Presentación

Doktorgradsprogrammet i humaniora ULL er et tverrfaglig graduate tilbud rettet mot trening forskere i språk og kulturkunnskap. Innebærer avdelingene Fine Arts, Klassisk filologi, fransk, arabisk og romanske, spansk filologi, engelsk og tysk filologi og kunsthistorie og filosofi; og det dekker de områdene av kunnskap om språk og arabisk, spansk, fransk, gresk, engelsk, latin og Romantikk filologi, kulturer og litteratur og musikk, kunst og design, produksjon, teori og historie.

Denne brede kunnskapsfelt er delt inn i to hovedlinjer: Language Studies (linje 1) og filologiske studier, litterære og kulturelle (linje 2), men er spesifisert i en årlig forsyningslinjer veiledet forskning er tilgjengelig på nettsiden program.

Vårt grunnleggende mål er å beskytte selvstendig arbeid av våre studenter i et miljø krevende og motiverende forskning for å føre til å få en doktorgrad i et av de områder av ekspertise av vår konkurranse.

PhD i kunst og humaniora ved ULL er en trening forslag kvalitet, tverretatlig og tverrfakultære nivå, karriere-orientert og forskning rettet mot nyutdannede i humaniora, med følgende mål:

  • For å trene dyktige fagfolk med doktorgrad i de grunnleggende prinsippene for humanistisk og kunst produksjon og søken etter nye verktøy for analyse og tolkning.
  • Opplæring for bruk av disse teknikkene på ulike områder og relaterte felt av kunnskap, bli forsknings- og utviklingsoppgaver i offentlige eller private virksomheter, universiteter eller forskningssentre som brukes på humaniora.
  • Gi tilstrekkelig opplæring i å skaffe vitenskapelig informasjon gjennom tidsskrifter og databaser, samt muntlig og skriftlig vitenskapelig kommunikasjon, forberede for undervisning og vitenskapelig formidling.
  • Opplæring for utvikling av en vitenskapelig karriere ved å lære den vitenskapelige metode, planlegging og gjennomføring av prosjekter og eksperimenter, tolkning av resultater og trekke konklusjoner som vil utvide kunnskaps brukskunst og humaniora, bidra til oppløsning problemer med sosialt miljø i denne grenen av kunnskap.

Etterspørsel og sosial interesse. Integrering av den foreslåtte strategien R & D + i University.

En av de store sosiale utfordringene anerkjent av det spanske strategi for vitenskap, teknologi og innovasjon, og Horizon 2020 er EUs Joint Programming Initiative Riksantikvaren og Global Change: en ny utfordring for Europa.

Under forkortelsen JPI på Riksantikvaren (JPICH). Joint Programming Initiative "Riksantikvaren og Global Change: en ny utfordring for Europa" (JPICH for kort) er en mellomstatlig initiativ for å fremme et innovativt og forskningssamarbeid som vil lette og koordinere nasjonale programmer

forskning, gjøre mer effektiv bruk av knappe økonomiske ressurser til å beskytte kulturarven og dens bidrag til europeisk økonomisk vekst.

Europas kulturarv er rik og mangfoldig, og er en grunnleggende del av vår individuelle og kollektive identitet. I sine materielle, immaterielle eller digitale former, bidrar kulturarv til samhold i EU og spiller en nøkkelrolle i utviklingen ved å opprette forbindelser mellom borgere.

Den felles programmering initiativ i kulturarven gir en ramme som medlemsstatene samarbeide for å maksimere og utnytte innsats dedikert til bevaring av denne kulturarven forskning.

I denne sammenheng JPICH lansert i 2010 Vision Document etablere et sett av mål på linje med en visjon om Europa 2020-strategien og gjennomføringen av det europeiske forskningsområdet.

Strategisk Agenda JPIHC fire prioriterte forskningsområder:

  • Fremme forskning for å skape en tenkende samfunn i en verden i endring.
  • Koble mennesker med arv og utvikle planer for å muliggjøre en bærekraftig forvaltning og bevaring.
  • Skape kunnskap for å muliggjøre bedre forståelse av i hvilken sammenheng det ble dannet, og hvor kulturarv er. Dette er for å stimulere innovativ utvikling og å ta nye tilnærminger, programmer og verktøy, fra kulturarv, skape merverdi for samfunnet.
  • Ivareta vår kulturarv. Utforske hvordan vi kan beskytte og fremme forskning skal utvikles til å støtte en slik beskyttelse.

