Doktorgrad i astrofysikk

Universidad de La Laguna

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Doktorgrad i astrofysikk

Universidad de La Laguna

Doktorgradsutdanningen i Asrtrofísica er et resultat av sammenslåingen av forrige doktorgrad i astrofysikk og fysikk doktorgradsutdanning strukturen i saken. Begge doktorgradsprogrammer har Omtale av Excellence av departementet for utdanning og vitenskap.

rettferdiggjørelse tittel

Kontekst Scientific, faglige og sosiale Justerer Forslag Tittel

Doktorgradsutdanningen i Asrtrofísica presenteres er et resultat av sammenslåingen av forrige doktorgrad i astrofysikk og fysikk doktorgradsutdanning strukturen i saken. Begge doktorgradsprogrammer har Omtale av Excellence av departementet for utdanning og vitenskap.

Den store internasjonale styrken til forskning i astrofysikk ved Institutt for astrofysikk av Kanariøyene skyldes i stor grad til forskere som har fått opplæring i dette senteret. Dette har vært mulig takket være gjennomføringen av en vellykket PhD-program som har dannet i de siste årene, en immensa andel av spanske astrofysikere.

Astrofysikk er et tverrfaglig eksperimentell vitenskap som integrerer ulike områder av fysikken med flere tilkoblinger med matematikk, geologi, kjemi, biologi, teknologi og databehandling. Foreløpig Astrophysics har blitt en vitenskapelig disiplin av stor interesse for samfunnet som støtter forskning som et prioritert område. Denne interessen gjenspeiles også i dagspressen, på konferanser og utstillinger for allmennheten, og også en betydelig etterspørsel etter opplærings av universitetsstudenter.

Astronomi er trolig den eldste vitenskap kjent og praktisert. Astrofysikk, som oppstår fra bruk av fysikk til studiet av struktur, sammensetning og utviklingen av stjerner, har blitt utviklet i slutten av nittende århundre, og spesielt gjennom det tjuende århundre. Astrofysikk direkte relatert materiale har skrevet universiteter i de siste 40 årene, bosatte seg solid i læreplanen og å ha en ekstraordinær aksept blant studenter i eksperimentelle fag, i utgangspunktet.

På den annen side, er det bare gjennom dagsavis til å innse at astrofysikk er i dag en av de eksperimentelle vitenskaper vekket større interesse for vårt samfunn. Dette skyldes blant annet følgende:

  • mange av de spørsmålene som man spør om natur og opprinnelse innenfor rammen av studiet av denne vitenskapen (for eksempel de som gjelder kosmologi, exobiology, studiet av planet klima, sorte hull, mørk materie, Astro, etc.),
  • Nylige teknologiske utviklinger og eksperimentelle (romlige og meget store teleskoper, infrarøde observerende satellitter og røntgen nye detektorer, radio interferometriteknikker og synlige gravitasjonsbølgedetektorer, superdatamaskiner, etc.) er slik eller vil tillate i nær fremtid effektiv fremgang i å løse de nevnte gåter og også
  • er en markert tverrfaglig vitenskap, ha relasjoner primært med fysikk og matematikk, men også kjemi, biologi, geologi, engineering, databehandling, blant andre.

Denne interessen for samfunnet gjør i dag en faglig bakgrunn i astrofysikk ber om et betydelig antall studenter (til tross for den generelle nedgangen av studenter i karakterer eksperimentelle fag) og gjør også et attraktivt tilbud både for å undervise i ungdomsskolen og videregående skoler for formidling av vitenskap til allmennheten.

På den annen side er det en prioritert sak i astrofysikk forskning, ikke bare i vårt land, men også i land i Den europeiske union (EU) og andre avanserte land. Selv nasjonale og overnasjonale organisasjoner som NASA (National Aeronautics and Space Administration), ESA (European Space Agency), ESO (European Southern Observatory) og mange andre hevder vitenskapelige programmer viet til forskning på dette området.

tradisjon

Doktorgradsprogrammet i astrofysikk ønsker også å dra nytte av den omfattende erfaring i lavere og høyere undervisning og forskning ved universitetet vårt, god infrastruktur eksisterende på Kanariøyene, og som gunstig akademisk atmosfære allerede opprettet. The Masters i astrofysikk og Master i fysikk for tiden undervist ved Fakultet for kroppsøving ULL: Oppbygging av materie (både med kvalitet Mention: MCD2006-00365 astrofysikk, fysikk: Oppbygging av Matter: MCD2007-00040) og Docorado programmer i astrofysikk og fysikk: Estructuera av materie (både omtale av Excellence av departementet for utdanning og vitenskap). Begge doktorgradsprogrammer, for deres gode og omfattende tilbud, har blitt en nasjonal og internasjonal referanse.

