Doktorgrad i biologisk mangfold og bevaring

Universidad de La Laguna

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Doktorgrad i biologisk mangfold og bevaring

Universidad de La Laguna

Ph.d.-studier innen biologi har en lang tradisjon ved Universidad de La Laguna . Programmet i biologisk mangfold og konservering støttes av konsoliderte linjer og forskningsgrupper, med høy vitenskapelig produksjon og treningskapasitet. Det tilbyr en bred dekning av doktorgradsstudier i ulike grener av biologi, miljø og bevaring, både i terrestriske og marine områder. Det vil bidra til å fremme sysselsetting av høyt kvalifisert personell på et område av samfunnsinteresse, gjennom faglig utvikling av postdoktorale, opplæring av universitetslærer og forskerpersonell, samt personell til ledelse. Studien av biologisk mangfold og bevaring er et av de tre strategiske områdene i ULL (Campus of International Excellence-Intercontinental Atlanterhavskampus - Ministeriet for økonomi og konkurranseevne, 2010).

begrunnelse tittel

Doktorgrad i biovitenskap og miljø, i utryddelse, har for tiden 74 doktorgrader, alle i doktorgradsfasen eller i forberedelsesfasen av presentasjon og forsvar av oppgavene. I de siste fem akademiske årene (fra 2008-2009 til 2012-2013) i denne doktorgradsutdanningen har 66 doktorgrader blitt lest. Doktorgrad i biologi regnet, i sitt første gyldighetsår (2012-2013) med 11 doktorgradsstudenter registrert, og en annen 12 doktorgradsstudenter har registrert seg i dagens kurs 2013-2014, alle fortsatt i ferd med å fullføre doktorgradsoppgaven. Med tanke på disse programmene som ble foreslått av Biologisk fakultet ved Universidad de La Laguna (ULL), som referanser til tidligere erfaringer fra dette universitetet i leveringen av doktorgradsprogrammer med tilsvarende karakteristikker, vurderer vi opptak av 25 doktorgradsstudenter per studieår, å være 10 av dem torgene som er bestemt til studenter til deltid, som i tilfelle ikke å være dekket, kunne bli okkupert av studenter på heltid. Etterspørselen og interessen til programmet støttes av de statistiske dataene som svarer til de tidligere doktorgradsprogrammene fra den siste bienniaen.

Gradene som hovedsakelig støtter det foreslåtte doktorgradsprogrammet vil være master i terrestrisk biologisk mangfold og økologisk bevaring og marinbiologi: biologisk mangfold og bevaring, knyttet til ULLs biologiske skole og for tiden i kraft. Tilgangsprofilen er imidlertid bredere med tanke på at disiplene undervist i andre ULL-mastergrader eller i utenlandske eller nasjonale utenlandske mastere, inkluderer emner fra forskningslinjene som utgjør programmet. I denne forbindelse bør vi markere de kontinuerlige forespørsler mottatt av potensielle doktorgradsstudenter, kandidater av ulike grader tilknyttet andre spanske universiteter eller europeiske eller amerikanske land, og ber om informasjon om vår nåværende doktorgrad. Disse dataene gir informasjon om den potensielle etterspørselen av doktorgradsprogrammet som foreslås.

Programmet om biologisk mangfold og bevaring støttes av konsoliderte forskningslinjer og lag, både i terrestriske og marine områder. Programmet tilbyr et bredt spekter av doktorgradsstudier til kandidater i de ulike grene av biologi og miljø. Det vil bidra til å fremme sysselsetting av høyt kvalifisert personell på et område av samfunnsinteresse, gjennom faglig utvikling av postdoktorale forskere innen biologisk mangfold og bevaring, opplæring av universitetsundervisning og forskerpersonell, samt opplæring av forskere rettet mot administrasjon på spørsmål knyttet til bevaring.