Det følger av dette at det sett av planlagte ressurser til forskning i årene som kommer som mål å støtte forskning på kulturminner, både i sin teoretiske dimensjon og dets applikasjoner knyttet til arv bevaring.

I tillegg bestemte aspekter av Kanariøyene, som sin geografiske plassering og øyboer, bidra til å definere en særegen kulturell profil i kjernen av børsene siden den første historiske faser. På den ene siden er det Kanariøyene en knute i trekkrutene og i den moderne verden har påtatt seg rollen som leder i ulike konkurrerende arrangementer av internasjonal kultur. Disse egenskapene støtte utviklingen av en doktorgradsstudiet i kunst og humaniora støttet av forskningslinjer som integrerer alle fasetter av interesse for kulturstudier. Programmet gir omfattende dekning av forskerutdanning nyutdannede innen humaniora vil bidra til: 1) fremme sysselsetting av høyt kvalifisert personell i et område av stor sosial etterspørsel og teknologisk innovasjon, 2) faglig utvikling postdoktor forskere på områdene humaniora, 3) lærerutdanning universitetsforskning personell og 4) dannelsen av forskere førte til kulturindustrien.

Erfaring i levering av programmer i området av kunnskap

Doktorgradsprogrammet i kunst og humaniora delvis avledet fra doktorgrad i Fine Arts, kunsthistorie, filologi, spanske lingvistikk spanske litteratur og som møtes i den aktuelle tittelen:

  • Fine Art: Concept, prosess og teknikker av bildet (fra 99/01 toårs til toårs 01/03), Theory of Arts (fra 99/01 toårs til toårs 03/05), materialer, teknikker og prosedyrer i plast og design (fra 02/04 toårs til toårs 03/05), plast etablering og utforming (fra 04/06 toårs til toårs 08/10) og fremtidsrettet og kunstnerisk kultur (fra toårs 04 / 06 til 08/10 hvert annet år).
  • Art History: åpne stadier: flerkulturelle i kunst og musikk (fra 2005-til toårsperioden 08/10).
  • Filologi: Program som kom sammen forrige fire spanske lingvistikk, Spansk litteratur, klassisk filologi og arabisk og moderne filologi (Fra 1999 til 2001, til 2011), når den nåværende offisielle doktorgradsprogram ble godkjent i studier filologiske.

Begrunnelsen for doktorgradsprogrammet foreslått hviler på den lange tradisjonen av disse studiene i distriktet, som er støttet av en rekke doktorgrader og tilhørende publikasjoner, samt antall nyutdannede teknisk personell til stede på arbeidsplassen.

Den vitenskapelig interesse av PhD-programmet er basert på vitenskapelig nivå av lærere / forskere i det.

PhD-programmet i kunst og humaniora kondenserer forskning innenfor områdene kunnskap til stede i distriktet siden starten. På grunn av dette, og på grunn av deres spesialisering i studier egentlig involvert i mobilitets og internasjonaliserings programmer som tilbys hittil har hatt en mobilitetsplan garantert av en rekke avtaler med europeiske universiteter, samt et tilbud spesielt rettet til USA og Canada. Videre korset og tverrfaglig status for arbeidet i humaniora danne en profil hvor lang tradisjon for studier representerer en viktig ressurs for å sikre konkurransedyktige resultater.

Modus verk produsert av forskningsgruppene i programmet er knyttet til den delen av kulturindustrien. Helst de projiseres i forlagssektoren, gi råd om institusjonelle oppgaver kultursektoren inkludert saker av kulturminner og spesielt innen museologi, arkiv

og dokumentasjon. Det er også forbundet med kunstnerisk produksjon, audiovisuelle og litterære skapelsen.

Med hensyn til denne eiendommelighet, forskningsaktiviteten program akkrediterte forskere, doktorgradsprogrammet presenteres:

  1. Det gir tjenester til SGAI (General Services Forskning Support), som har vist seg å være et utmerket verktøy for jobbskaping og overføring av resultater til samfunnet i tillegg til å støtte forskning i det vitenskapelige miljøet.
  2. Det gir patenter, så drar nytte av bedre styring av innovasjon og kan bidra til dets konsolidering.
  3. Det gir et betydelig antall forskere til vev kanariske samfunnet.
  4. Tilbyr et bredt spekter av utdannet. Blant de master programmene som tilbys av ULL innen kunst og humaniora er flere intercollegiate. Også i den forskningen vi utvikler er det mange internasjonale forbindelser.
  5. Tverrfaglighet er absolutt illustrerer mye av den forskningen som er å oppnå viktige suksesser innen Branch Arts and Humanities.
  6. Forskningsprogrammet oppstilling viser en karakteristisk rikdom av profilerte områder av samfunnsfag, humaniora, der det er mange forskningsgrupper små og spesifikke egenskaper som får viktige resultater.