Institutt for Astrofíica (DA) ULL har undervist studier Astrophysics fra 1975 til i dag, først ved Fakultet for kjemi, og senere i fysikk, som etablering i ULL i 1987 var bakterie. Hele denne tiden har vi forsøkt å berike undervisningen med flere samarbeid, først med Institutt for Astrof # ica de Canarias (IAC) og for det andre med mange norske og utenlandske institusjoner. Det nære forholdet mellom DA og IAC har tillatt fra begynnelsen en pedagogisk effektivt samarbeid og forskning, med en rekke menneskelige og unike materialer i vårt land, i tjeneste for undervisningen.

I tillegg til fortsatt engasjement av forskere IAC lærere jobber, artikulerer DA pedagogisk organisasjon som spesialiserer seg innen astrofysikk, og moderne læringsressurser, for eksempel: Computer Center Student (1980) gratis tilgang hvilken som helst dag uke, eksklusive ved Institutt for astrofysikk og har kommet til å ha 40 arbeidsplasser i moderne datamaskiner med Linux operativsystem; et Laboratory Instrumentering og teknikker astrofysiske eller en automatisert teleskop praksiser montert i en kuppel på den fakultet, de fleste andre bærbare støtter også de avdelinger av Fundamental and Experimental Physics, Electronics and Systems (FE), Institutt for grunnleggende fysikk II (FF2) og grunnleggende fysikk (FB) ta formidle studier grunnleggende fysikk siden 1987 utviklet sin undervisning lavere og høyere kontinuerlig og bevegelig undervisning i grunnleggende fysikk ved fakultet for fysikk og definere sammen med dA, begge grader utdødd, som gjeldende grad av fysikk av ULL. Basert på forskning i grunnleggende fysikk de er flere velutstyrte laboratorier tillate undervisning har en doktorgrad ekstremt høy kvalitet.

Integrasjon strategi R & D & I Skole Docotorado

Universitetet i La Laguna (ULL), gjennom samarbeidsavtalen med Institutt for astrofysikk på Kanariøyene (IAC) i 1993, gir IAC forsknings ansvar innen astrofysikk.

Gitt den nære sammenhengen mellom etterutdanning og forskning, forvaltning av PhD-programmet ULL astrofysikk deles av begge sentrene. Doktorgradsprogrammet for Astrophysics i ULL-IAC har ca åtti forskere spesialisert seg på ulike felt av astrofysikk i en posisjon til å direkte avhandling.

Videre innkaller IAC hvert års kontrakter Astrophysical bosatt doktoravhandlinger i denne doktorgradsprogram samt et variabelt antall stipender til masteroppgaven i europeiske land (International Stipend) og USA (Scholarship ved Universitetet i Florida).

Foreløpig er omtrent førti doktoravhandlinger utviklet samtidig; leses i gjennomsnitt ti per år (i Arkiv av teser, kan de teser siden 2008 konsulteres).

etableringen av School of doktorgrads og Graduate ULL ble godkjent av hovedstyret 26. september 2013. Det er enighet om Doktor Skole enhet skapt av en eller flere universiteter og mulig samarbeid med andre organisasjoner, sentre, institusjoner og virksomheter med R + D + i, innenlandsk eller utenlandsk, som primært er beregnet til organisasjonen innenfor sitt PhD nivå ledelse i en eller flere grener av kunnskap eller tverrfaglig. I tilfelle av vårt program Docotorado opprettholder vi et nært samarbeid med ulike etater både nasjonal og internasjonal forskning (se avsnitt 1.4) og hovedsakelig med Institutt for astrofysikk på Kanariøyene.

Reguleringer i de offisielle lære Docotrado publisert i Official Gazette nr 17 Kanariøyene 25 januar 2013, i kapittel I, artikkel 38 og 39, reglene for Esculas PhD presentert.