Det foreslåtte doktorgradsprogrammet vil bli integrert i den nyopprettede doktorgradsskolen ved Universidad de La Laguna . Som nevnt i sin forordning om offisiell doktorgradsstudium, skal ULL strukturere sin doktorgradsstudium i en enkelt doktorgradskurs, i samsvar med bestemmelsene i kongelig resolusjon 99/2011, med det formål å organisere, innenfor sitt omfang ledelse, doktorgrads lærdom og aktiviteter. Doktorgradsskolen vil garantere utviklingen av sin egen strategi, knyttet til ULLs forskningsstrategi og, når det er hensiktsmessig, av offentlige forskningsorganisasjoner og andre involverte institusjoner og institusjoner.

Skolen vil planlegge det nødvendige tilbudet av aktiviteter som er iboende for opplæring og utvikling av doktorgradsstudenter, utført enten av samarbeidspartnere på universitetet og fremme enheter, ved hjelp av eksterne fagfolk, besøksprofessorer eller forskere, og vil garantere lederskap på deres felt. og en tilstrekkelig kritisk masse av ph.d.-lærere og doktorgradsstudenter.

Studien av biologisk mangfold og bevaring er et av de tre strategiske områdene i ULL, særlig i saker knyttet til marine økosystemer, som det fremgår av rapporten fra Campus of International Excellence (Intercontinental Atlantic Campus) gitt av utdanningsdepartementet i 2010, og som inkluderer delprosjekter for undervisning og vitenskapelig forbedring og tilpasning til EHEA. I tillegg til ULLs egne ressurser har denne doktorgrad utviklingsressursene fra de andre deltakende sentrene eller sentrene som samarbeider kontinuerlig med forskerne som deltar i dette programmet. De deltakende forskerteamene har for tiden 9 aktive forskningsprosjekter finansiert av konkurrerende samtaler fra nasjonale offentlige organer og 5 europeiske prosjekter.

Forskning på bevarings- og biodiversitetsledelse er i dag et spørsmål om overlevelse, særlig på et territorium som Kanariøyene der det demografiske trykket er svært høyt. De økologiske miljøene, og særlig de av øyas øyer, presenterer spesielle egenskaper (isolasjon, enkle økologiske samfunn, høyt antall endemier, knapphet eller fravær av rovdyr, dyktighet av arten osv.) Som gjør dem mer utsatt for ulike Trusselfaktorer.

Kanariøyas terrestriske og marine biologiske mangfold er av ekstraordinær interesse på nasjonalt og internasjonalt nivå. Kanariøyene, sammen med Madeira og resten av Macaronesias skjærgårder, utgjør et interessant sted for forskere fra hele verden, og spesielt europeerne. Spesielt i løpet av de siste tiårene har forskningsprosjektet knyttet til disse øyene tredoblet med samarbeid fra spesialister fra hele verden. Dette innebærer at forskning innen biologisk vitenskap ikke bare har betydning på øygrad, men også på nasjonal, europeisk og global skala, og det er mange referanser for forskerstudier og doktorgradsprogrammer innrammet i områder som er analoge med de som er gjenstand for denne studien. forslaget. Bevaringen av det marine og jordiske miljøet krever en integrert tilnærming som krever både de klassiske disipliner og molekylære og paleobiologiske tilnærminger som bidrar til å katalogisere de forskjellige levende vesener og deres relasjoner, og kjenne deres tidsmessige og romlige fordeling. I tillegg er levende vesener også kilder til rikdom, som for eksempel nye molekyler med flere applikasjoner i forskjellige felt.