Til støtte for denne banen, strategien for R & D + i ved Universitetet i La Laguna inkludert i 2014-2020 Strategisk plan, oppfordrer mobilitet og internasjonalisering, med fokus på å fremme tiltak for å forbedre virksomheten i humaniora og samfunnsvitenskap .

Universitetet i La Laguna har gjennomført en undersøkelse der resultatene ble utgitt som en del av omorganiseringen av forskning i dens forskjellige dimensjoner. Det har blitt presentert for Senatet ved Universitetet i La Laguna for godkjenning på sitt møte den 25 juni 2014 under navnet Strategic Research Plan 2014/2020. Spesial nevne ham doktorgraden og de planlagte forbedringer i distriktet i de ulike dimensjonene er gjort, herunder etablering av en doktorgrads skole er under gjennomføring.

Denne planen omfatter ulike tiltak med sikte på å overføre forskningsresultater og jobbskaping (det bør bemerkes at på Kanariøyene ledigheten er over 50% blant unge mennesker). Vi mener at forskningen vil fremstå som et resultat av dette doktorgradsprogram vil dra nytte av mange av tiltakene som er skissert i planen, fordi det vil fremme aspekter som eksisterer fra startpunktet.

  • Handling Line 6 i EE1.3 planer om å utvikle forbedringer i forvaltningen av innovasjon og kan bidra til sin konsolidering.
  • Forbedre sjansene for forskere i doktorgradsprogrammer er spesielt under delprogram 17 av EE2.4 Line. definere mål om å øke kvaliteten og antall doktorgradsprogrammer som får omtale mot excellence, og master kvalitet.
  • Mange internasjonale forbindelser er involvert i forskningen vi utvikler. Dette vil bli forsterket av Handling 18, afomentar orienterte akademiske programmer og inter-universitet tverrfaglig, internasjonalt orientert.
  • Tverrfaglighet er målet Handling 19, siden det er absolutt illustrerer mye av den forskningen som er å oppnå viktige suksesser innen Branch Arts and Humanities. Det er definert med sikte på å fremme forskning ansatte i et integrert og helhetlig oversikt over forskningskarriere, slik at den kan takle tverrfaglige prosjekter som adresserer store samfunnsutfordringer.
  • Økningen i kvaliteten på våre resultater takket være Handling 20, fremmer studiet av prosesser av insentiver for å sikre internasjonal omtale av teser i ULL og innføre følgende internasjonale trender validering av doktoravhandlinger, avhengig av hvert område.
  • Og spesielt, adresser Handling 46 særegenheter Rama humaniora erkjenner at eiendommelighet én person lag eller liten størrelse i de områdene av kunnskap om våre fagområder fortjener å bli anerkjent gjennom konkrete tiltak for å møte deres spesifikke behov . Vi er overbevist om at nettopp på grunn av muligheten for å bli tverrfaglige team for å integrere større, vil denne trenden vil øke i årene som kommer.

Referere til følgende tabeller

Administrativ ledelse: Graduate School of Doctoral og ULL

Programmet vil bli integrert i doktorgrads School, hvis skapelse ble godkjent av Styret for ULL 26. september 2013. Inntil sin inntreden i drift, er programmet faglig oppnevne ved Fakultet for filologi og administrative ledelse vil være ansvarlig for Postgraduate kommisjonen.

Fagkomiteen for ph.d.-programmet i humaniora fra Universitetet i La Laguna påta seg oppgaver veiledning til studenter om forskningen til hvilke tillegge sin oppgave og foreslå eventuelt faglige tilpasninger nødvendig.

Studenter med heltid og deltid

I samsvar med bestemmelsene i reglene for varigheten av utdanningen forventes det at studenter med deltids kan utgjøre inntil 40% av studenter.

Studenter med fulltids engasjement: 24

Studenter med en del tid: opptil 16

Kompetanse

grunn~~POS=TRUNC ferdigheter

  • CB11 - Systematisk forståelse av et fagområde og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til feltet.
  • CB12 - Evne til å tenke, design eller opprette, implementere og vedta en betydelig prosess av forskning eller skapelse.
  • CB13 - Evne til å bidra til å utvide grensene av kunnskap gjennom original forskning.
  • CB14 - Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til å kommunisere med den faglige og vitenskapelige miljøet og samfunnet for øvrig om sine områder av ekspertise på de måter og språk som vanligvis brukes i det internasjonale forskningsmiljøet.
  • CB16 - Evne til å fremme innen akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell avansement i et kunnskapsbasert samfunn.

Personlige egenskaper og ferdigheter

  • CA01 - Navigere våre sammenhenger der det er lite konkret informasjon.
  • CA02 - Finn de sentrale spørsmål som må besvares for å løse et komplekst problem.
  • CA03 - Å designe, skape, utvikle og lansere nye og innovative prosjekter i sitt felt av kunnskap.
  • CA04 - Arbeid i både utstyr og selvstendig i en internasjonal eller tverrfaglig sammenheng.
  • CA05 - Integrere kunnskap, håndtere kompleksitet og formulere dommer med begrenset informasjon.
  • CA06 - Kritikk og forsvar av intellektuelle løsninger.

Opplæringsaktiviteter

  • Workshop teknikker og forskningsmetoder
  • Delta på seminarer Forskning
  • Formidle et seminar
  • Bistand til nasjonale eller internasjonale konferanser
  • Opphold ved andre forskningssentre (mobilitet)

Linjer av etterforskningen

  • Linje 1: filologiske, litterære og kulturelle studier
  • Linje 2: lingvistiske fag

opptakskriterier

opptakskriterier

I samsvar med regler og forskrifter PhD, har studenten til å bevise 300 college studiepoeng, hvorav 60 vil tilsvare en mastergrad. Forformingsstasjonen betyr komplett og la starten av forskningen fasen.

I tillegg er det ansett som en forutsetning for realisering av doktorgradsstudier kunnskap om et moderne språk, engelsk, kreditering et nivå B1, i tillegg til spansk. Særlig hvis avhandlingen tar sikte på å gjøre noen språk eller noe arbeid i et annet språk enn spansk, er instrumental kunnskap om dette språket er nødvendig.

Offisielle Forskrift doktorgradskurs ved Universitetet i La Laguna (Resolution 17. januar 2013 BOC 17 av 25 januar 2013) gir i den forbindelse:

  1. Provisjoner akademiske doktorgradsprogrammer, som nevnt i artikkel 14 i denne forordning, kan fastsette ytterligere krav og kriterier for utvelgelse og opptak av studenter til den tilsvarende doktorgradsprogram.
  2. Opptak til doktorgradsprogrammer kan inkludere krever spesifikke opplæringstilskudd, i tråd med etablerte profiler opptak til doktorgradsprogrammet.
  3. Slike kosttilskudd spesifikk trening skal, i forbindelse med offentlige avgifter og tildeling av stipend og studiestipend, hensynet til trening doktorgradsnivå og dens utvikling vil ikke telle i forbindelse med kredittgrenser fastsatt i artikkel 5.2 i denne forordning .
  4. Krav og opptakskriterier i første avsnitt refererer til, så vel som utformingen av den ytterligere trening etablert i andre avsnitt i denne artikkelen, skal innføres i forespørselen minnet bekreftelse for å respektere Artikkel 35.
  5. Systemer og opptaksprosedyrer bør inneholde, i tilfelle av elever med særskilte behov som følge av uførhet støttetjenester og rådgivning, som vil vurdere behovet for eventuelle faglige tilpasninger, tidsplaner eller alternative undersøkelser.

Ytterligere utvalgskriterier og opptak.

Studenter som oppfyller de kravene som er nevnt i forrige avsnitt, ønsker å gå inn i doktorgradsprogrammet må gi med søknaden, minst følgende dokumentasjon:

  1. legalisert universitetsgrad som gir ham rett til tilgang, inkludert likeverdighet, om noen (hvis påvente vil være i påvente innsending for registrering) kopi.
  2. opprinnelige sertifisering eller bekreftet kopi av vitnemål som bekrefter minst B1 nivå i engelsk.
  3. opprinnelige sertifisering eller attestert kopi av fagene studert i universitetsgrad som gjør dem i stand til å få tilgang, spesielt nevne navn, varighet og merking av fag og gjennomsnittskarakteren av akademisk bakgrunn.
  4. Curriculum Vitae.
  5. motivert brev grunnene for deres forfølge doktorgradsprogram og sin interesse eller preferanse for et program på nettet for å uttrykke seg.

opptak prosessen ansvarlig for organ og sammensetning

Fagkomiteen er ansvarlig for opptaksprosessen, vurdere pre-registreringer framlagt i henhold til fastsatte kriterier. Gjennom nettsiden til programmet og hovedfags Commission (eller doktorgrads skolen når du er i drift), listen over akseptert og ikke-akseptert, begrunnelse for ikke-aksept og anerkjennelse av hel eller delvis-tid for de tatt opp. Innrømmet studenter må formalisere sin registrering på timeplanen ULL. Ifølge reglene for offisielle doktorgrads Universitetet i La Laguna (BOC av 25. januar 2013), skal fagkomiteen bestå av maksimalt syv professorer og / eller forskere som er involvert i det, inkludert akademisk koordinator som vil fungere som president av det samme.