Artikkel 38.- Doctoral skoler

  1. Universitetet i La Laguna struktur sin forskerutdanning i et doktorgrads skole, i samsvar med bestemmelsene i kgl.res 99/2011, for å organisere, innenfor sin sfære av ledelse, undervisning og aktiviteter PhD.
  2. Doktorgrads skole må sørge for at utvikler sin egen strategi knyttet til forskningsstrategi for universitetet eller universiteter og eventuelt det offentlige forskningsinstitusjoner og andre enheter og institusjoner involvert. Det må også vise tilstrekkelig ledelseskapasitet for sine formål sikret ved universiteter og institusjoner fremme.
  3. Skole vil planlegge nødvendig tilførsel iboende i dannelsen og utviklingen av doktorgrads aktiviteter utført enten av ansatte i universiteter og institusjoner som fremmer godt med hjelp av eksterne fagfolk, professorer eller forskere besøkende. I alle fall bør doktorgrads skoler sikre lederskap innen sitt område og tilstrekkelig lærere leger videreutdanning og doktorgradsstudenter i sitt område av kunnskap critical mass.
  4. Doktorgrads skole vil bli organisert fokusere sin virksomhet på en eller flere spesialiserte eller tverrfaglige felt. Også, hvis det anses hensiktsmessig, kan det omfatte offisielle lære Master fundamentalt innhold
  5. vitenskapelige og andre åpne forskningsopplæringsaktiviteter.
  6. Doktorgrads skole vil ha en styringsgruppe som skal utføre de funksjoner knyttet til organisering og ledelse av det, og vil bestå av, i det minste, direktør for skole, koordinatorene for sine doktorgradsprogrammer og representanter for kollegaer. Direktøren i skolen skal oppnevnes av rektor, eller ved konsensus av styrende når en doktorgrads School er etablert av agregaciónde flere universiteter. Det bør være en kjent forsker som tilhører et av universitetene eller
  7. fremme institusjoner. Denne tilstanden må godkjennes av begrunnelsen for besittelse av minst tre anerkjente perioder med forskningsvirksomhet i samsvar med bestemmelsene i kgl.res 1086/1989, av 28 August. I inthe tilfelle at forskeren inntar en posisjon som ikke gjennomføre de nevnte evalueringskriterier må bevise sammenlignes med de nevnte fordelene.
  8. Doktor skolen du vil ha en intern forskrifter som etablerer, blant annet rettigheter og plikter doktorgradskandidater, i samsvar med bestemmelsene i kgl.res 1791/2010 av 30. desember, godkjenne Universitetet Student vedtekter, og veiledere og avhandlingen regissører, og sammensetningen og funksjonene i fagkomiteene av sine programmer, respektere det som er oppgitt i denne forskriften.
  9. Alle medlemmer av personer Doktor skole må signere sin forpliktelse til etterlevelse av anbefalingen vedtatt av skolen.
  10. I så fall finner det hensiktsmessig, kan de skape andre doktorgrads skoler i vekt på samarbeid med andre universiteter, med andre organisasjoner, sentre, institusjoner og virksomheter med R + D + i, offentlig eller privat, innenlandsk eller utenlandsk, samt hvis det anses hensiktsmessig, for å fremme felles forvaltning av doktorgradsprogrammer universitet som har påtegninger gitt av fagdepartementet.

Artikkel 39.- tross nevnt i forrige artikkel, kan universitetet i La Laguna holde andre organisatoriske strukturer doktorgradsstudier innenfor det som dekkes av gjeldende regler, basert på sin opplæring strategi på dette området . I alle fall skal registreres i hver doktor program som er overordnede organ.

kompetanser

grunnleggende

  • CB11 - Systematisk forståelse av et fagområde og mestring av ferdigheter og forskningsmetoder knyttet til feltet.
  • CB12 - Evne til å tenke, design eller opprette, implementere og vedta en betydelig prosess av forskning eller skapelse.
  • CB13 - Evne til å bidra til å utvide grensene av kunnskap gjennom original forskning.
  • CB14 - Evne til å utføre kritisk analyse og evaluering og syntese av nye og komplekse ideer.
  • CB15 - Evne til å kommunisere med den faglige og vitenskapelige miljøet og samfunnet for øvrig om sine områder av ekspertise på de måter og språk som vanligvis brukes i det internasjonale forskningsmiljøet.
  • CB16 - Evne til å fremme innen akademiske og profesjonelle sammenhenger, vitenskapelig, teknologisk, sosial, kunstnerisk eller kulturell avansement i et kunnskapsbasert samfunn.

Personlige egenskaper og ferdigheter

  • CA01 - Navigere våre sammenhenger der det er lite konkret informasjon.
  • CA02 - Finn de sentrale spørsmål som må besvares for å løse et komplekst problem.
  • CA03 - Å designe, skape, utvikle og lansere nye og innovative prosjekter i sitt felt av kunnskap.
  • CA04 - Arbeid i både utstyr og selvstendig i en internasjonal eller tverrfaglig sammenheng.
  • CA05 - Integrere kunnskap, håndtere kompleksitet og formulere dommer med begrenset informasjon.
  • CA06 - Kritikk og forsvar av intellektuelle løsninger.

Opplæringsaktiviteter

  • IAC vinterskole
  • Forelesninger og seminarer
  • Congress of Studenter ved Fakultet for Physical (koeffi)
  • PhD Student Seminarer fysikk ved Universitetet i La Laguna (SEDFULL)
  • mobilitet

Linjer av etterforskningen

  • Linje 1: kosmologi og høy energi astrofysikk
  • Linje 2: eksoplaneter og solsystemet
  • Linje 3: Fysisk Solar og Stellar
  • Linje 4: ekstragalaktisk Astrophysics og Galactic
  • Linje 5: Oppbygging av Matter

opptakskriterier

de følgende krav og inntakskriterier heter det:

Doktorgrad er åpen for eier og andre universiteter, både spanske og utenlandske på de vilkår som er angitt i de opptakskrav studenter.