For tiden er det fra offentlige og private organisasjoner krevd at det finnes høyt kvalifiserte teknikere både når det gjelder kunnskap om det naturlige miljøet og bevaringen: evaluering, overvåking og gjenoppretting av truede arter, restaurering av nedbrytte naturområder, evaluering av miljøpåvirkning, utryddelse av eksotiske arter, planlegging av offentlig bruk i beskyttede områder, økologisk overvåkning av beskyttede økosystemer. Listen over evidensene som er beskrevet, støtter det foreslåtte programmets levedyktighet, både når det gjelder å nå den kritiske massen av oppgaven, samt det minste antall studenter som er registrert.

kompetanser

grunnleggende

  • CB11 - systematisk forståelse av et fagområde og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til feltet.
  • CB12 - Evne til å tenke, design eller opprette, implementere og vedta en betydelig prosess for forskning og nyskaping.
  • CB13 - Evne til å bidra til å utvide grensene av kunnskap gjennom original forskning.
  • CB14 - Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til å kommunisere med den faglige og vitenskapelige miljøet og samfunnet generelt om sine områder av ekspertise på de måter og språk som vanligvis brukes i internasjonale vitenskapelige samfunn.
  • CB16 - Evne til å fremme innen akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell avansement i et kunnskapsbasert samfunn.

Ferdigheter og personlige ferdigheter

  • CA01 - Navigere våre sammenhenger der det er lite konkret informasjon.
  • CA02 - Finn de sentrale spørsmål som må besvares for å løse et komplekst problem.
  • CA03 - Å designe, skape, utvikle og lansere nye og innovative prosjekter på sitt område av ekspertise.
  • CA04 - Arbeid i utstyr og selvstendig i en internasjonal eller tverrfaglig sammenheng.
  • CA05 - integrere kunnskap, håndtere kompleksitet og formulere dommer med begrenset informasjon.
  • CA06 - Kritikk og forsvar av intellektuelle løsninger.

opplæringsaktiviteter

  • Delta på seminarer Forskning
  • Innlevering av seminaret
  • Bistand til nasjonale eller internasjonale konferanser
  • Mobilitet (opphold i andre forskningssentre)

forskningsområder

Forskningslinje: Biodiversitet og bevaring i jordens miljø

underlinjer

  1. Systematikk, biogeografi og utvikling av leddyr.
  2. Økologi og biogeografi av øyer.
  3. Bevaring og biogeografi i planter.
  4. Jordmikrobiologi: bakteriell mangfold og bioteknologisk potensial.
  5. Plantekofysiologi.
  6. Økologi og evolusjon på øyer.
  7. Nedbrytning og bevaring av jord.
  8. Jord- og vannressurser.
  9. Skovdynamikk av økologiske skoger.
  10. Menneskelige patogene mikroorganismer: genomisk og genetisk karakterisering.
  11. Regenerering av det sentrale nervesystemet: visuell reptil og rotteform.
  12. Geologi av de Oceaniske øyer: Kanariøyene.
  13. Genetisk variabilitet

Forskningslinje: Biodiversitet og bevaring i havmiljøet

Forskningsdeler

  1. Biodiversitet og marin økologi på Kanariøyene og Macaronesia.
  2. Phytobenthos: sammensetning, struktur og endringer.
  3. Menneskelige virkninger på marine økosystemer.
  4. Fysiologi av ernæring, reproduksjon og stress i arter av interesse for europeisk akvakultur.
  5. Genomics av ​​marine mikroorganismer.
  6. Genetisk variabilitet

opptakskriterier

Som inntektsprofil anbefales det at de har følgende egenskaper: (1) Kunnskap om biologisk mangfold og bevaring, (2) Observasjonskapasitet og analyse av data om biologisk mangfold, (3) Evne til å søke og bruke vanlige kilder til informasjon i disse fagområder, (4) Kreativ og innovasjonskapasitet, (5) Muntlig forståelse og bruk av ny teknologi innen biologisk mangfold og bevaring, (7) Kunnskap om fremmedspråk Å få tilgang til informasjonskilder og kunne presentere og diskutere arbeid i vitenskapelige møter, (8) Evne til å arbeide individuelt og kollektivt, og (9) Kritisk sans og selvkritikk. Generelt anbefales det at de har oppnådd ferdigheter som gjør at de kan utføre sitt forskningsarbeid i noen av forskningsområdene i programmet, slik at de anbefalte tilgangsgrader er Biologi, Miljøvitenskap, Marinvitenskap eller relatert. Det anses hensiktsmessig at studentene har et minimumsnivå for engelsk B1, i henhold til europeiske parametere.