Merit vurderingskriterier

Registrering søknader vil bli vurdert av fagkomiteen i henhold til følgende skala poengsum:

  1. Gjennomsnittlig karakterutskrift, inkludert karakterer på lavere grader eller bachelor og master (i tilfeller der dette er et krav for å få tilgang til programmet): opp til 52%.
  2. Gitt mangfoldet av forskning, tilstrekkeligheten av lavere og høyere spesifikk linje med fortrinnsrett etterforskning av søkeren, når det gjelder innholdet i de offisielle masterstudier evaluert: opp til 13%
  3. Akkreditering av et høyere nivå i engelsk enn nødvendig for å lese litteratur og forståelse av opplæringsaktiviteter for dette språket: å B2 nivå, maksimalt 5%.
  4. Etter å ha hatt samarbeid eller predoctoral tilskudd, priser: opp til 10%
  5. Opphold ved andre forskningssentre eller utenlandske statsborgere; Opplever også i samarbeidsforskningsaktiviteter (deltakelse i kollektiv artikkel, deltakelse på konferanser eller arrangementer av faglig formidling, samarbeid om et forskerteam): opp til 10%.
  6. ekstra opplæring, oppgradere eller fordypning i kunst og humaniora til 10%.

Spesifikke opptaksprøver

ikke overveiet.

Systemer og opptaksprosedyrer for elever med særskilte behov som følge av uførhet

Universitetet i La Laguna, gjennom Vice President for Student og omsorgstjenesten, utviklet siden 1999 et program for studenter med funksjonsnedsettelser (Paed). Målet med dette programmet er å sikre like muligheter og fremme integrering av elever med spesielle behov pedagogiske. Den Paed, gjennom direkte og personlig oppmerksomhet, fremmer betong for integrert utvikling av disse elevene i en åpen og tilgjengelig miljøtiltak. Den Paed opprettholder en stabil bærekonstruksjon ved periodiske anrop. Gjennom personlige intervjuer behovene er kjent og individuelle handlingsplaner er utformet, lærere om vanskelighetene blir rapportert og teknisk rådgivning og støtte tilbys. Foreløpig er tre programmer, en støtte for studenter med nedsatt nyrefunksjon (tegnspråk), en annen på transport for studenter med bevegelses underskudd og andre læringsmiljø tilpasning underveis. For ytterligere informasjon se.

Studenter med deltids engasjement. Opptakskriterier og prosedyrer. Forhold til å endre modus.

Tar hjemme programmer og interesse for programmet for studenter i spesialisthelsetjenesten arbeid og opplæring i betraktning, er det anslått at 30% -40% av elevene velger deltidsstilling. Denne innstillingen skal fremgå av søknaden om opptak, eller en gang innrømmet, i tilfelle noen av omstendighetene oppført nedenfor og tillate anerkjennelse av denne tilstanden, uten at det berører reglene fastsatt av ULL Stay:

  1. De arbeider og dokumenter som beskriver ansettelsesforholdet;
  2. Den påvirkes av en grad av fysisk eller sensorisk uførhet bestemmelse av behovet for å forfølge deltidsstudier. I dette tilfellet må du gi attest som bekrefter deres grad av funksjonshemming,
  3. Utføre spesialisert seg på dette eller et annet universitet med en deltid, kreditering denne tilstanden dokumentert opplæring;
  4. Har status som primær omsorgsperson for pårørende eller har barn under tre år i kostnad. Begge forhold må dokumenteres godkjent av vedkommende myndighet,
  5. Å være svært konkurransedyktig idrettsutøver.
  6. Andre forhold av familie eller sosial karakter som er behørig begrunnet. Anerkjennelse av studentstatus med deltidsstilling vil bli anmeldt og ratifisert årlig. I alle fall, kan studenten be om en endring av modus for engasjement under utviklingen av doktorgradsutdanningen. Studentene også under programutvikling, mister tilstand som de ble tildelt en deltid, automatisk blir elevene med på heltid.
Program undervist i:
Engelsk
Spansk

Se 16 flere kurs fra Universidad de La Laguna »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
Kontakt skolen
Deltid
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019