For å bli tatt opp studenter må være i besittelse av:

  • minimum 300 studiepoeng i hele offisielle universitetsstudier, hvorav minst 60, vil det være Master nivå:
    • i astrofysikk
    • eller i eksperimentelle eller tekniske vitenskaper. I dette tilfellet, må de også ha cursados ​​minst 18 studiepoeng lærere i astrofysikk og minst 10 forskning innvielse.

For å være i stand til å innrømme studenter med mastergrad i eksperimentell eller tekniske fag som ikke har fullført en mastergrad i astrofysikk, er det en tilgang modul består av 18 undervisnings studiepoeng.

Nevnte tilgangsmodulen er basert på bonusene vises i Masters i Astrophysics.

I avsnitt 3.3 beskrives slike opplæringstilskudd.

Organ med ansvar for opptaksprosessen:

Kroppen ansvarlig for opptaksprosessen er fagkomiteen av Masters og doktorgrad i astrofysikk ved Universitetet i La Laguna.

Hans composion er som følger:

  • President: Regissøren av master: å være en professor ved Institutt for astrofysikk med full tid, og potensialet direktør for doktorgradsavhandlinger.
  • Sekretær: En professor i astrofysikk eller anerkjent forsker ved Institutt for astrofysikk på Kanariøyene
  • Vocal 1: En annen professor i astrofysikk, og hvis tidligere direktør fagkomiteen av master- og doktorgrads mulig
  • Vokal 2: En representant for dekan of Physical
  • Vocal 3: En lærer i en av avdelingene for fysikk involvert i ulike astrofysikk Doktorgrad

Studenter med en deltids

Vi følger reglene i ULL om opptak av deltidsstudenter. Artikkel 7 Forskrift offisielle doktorgradskurs ved Universitetet i La Laguna publisert i Official Gazette av Kanariøyene nummer 17 fredag ​​25 januar 2013, i kapittel II samles:

Artikkel 7 Regime engasjement.

  1. Studier er regulert i denne regulering kan skje under en full eller delvis tid.
  2. Per definisjon er det underforstått at alle studenter som skriver seg inn i en offisiell doktorgradsprogram vil det være full tid.
  3. For å kvalifisere som en doktorgradsstudent under en deltidsstilling,
    Du må sende inn en søknad på den måte og innen de frister
    etablert for det, begrunner manglende evne til å utføre disse studiene under full-time på grunn av arbeidsaktivitet, særskilte behov, behov for familiens omsorg, høy ytelse idrettsutøvere eller høyt nivå, så vel som de som er påtenkt i reglene for permanens av ULL eller eventuelt i regelverket som utvikler. Disse forespørslene vil bli løst før perioden etablert for innmelding i doktorgradsstudier ved fagkomiteen for den tilsvarende doktorgradsprogram. Mot denne oppløsningen kan sendes inn.
  4. PhD-studenter kan søke om regimeskifte engasjement med gyldig grunn. Fagkomiteen for doktorgradsprogrammet vil utstede offisielle rapport om dette autorisere eller nekte en slik endring. Mot denne avgjørelsen kan bli anket saken før rektor innen en måned etter varsling.

Studenter med særskilte opplæringsbehov som følge av nedsatt funksjonsevne

Systemer og rutiner for opptak inkluderer, i tilfelle av studenter

med særskilte opplæringsbehov som følge av uførhet støttetjenester og rådgivning, som vil vurdere behovet for eventuelle faglige tilpasninger, tidsplaner eller alternative undersøkelser.

Fagkomiteen av Masters og PhD vil være ansvarlig for å lede nevnte esudiantes og tildele dem en personlig veileder for å veilede dem og hjelpe både de ulike prosedyrer og de spesielle behovene som følger av deres funksjonshemming.

Dessuten vil fagkomiteen vurdere behovet for eventuelle faglige tilpasninger, tidsplaner eller alternative undersøkelser for å utfylle opplæring av studenter med nedsatt funksjonsevne.

Maksimalt antall innlagte studenter og Baremo Opptak

Maksimalt antall nye studenter tatt opp til PhD-programmet er 50 studenter.

Bør finnes mer enn 50 søknader om opptak som møtte kravene for opptak til følgende skala inntekt tilstander:

  1. 5 poeng for transkripsjon.
  2. 3 poeng for en master i astrophysics.
  3. 2 poeng for en mastergrad i eksperimentell eller tekniske fag.
  4. Opptil 2 poeng fra andre fordeler: tilskudd, priser, kurs tatt, etc.
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
  • Spansk
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
Deltid
Heltidsstudier
Information
Deadline
Locations
Spania - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates