal registreres i verifikasjonsanmodningsrapporten som omtales i Artikkel 35
  5. Opptakssystemene og prosedyrene må inneholde tilstrekkelige støtte- og rådgivningstjenester for studenter med spesielle utdanningsbehov som er avledet av funksjonshemming, som skal vurdere behovet for mulige læreplaner, reiseruter eller alternative studier.

Den faglige oppdraget til doktorgradsingeniør og miljø vil anvende følgende opptakskriterier:

Akademisk post.- Gradkvalifikasjon (opptil 4 poeng), Mastergrad (opptil 2 poeng). Poenget vil bli oppnådd ved å normalisere studentens rekord i intervallerne [0, 4] og [0, 2] ved å bruke følgende konvertering: godkjent (1 poeng), bemerkelsesverdig (2 poeng), fremragende (3 poeng) poeng), æreplaten (4 poeng).

Curriculum vitae (opptil 2 poeng). Tidligere erfaring innen forskning og overføring i doktorgradsforskningslinjer vil bli verdsatt.

Personlig intervju (opptil 2 poeng). Studentenes tilgjengelighet (totalt eller delvis) vil bli vurdert for å gjøre avhandlingen og deres kompetanse i muntlig uttrykk og samarbeid, i tillegg til sin kunnskap om engelsk

Det er ansvaret for doktorgradsutvalgets fagutvalg å evaluere alle akademiske journaler og curriculum vitae og å gjennomføre de personlige intervjuene med alle studentene.

Minste poengsum for å bli tatt opp til doktorgradsprogrammet er 5 poeng. Opptakskriterier vil være felles for heltid og deltidsstudenter. Av de tilbudte stedene kan opptil 10% av dem (3 steder) være dekket av studenter med deltidstiltak.

Universidad de La Laguna har lansert bistandsprogrammet for studenter med nedsatt funksjonsevne og har en psykopedagogisk rådgivning i informasjons- og veiledningstjenesten. Dine anbefalinger og rapporter vil bli tatt i betraktning av fagutvalget for doktorgradsprogrammet for å møte de spesifikke behovene

avledet av funksjonshemming av sine studenter.

Program undervist i:
Engelsk
Spansk

Se 16 flere kurs fra Universidad de La Laguna »

Sist oppdatert June 19, 2018
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
Kontakt skolen
Deltid
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019