Read the Official Description

Doktorgrad i Pedagogisk forskningsinstitutt tilbyr tre linjer av generasjon og anvendelse av kunnskap (LAGC):

  • Linje Educational Evaluering i grunnopplæringen.
  • Institusjoner og aktører linjer av USA og høyere utdanning.
  • Linjegrunnleggende intellektuelle og akademiske ferdigheter i Media og høyere utdanning.

Som en del av disse linjer med forskning doktorgradsstudenter utvikle originale forskningsprosjekter, som representerer bidrag til å fremme kunnskap og / eller forståelse av relevante pedagogiske problemer. Dette, fra en avansert og kritisk forståelse av Genesis, struktur og problemer involvert i utviklingen av det nasjonale utdanningssystemet og utdanningspolitikk i Mexico i seg selv og i internasjonal sammenheng.

Generelt mål

Doktorgrad i Pedagogisk forskningsinstitutt danne høyt nivå spesialister med kompetanse til å utforme og gjennomføre originale forskningsprosjekter som involverer nye former for forståelse av pedagogiske problemstillinger og bidra både kunnskap om utdanning og utdanningssystemer som en løsning deres problemer og forbedre sin kvalitet; det over i de prioriterte områdene for pedagogisk utvikling som tilbyr programmet, og for å tjene dem på lokalt, regionalt og nasjonalt nivå, i en globalisert kontekst.

spesifikke mål

Doktorgrad i Pedagogisk forskningsinstitutt vil oppmuntre sine studenter:

  • Identifisere og velge relevante problemstillinger fra en kritisk vurdering av det nasjonale utdanningssystemet.
  • Integrering av en solid teoretisk perspektiv for å forklare utdanningsspørsmål, basert på deres kunnskap om de viktigste disipliner som studerer utdanning og dens bidrag til forståelsen av pedagogiske fenomener.
  • Kan søke konsekvent hoved metodisk og teknisk felt av pedagogiske forskningstradisjoner og setter pris på de elementene de bidrar til utvikling av forskning og forvaltning.
  • Integrere effektivt de teoretiske dimensjoner og eget empiriske vitenskapelige arbeider, og bruk av begrunnet metodisk og bedre egnet for forskningsaktiviteten tekniske metoder for å utføre slik at det dannes som uavhengige forskere, og kan også bidra til avgjørelser relevant.
  • Utvikle en positiv holdning til utdanning, studier og fremme deres forbedring med støtte systematisk kunnskap generert gjennom forskningsprosesser.

Graduate profil

Nyutdannede av PhD i utdanningsforskning skal kunne utforme og gjennomføre -individual eller kollektivt, men alltid med et personlig bidrag destacada- originale forskningsprosjekter som representerer bidrag til å fremme kunnskap og / eller forståelse av pedagogiske problemstillinger som er relevante . Forskjellen mellom kandidatene av doktor og master er nettopp evnen til uavhengig høyt nivå arbeid, brutt ned i de følgende trekk:

Nyutdannede av PhD i utdanningsforskning kan vise at ervervet og mestret en kropp av kunnskap, ferdigheter og holdninger i samsvar med misjon, visjon og mål for programmet. Funksjonene i graduate profil er som følger:

kunnskap:

  • avansert og kritisk forståelse av Genesis, struktur og problemer involvert i utviklingen av det nasjonale utdanningssystemet og utdanningspolitikk i Mexico i seg selv og i internasjonal sammenheng.
  • Løsemiddel epistemologisk fundament av vitenskapelig kunnskap og de viktigste tilnærminger til utdanningsforskning generelt og spesielt.
  • avansert mestring av state of the art og aktuelle diskusjoner om teoretisk kunnskap, metodisk og teknisk forskning tema for avhandlingen.
  • løsningsmiddel håndtere et bredt utvalg av teknikker for å oppnå, systematisering og analyse.

ferdigheter:

  • Avansert evne til å identifisere relevante spørsmål om utdanningsforskning.
  • Avansert evne til å utforme originale forskningsprosjekter, bruk av vitenskapelig perspektiv i planleggingen og teste hypoteser eller antagelser.
  • Avansert muligheten til å søke, analysere og systematisere relevant litteratur.
  • Muligheten til å bruke avanserte teknikker for å oppnå informasjon.
  • Avansert process, systematisering og analyse av empiriske data under ulike metodiske tilnærminger.
  • Høy kompetanse til å utarbeide forskningsrapporter og tekster som trengs for å bli akseptert i vitenskapelige publisering funksjoner.
  • Komplekset ferdighet for refleksjon, analyse og kritisk tenkning.
  • Evne til å uttrykke komplekse ideer muntlig og skriftlig.

holdninger:

  • Forpliktelse til studiet og analyse av utviklingen behovene til utdanningssystemer og vilje til å bidra til tilfredshet.
  • Åpenhet og toleranse for ulike oppfatninger av pedagogisk fenomen og til andre enn sine egne epistemologiske, teoretiske og metodiske tilnærminger.
  • Åpning for samarbeid og tverrfaglige team arbeid.
  • Forstå forskningens rolle for å forstå pedagogisk virkelighet og sitt forhold til forslaget om alternative løsninger samt beslutninger og dets aktører.
  • kritisk syn på seg selv og andre akademisk arbeid og anerkjennelse av den rollen dialog for å åpne og utforske alternativer.

verdier:

  • Reassertion av etiske prinsipper og særlig intellektuell ærlighet, sosialt ansvar, respekt for de fagene som er involvert i forskning, pluralisme og toleranse.

Krav til graden

1. Etter å ha i det minste ett voldgift produkt diffunderer avhandling resultater (publisert eller gunstig mening), fortrinnsvis i samarbeid med veileder.

2. Akkreditere pre doktorgradsprøve hvis formål er å kontrollere kvaliteten på avhandlingen arbeidet slik at det kan forsvares offentlig. Når studenten har dekket alle fag og læreplanen aktiviteter bør gjøres, har et endelig utkast av arbeidet (produkt VI semester) og har fått et minimum gjennomsnitt på åtte (8) under studiene. For dette, vil lærerrådet oppnevne en komité bestående av fem medlemmer: tre medlemmer av tilsynsutvalg, og to akademikere (minst én ekstern til UAA). Resultatet kan være:

  • Kreditert: vil fortsette å skrive masteroppgave for eksamenskarakter. bekreftende stemme av de fem medlemmene i utvalget vil være nødvendig.
  • Kreditert med anbefalinger: Studenten skal løse spørsmålene og gjøre de nødvendige korrigeringer i den tidsperioden som er angitt.
  • Uncredited: Studenten skal delta anbefalinger for å forbedre sitt arbeid og kan gjenerobre eksamen. År vil være begrenset forordning.

3. Utfør testen klasse, bestående av offentlig forsvar av avhandlingen i samsvar med forskrift av UAA.

Program taught in:
Spansk

See 7 more programs offered by Universidad Autonoma de Aguascalientes »

Dette kurset er Campus based
Startdato
Juli 2019
Duration
3 år
Heltid studier
Deadline
By locations
By date
Startdato
Juli 2019
Sluttdato
Application deadline

Juli 2019

Location
Application deadline
Sluttdato