I tilfelle at etterspørselen overskrider grensen for studenter etablert årlig for programmet, vil utvalgskriteriene som skal brukes, være følgende:

  • Faglig rekord i bachelor- og mastergrad, før doktorgradsstudiet (80%)
  • Forskningserfaring eller andre meritter knyttet til forskning (10%)
  • Referanserapport av en professor i en forskningslinje av programmet (10%)

I tillegg, når fagutvalget krever det, kan det bli holdt et personlig intervju med søkerne for å gi mer informasjon til utvelgelsesprosessen.

Evalueringskriteriene for dette intervjuet vil være:

  • Kunnskap om doktorgradsprogrammet (25%)
  • Doktorandets interesse for sine forskningslinjer og sammenhengen mellom intervjuet og referanserapporten (er) levert (50%)
  • Predisposisjon, motivasjon og personlig forpliktelse til kandidaten til å fullføre sitt oppgaveprosjekt (25%)

Organet som er ansvarlig for valg av fremtidige doktorgradskandidater, vil være fagutvalget for doktorgradsprogrammet i biologisk mangfold og bevaring.

For studenter med spesielle utdanningsbehov som er avledet av funksjonshemming, vil ULLs aktuelle støtte- og rådgivningstjenester bli brukt til å vurdere behovet for mulige læreplaner, reiseruter eller alternative studier. ULL, gjennom rektoratet for studenter og velferdstjenester, har siden 1999 utviklet et program for oppmerksomhet til studenter med nedsatt funksjonsevne (PAED). Formålet med dette programmet er å sikre like muligheter og fremme integrering av studenter med spesifikke pedagogiske behov. EL PAED, gjennom direkte og personlig oppmerksomhet, fremmer konkrete tiltak for den integrerte utviklingen av disse studentene i et åpent og tilgjengelig miljø. PAED opprettholder en stabil struktur av støtte gjennom samtaler. Gjennom personlige intervjuer er behovet kjent og individuelle handlingsplaner utformet, lærerne blir informert om vanskeligheter og råd og teknisk støtte tilbys. Tre programmer er for tiden på vei, en for å støtte studenter med auditivt underskudd (tegnspråk), en annen om transport for studenter med mobilitetsunderskudd og en annen for å tilpasse utdanningsmiljøet

Når det gjelder deltidsstuderende, må det oppgis i søknaden om opptak eller engang innrømmet når noen av omstendighetene nevnt nedenfor og tillater anerkjennelse av denne tilstanden, uten at det berører regler om Permanens etablert av ULL:

a) Arbeide og dokumentere akkreditering av ansettelsesforholdet;

b) påvirkes av en grad av fysisk eller sensorisk funksjonshemning som bestemmer behovet for å studere deltid;

c) Å gjøre spesialisert opplæring i dette eller et annet universitet med deltid dedikasjon;

d) Har status som primær omsorgsperson for tilhengere eller barn under 3 år avhengig av dem;

e) være en høyt konkurransedyktig idrettsutøver

f) Andre forhold av familie eller sosial natur som er behørig begrunnet. For alle disse sakene trenger du sertifikatet som akkrediterer deg. Erkjennelsen av status som student med deltidsperspektiv vil bli gjennomgått og ratifisert årlig. Under alle omstendigheter kan studenten be om endring av modalitet av dedikasjon under utviklingen av programmet. På samme måte vil studenter som under utviklingen av programmet miste tilstanden de ble tildelt deltids dedikasjon vil automatisk bli heltidsstudenter.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Spansk


Sist oppdatert June 19, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
Deltid
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Spania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates